ورزش

پاداش پارالمپیکی‌ها تفاوت فاحشی با المپیکی‌ها دارد/نگاه تغییر کند

پاداش پارالمپیکی‌ها تفاوت فاحشی با المپیکی‌ها دارد/نگاه تغییر کند

علی اکبر غریب شاهی ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط جسمانی‌اش برای حضور در بازی های پارالمپیک پاریس گفت: اولین حضور من در بازی های پارالمپیک پاریس است و تمام تلاشم را به کار می‌گیریم که بهترین رکورد را همراه با مدال طلا ثبت کنم. خدا را شکر اوضاع تیم و خودم خوب است، در تمرینات پرفشار هستیم و اکثراً پاراوزنه‌برداران تا ۹۰ درصد به آمادگی رسیدیم و با نزدیک شدن به مسابقات خودمان را به بالاترین سطح آمادگی می‌رسانیم. امیدوارم در پاریس بدون استرس و نگرانی رکوردشکنی کنیم و به مدال طلا برسیم.

وی گفت: تا به حال هفت مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و تا هفته آینده هم در اردو هستیم. پس از آن برای یک هفته اردو را ترک می‌کنیم و دوباره از ۱۲ مردادماه به اردو می‌آییم که فکر می‌کنم اردوی متصل به اعزام باشد و تا روز دوم شهریورماه هم ادامه خواهد داشت و پس از آن راهی پاریس می‌شویم.

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری با اشاره به اینکه رسیدگی به آن‌ها مثل المپیکی‌ها نیست، خاطرنشان کرد: ما با همه کم و کاستی‌ها می‌سازیم و واقعاً به لحاظ رسیدگی شرایطمان با ورزشکاران المپیکی قابل مقایسه نیست اما تنها به هدفمان فکر می‌کنیم و این مسائل نمی‌تواند ما را از رسیدن به این هدف دور کند. البته که دوستان در فدراسیون و پارالمپیک تمام تلاش خودشان را به کار می‌گیرند. به هر حال کم و کاستی‌هایی وجود دارد و جوایز پای سکوی ما با ورزشکاران المپیکی تفاوت بسیار فاحشی دارد و امیدوارم در مورد این موضوع تجدید نظر کنند.

غریب شاهی بااشاره به مبلغ پاداش پای سکو گفت: پاداش پای سکو برای پارالمپیکی‌ها در صورت کسب مدال طلا ۲ میلیارد در نظر گرفته شده است که با ورزشکاران المپیکی اختلاف زیادی دارد. به ما می‌گویند به لحاظ بودجه‌ای مشکل دارند امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک و مجلس تمهیداتی بیاندیشند و حداقل پاداش پارالمپیکی‌ها با ورزشکاران المپیکی تا به این اندازه اختلاف نداشته باشد. ورزشکاران پارالمپیکی هم زحمت زیادی می‌کشند و شرایط ما به مراتب سخت‌تر از دیگر ورزشکاران است.

وی گفت: من چند روز پیش در فرودگاه بودم و قصد داشتم به فدراسیون بیایم که تمرینات را از سر بگیرم، هر راننده تاکسی به خاطر اینکه من ویلچر داشتم مبلغ را دو برابر می‌گفت. ما هم با این مشکلات روبه‌رو هستیم. با همه این کم و کاستی‌ها ما برای رسیدن به مدال پارالمپیک تلاش می‌کنیم.

ملی‌پوش پارالمپیکی اظهارداشت: حقوق ما برعهده پارالمپیک بود که برای مدال‌آوران طلا مبلغ ۲۰ میلیون تومان، نقره مبلغ ۱۵ و برنز ۱۰ میلیون درنظر گرفته شده و از طرف فدراسیون هم قولی به ما داده نشده است. متأسفانه حتی حقوق ما نسبت به ورزشکاران المپیکی هم کمتر است و اختلاف بسیار زیاد است.

غریب‌شاهی گفت: من به غیر از مدال طلای پارالمپیک به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم، اما ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. امیدوارم اتفاق بدی برای من رخ ندهد که بخواهم به مدال نقره یا برنز فکر کنم. هدف من همیشه کسب مدال طلا و رکوردشکنی پارالمپیک و جهان بوده و برای رسیدن به آن با دل و جان تلاش می‌کنم. مهمترین مسابقه زندگی من همین پارالمپیک پاریس است، نمی‌خواهم به خودم استرس بدهم اما سطح این رقابت‌ها بسیار بالاست و کسب مدال در این میدان بسیار سخت و با همه مسابقات متفاوت است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا