ورزش

عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان ایران در پاریس متفاوت‌تر از همیشه خواهد بود

عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان ایران در پاریس متفاوت‌تر از همیشه خواهد بود

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد آخرین شرایط بازیکنان این تیم در آستانه حضور در بازی های المپیک توضیح داد و گفت: اردوی آماده سازی که از ۱۴ تیر در توسکا آغاز کردیم تا عصر روز یکشنبه (۲۴ تیر) به صورت مستمر ادامه داشت. بعد از آن بازیکنان از اردو خارج شدند تا با استراحتی مختصر مهیای اعزام به پاریس شوند.

وی با ابراز رضایت از اردوی برگزار شده در توسکا خاطرنشان کرد: در شرایط اردویی بسیار خوبی تمرین داشتیم. شرایط طوری بود که با امکانات خوب و خیال راحت تمرینات مان را دنبال کردیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه تیمش ۲۹ تیر عازم پاریس می شود، تصریح کرد: پیش از آغاز مسابقات تنیس روی میز المپیک، یک هفته در پاریس تمرین خواهیم داشت. تلاش مان این است که تا بتوانیم طی این یک هفته شرایط تمرین مشترک با دیگر تیم هایی که مانند زودتر به پاریس آمده اند را مهیا کنیم. این تمرین به آمادگی بهتر بازیکنان کمک خواهد کرد.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه در جریان بازی های المپیک از میزهایی با عنوان «دبل هپینس» برای مسابقات تنیس روی میز استفاده می شود، گفت: تمریناتی که در ایران داشتیم روی این میزها نبود. بقه همین دلیل زودتر به پاریس می رویم تا روی میزها تمرین داشته باشیم. ویژگی ها این میزها طوری است که روی پیچ توپ، مسیر حرکت و حتی قوس حرکت توپ تاثیرگذار است. لازم است که تمریناتی روی آنها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: البته فدراسیون تلاش زیادی داشت تا بتواند برای اردوهای المپیکی ملی پوشان، تجهیزات لازم و از جمله همین میزها را وارد کند. اقدامات خوبی هم انجام شد اما به خاطر مشکلات همیشگی به موقع نرسیدند اما بعد از بازی های المپیک این تجهیزات در اختیارمان قرار می گیرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز همچنین در مورد شرایط آمادگی نوشاد و نیما عالمیان گفت: برادران عالمیان در اردوی برگزار شده در توسکا بسیار با انگیزه تمرین داشتند. در کل آمادگی خوبی دارند. اطمینان دارم اردوی یک هفته ای در پاریس کمک می کند تا نسبت به امروز آمادگی بهتری هم بگیرند.

وی در مورد عملکرد ملی پوشان تنیس روی میز در پاریس گفت: با توجه به انگیزه ای که در بازیکنان می بینم، فکر می کنم آنها نسبت به دو دوره قبلی المپیک عملکرد متفاوتی داشته باشند. هم نوشاد و هم نیما دو بار در المپیک شرکت داشته اند و تجربه لازم از این بازی ها را دارند. این تجربه در کنار انگیزه کمک می کند تا بتوانند بهتر از قبل کار کنند. البته نتیجه قرعه کشی هم خیلی مهم است. امیدوارم قرعه خوبی نصیب مان شود.

لطف الله نسبی تاکید کرد: در کل برای نتیجه گیری در رویدادی مانند المپیک خیلی از عوامل باید دست به دست هم بدهد. بیشتر از هر مسئله ای به یک کمپ اختصاصی تنیس روی میز نیاز است. شخصا این موضوع را در دیداری که وزیر ورزش از اردوی تیم ملی داشتند، مطرح کردم. به خصوص وجود چنین کمپی در استان های شمالی به پیشبرد اهداف و نتیجه گیری بهتر کمک می کند. با داشتن چنین کمپی می توانیم حتی از دیگر کشورها برای حضور در ایران دعوت کنیم که این خود از عوامل موثر در رشد و ارتقای یک رشته به حساب می آید.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا