اخبار روز

هویت و حماسه جهاد عرب خوزستان به نسل جوان بازگو شود

هویت و حماسه جهاد عرب خوزستان به نسل جوان بازگو شود

هویت و حماسه جهاد عرب خوزستان به نسل جوان بازگو شود

به گزارش خبرنگار خالق، عبدالله طرفاوی ظهر امروز سه‌شنبه در آئین تقدیر از فعالان فرهنگی هنری و اصحاب رسانه نمایشگاه مستند جهاد عرب خوزستان اظهار کرد: حماسه بزرگ این جهاد باید بیشتر از این برای نسل جوان بازگو شود چرا که معرفی هویت مردم خوزستان از ضرورت‌های فرهنگی این استان است.

وی ادامه داد: رسالت یک فعال فرهنگی را خداوند در قرآن کریم بیان کرده و فرموده است کسانی که رسالت‌های الهی را به مردم منتقل می‌کنند از هیچکس نباید بترسند؛ رسالتی برای فعالان سیاسی و فرهنگی وجود دارد که از هیچکس نباید هراس داشته باشند و تنها از خداوند باید هراس داشته باشند.

دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان افزود: این نمایشگاه یک پیام دارد و آن «ما می‌توانیم» است؛ مسئولان ما از این ظرفیت بهره‌مند نشدند در حالی که این توانایی و ظرفیت تعامل مردم و نظام را به همراه دارد.

این فعال فرهنگی یادآور شد: در این نمایشگاه از رویکردهای مختلفی از قبیل کتاب، ماکت و نقاشی برای معرفی جهاد عشایر عرب استفاده شد.

دبیر نمایشگاه جهاد عشایر عرب خوزستان تاکید کرد: واقعه جهاد عشایر و این حماسه بزرگ تاریخی را آنگونه که است باید بازگو کنیم و نیاز است که رسانه‌ها در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم آن را به جامعه بیشتر معرفی کنیم.

طرفاوی تصریح کرد: در این نمایشگاه چهار خواسته داشتیم؛ رسانه‌ها و فضای مجازی باید خواسته‌های ما را به مسئولان منتقل کنند؛ یک روز ملی باید در کتاب‌ها و تقویم گنجانده شود.

این فعال فرهنگی یادآور شد: باید هویت واقعی مردم ما به نسل‌های جوان شناسانده شود؛ این افتخار مردم خوزستان است که در ۲۰۰ سال گذشته حماسه آفرین بودند و باید این حماسه‌های بزرگ به درستی بازگو شود.

به گزارش خبرنگار خالق، در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا