اخبار روز

نبیل قاووق: تنها با گفتگو به راه حل دست می‌یابیم

نبیل قاووق: تنها با گفتگو به راه حل دست می‌یابیم

نبیل قاووق: تنها با گفتگو به راه حل دست می‌یابیم

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از المنار، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی اعلام کرد: جلسه چهارشنبه گذشته مجلس لبنان، حامل پیامی روشن و قاطع مبنی بر این بود که هیچ انتخابی بدون گفتگو انجام نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: این جلسه به شکلی روشن، لزوم اجرای گفتگو را به نمایش گذشت، متوهمان و خیال‌بافان را از شعارهای غیرواقعی‌شان دور کرد، به آنان ثابت کرد که شعارهایشان بیش از ظرفیتشان است و نشان داد که لبنان کشش ماجراجویی‌های بی‌برنامه بیشتر را ندارد.

شیخ قاووق با اشاره به موازنه‌های موجود در مجلس لبنان گفت: ماهیت موازنه‌های موجود در مجلس لبنان به هیچ‌جناح مجادله‌گری اجازه نمی‌دهد که نامزد خود را بر دیگری تحمیل کند. حزب‌الله و جنبش امل مواضع ملی‌گرایانه خود مبنی بر دعوت به اجرای گفتگوهای بدون شرط در سطح نامزدها و شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس جمهور را تکرار می‌کنند.

وی ادامه داد: حزب‌الله و جنبش امل هیچ شرطی را بر کسی تحمیل نکرده‌اند و از هیچ گروهی نخواسته‌اند که برای اجرای گفتگو از نامزد خود برای ریاست جمهوری دست بکشند.

شیخ قاووق اعلام کرد: در شرایط کنونی که لبنان رو به فروپاشی نهاده است، اولویت، نجات لبنان و جلوگیری از فروپاشی آن است، نه رویارویی‌هایی که هدف از آن‌ها تسویه حساب میان گروه‌های سیاسی لبنان است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا