افت بازار انویدیا باعث ضرر دو رقمی برای کریپتوهای متمرکز بر هوش مصنوعی Akash، FET و Render می شود.

افت بازار انویدیا باعث ضرر دو رقمی برای کریپتوهای متمرکز بر هوش مصنوعی Akash، FET و Render می شود.

  • انویدیا با تحقیقات ضدتراست بزرگی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده مواجه است.
  • این چرخش باعث فروش سهام NVDA شده است که در توکن‌های هوش مصنوعی Akash، FET و RENDER موج می‌زند.

در 24 ساعت گذشته، ارزهای دیجیتال متمرکز بر هوش مصنوعی، از جمله شبکه Akash (AKT)، FET و RENDER، در بحبوحه رکود نزولی انویدیا متحمل ضررهای قابل توجهی شده اند. این توسعه نگرانی‌هایی را در مورد آینده صنعت رمزنگاری هوش مصنوعی (AI) ایجاد کرده است.

سهام انویدیا به شدت کاهش یافت

چیپ ساز غول پیکر هوش مصنوعی شرکت انویدیا روز سه‌شنبه رکود بازار را تجربه کرد و سهام آن 9.53 درصد سقوط کرد. NVDA از قیمت افتتاحیه 116.02 دلار به 108 دلار سقوط کرد. ارزش بازار این شرکت به طرز چشمگیری از 2.92 تریلیون دلار به 2.65 تریلیون دلار کاهش یافت که یک رکورد 270 میلیارد دلاری زیان بود. این یکی از بزرگترین زیان های یک روزه ارزش بازار است که تاکنون برای یک شرکت آمریکایی ثبت شده است.

کاهش سهام انویدیا در بحبوحه تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) رخ می دهد. طبق یک هدف بلومبرگ گزارش، وزارت دادگستری احضاریه ای به Nvidia در مورد نقض قوانین ضد تراست صادر کرد. 

مقامات ضد انحصار نگران اقدامات انویدیا هستند، زیرا به ادعای آنها انتقال مشتریان به سایر تامین کنندگان دشوارتر می شود. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که انویدیا مشتریانی را که منحصراً از پردازنده‌های هوش مصنوعی آن استفاده نمی‌کنند، جریمه می‌کند. کاهش ارزش سهام انویدیا همچنین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در مورد فناوری هوش مصنوعی محتاط‌تر می‌شوند، که به بسیاری از سودهای بازار سهام امسال دامن زده است.

توکن‌های متمرکز بر هوش مصنوعی به دنبال تحقیقات وزارت دادگستری به سرعت سقوط کردند، که نشان‌دهنده همبستگی قوی با Nvidia است. در روز گذشته، قیمت AKT 8.7% کاهش یافت و از بالاترین سطح روزانه 2.4$ به 2.21$ سقوط کرد. به طور مشابه، اتحاد ابرهوش مصنوعی (FET) با 6.8٪ در 24 ساعت گذشته کاهش یافته و به 10.9 دلار رسیده است.

به همین ترتیب، رندر نشانه هوش مصنوعی در همان بازه زمانی 4.15% کاهش یافت و به 4.76 دلار رسید.

طبق داده‌های بی‌درنگ، ارزش بازار تمام توکن‌های هوش مصنوعی بیش از ۶.۹ درصد کاهش یافت، در حالی که حجم معاملات به ۱ میلیارد دلار کاهش یافت. شایان ذکر است که در حالی که سهام انویدیا در نمودار روزانه کاهش یافته است، در سال 2024 شاهد افزایش بیش از 118 درصدی بوده است. این افزایش به افزایش ارزش بازار آن به بیش از 2.65 تریلیون دلار و رتبه سومین شرکت بزرگ جهان کمک کرده است.

تأثیر انویدیا در صنعت رمزنگاری هوش مصنوعی

علاوه بر این، تحلیلگران پیش بینی کردند درآمد انویدیا در سه ماهه دوم سال جاری به 28.6 میلیارد دلار برسد. عملکرد درآمد خوب انویدیا و راهنمایی‌های مثبت رو به جلو آینده امیدوارکننده‌ای را برای صنعت رمزنگاری هوش مصنوعی نشان می‌دهد که به طور بالقوه باعث افزایش قیمت دارایی‌های مرتبط می‌شود. 

این روند از ابتدای سال جاری تاکنون مشهود بوده است. طی ماه‌های گذشته، FET و RENDER به دنبال گزارش‌های درآمدی انویدیا در ماه فوریه و می، به‌عنوان اشاره شد در گزارش قبلی ما. برعکس، نتایجی که کمتر از برآوردها هستند، اکنون باعث اصلاحات بازار شده است.

در همین حال، هر دو شبکه Akash و Render با انویدیا شریک شده اند، زیرا آنها در تقاطع صنایع بلاک چین و نیمه هادی ها فعالیت می کنند. این همکاری توزیع واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) را امکان پذیر می کند که راه حل هایی را در شبکه های بلاک چین ارائه می دهند. 

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل