اخبار روزاقتصاد

جامعه XRP به چارچوب دارایی های دیجیتال جدید قطر نگاه می کند: یک فرصت طلایی برای ریپل

جامعه XRP به چارچوب دارایی های دیجیتال جدید قطر نگاه می کند: یک فرصت طلایی برای ریپل

  • قطر یک چارچوب قانونی را برای هدایت عملیات خدمات دارایی دیجیتال و افزایش نوآوری در بخش مالی خود معرفی کرده است. 
  • به گفته تحلیلگران، این شفافیت نظارتی می‌تواند باعث رشد ارزهای دیجیتال، به‌ویژه ریپل، که رابطه طولانی‌مدت با بانک ملی قطر دارد، تشویق کند. 

مرجع مرکز مالی قطر (QFCA) و سازمان تنظیم مقررات مرکز مالی قطر (QFCRA) چارچوبی را برای ایجاد عملیات دارایی دیجیتال در مرکز مالی قطر (QFC) راه اندازی کرده اند. 

🚨 شکست: قطر چارچوب نظارتی برای دارایی های دیجیتال معرفی می کند! 🇶🇦 ریپل از قبل با بانک ملی قطر برای افزایش پرداخت های فرامرزی شریک شده است! 🏦 #XRP 🤝🏼 قطرhttps://t.co/NaO7Oa7cfhhttps://t.co/A4WgTqGnPI pic.twitter.com/KG5RszjXwO— 𝓐𝓶𝓮𝓵𝓲𝓮 (@_Crypto_Barbie) 2 سپتامبر 2024

اطلاعات بیشتر درباره چارچوب QFC

طبق گزارش رسمی، این چارچوب اکوسیستم دارایی دیجیتال را در QFC ایمن می کند، آن را شفاف می کند و استانداردهای بین المللی را رعایت می کند. به طور خاص، این مقررات حوزه‌های توکن‌سازی، انتقال حضانت، مبادله، قراردادهای هوشمند، و به رسمیت شناختن حقوقی حقوق مالکیت در توکن‌ها و دارایی‌های اساسی را پوشش می‌دهد. 

علاوه بر این، زیرساخت‌های فن‌آوری قابل اعتمادی برای ایجاد اعتماد در میان مصرف‌کنندگان، ارائه‌دهندگان خدمات و ذینفعان صنعت فراهم خواهد شد. پس از بررسی دقیق گزارش رسمی، مشخص شد که این چارچوب محصول مشاوره و همکاری با رهبران صنعت و ورودی‌های 37 سازمان داخلی و بین‌المللی در بخش‌های قانونی، مالی و فناوری است. 

نظر در این مورد ، رئیس بانک مرکزی قطر، بندر بن محمد بن سعود آل ثانی، فاش کرد که این چارچوب مطابق با “اهداف تحول دیجیتال قطر تحت استراتژی توسعه ملی سوم و چشم انداز ملی قطر 2030” است. او همچنین اشاره کرد که این ابتکار باعث تقویت محیط نظارتی کلی منطقه می شود. 

یوسف محمد الجایده، مدیر عامل QFC، در صحبت در مورد این مقررات اظهار داشت که این امر بر تعهد آنها به معرفی یک رژیم نظارتی مطابق با استانداردهای بین المللی تأکید می کند. 

معرفی چارچوب دارایی‌های دیجیتال 2024 بر تعهد ما به ایجاد یک رژیم نظارتی قوی و همسو با بهترین شیوه‌های بین‌المللی تأکید می‌کند. ما مفتخریم که طرحی را برای توسعه، بکارگیری و بهره برداری از دارایی های دیجیتالی که اعتماد و اطمینان بازار را ارتقا می دهند، تنظیم می کنیم. ما پیش‌بینی می‌کنیم که این شفافیت نظارتی، بازیگران داخلی و بین‌المللی را جذب کند و رقابت بخش خدمات مالی قطر را تقویت کند.

در طول سال‌ها، اقتصاد دیجیتال قطر رشد چشمگیری داشته است، با گزارش‌هایی که تخمین می‌زند بیش از 20 استارت‌آپ و شرکت فین‌تک در آزمایشگاه دارایی‌های دیجیتال QFC که در اکتبر 2023 راه‌اندازی شد، پذیرفته شده‌اند. 

مدیر عامل QFCRA، مایکل رایان، نیز اظهار داشت که این توسعه بخش خدمات مالی نوآورانه را تشویق می کند. 

با معرفی یک چارچوب جامع و قوی برای تنظیم دارایی‌های دیجیتال، ما در حال ایجاد زمینه‌ای برای توسعه بخش خدمات مالی نوآورانه و پررونق هستیم که می‌تواند از فرصت‌های ارائه شده استفاده کند. توسط فناوری های جدید و بازارهای نوظهور.

ریپل می‌تواند بزرگترین برنده باشد

در حالی که این چارچوب نظارتی می‌تواند زمینه را برای رشد ارزهای دیجیتال در قطر فراهم کند، ریپل (XRP) می تواند بزرگترین برنده برای رابطه دیرینه اش با کشور باشد. در سال 2021، ما گزارش کرد که بانک ملی قطر (QNB) با ریپل برای تسهیل پرداخت های فرامرزی همکاری کرده است. به ترکیه توافق اولیه مستلزم آن بود که QNB خلبان RippleNet با QNB Finansbank به عنوان بخشی از عرضه گروهی. 

مدیر عامل آسیای جنوبی و MENA در ریپل، نوین گوپتا، اظهار داشت که این مشارکت یک ورود استراتژیک برای تغییر سیستم بانکی قطر است. 

ما هیجان زده هستیم که یک شریک استراتژیک با بانک ملی قطر (QNB) باشیم، که نوآوری‌های بانکی و فین‌تک را گرد هم می‌آورد تا تجربه پرداخت‌های فرامرزی را افزایش دهد و در نهایت QNB را مقیاس‌بندی کند. خدمات حواله در RippleNet به بازارهای دیگر.


توصیه شده به شما:
< div class="tl-style" id="tve_tcb2_set-001" data-state="50" data-form-state="">

          بدون هرزنامه، بدون دروغ، فقط بینش. می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا