اخبار روزفناوری

اپل تمام ورودی‌های USB-A را از M4 Mac mini حذف می‌کند و آن را فقط با پورت‌های USB-C به عنوان بخشی از طراحی مجدد خود ارسال می‌کند.

اپل تمام ورودی‌های USB-A را از M4 Mac mini حذف می‌کند و آن را فقط با پورت‌های USB-C به عنوان بخشی از طراحی مجدد خود ارسال می‌کند.

قبلا گزارش شده بود که M4 Mac mini دارای طراحی مجدد است و اپل قصد دارد آن را به کامپکت ترین رایانهی که تا کنون ارسال کرده است. گفته می‌شود که این دستگاه همان اندازه تلویزیون اپل را حفظ می‌کند و در عین حال کمی بلندتر است تا سخت‌افزار اضافی را در خود جای دهد. با این حال، تغییرات زیبایی شناسی با تغییر در ورودی/خروجی همراه خواهد بود، با گزارش جدیدی که ادعا می کند انتظار می رود M4 Mac mini تمام پورت های USB-A را به نفع پیکربندی تمام USB-C کنار بگذارد.

سایر پورت‌ها، مانند HDMI، اترنت از M4 Mac mini حذف نمی‌شوند، بنابراین کل مصالحه انجام نخواهد شد

در مجموع، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که M4 Mac mini دارای پنج درگاه USB-C است که سه تای آن‌ها در پشت و دو تای آن در جلو قرار دارند. هنوز تأیید نشده است که چه تعداد از استاندارد Thunderbolt 4 پشتیبانی می کنند، اما اینجا چیزی است که باید در نظر داشت. M4 اپل قبلاً به دارای چهار کنترلر Thunderbolt است که دو برابر تعداد موجود در M3 است. به طور خلاصه، این بدان معنی است که اپل می تواند چندین پورت Thunderbolt را بدون محدودیت پهنای باند وارد کند. بقیه جزئیات در زیر ارائه شده است:

“همانطور که چندین ماه است گزارش داده‌ام، مک در حال گذار بزرگی به سمت تراشه‌های M4 است – که از اواخر امسال شروع می‌شود و تا نیمه اول یا بیشتر ادامه می‌یابد. سال 2025. اپل قصد دارد به زودی با مک مینی جدید، آی مک و مک بوک پرو راه اندازی کند. از میان آن مدل‌ها، Mac mini چشمگیرترین طراحی جدید را خواهد داشت که اولین بازسازی اساسی آن از سال 2010 است. فقط برای اینکه این موضوع را در نظر بگیریم: آخرین باری که یک مک مینی طراحی مجدد انجام شد، پیش‌فروش آیفون 4 به تازگی آغاز شده بود.

من قبلاً در مورد این ظاهر جدید گزارش داده ام، اما اکنون جزئیات بیشتری دارم. ابتدا، قرار است تامین کنندگان در اوایل سپتامبر، واحدهای مک مینی را از چین – با تراشه استاندارد M4 – به انبارهای جهانی ارسال کنند. نسخه بالاتر، با M4 Pro، تا ماه اکتبر عرضه نخواهد شد. احتمالاً این بدان معناست که هیچکدام تا حدود یک ماه پس از رونمایی آیفون معرفی نمی شوند. همچنین به من گفته شده است که منبع تغذیه رایانه داخلی خواهد بود، بنابراین انتظار نداشته باشید که در اطراف یک آجر جداگانه بچرخید.»

علیرغم فاکتور کوچکتر، ما از شنیدن اینکه منبع M4 Mac mini در داخل شاسی وجود خواهد داشت شگفت زده شدیم، بنابراین کاربران مجبور نیستند همیشه یک واحد خارجی را با خود حمل کنند، و همه چیزهایی که برای روشن کردن نیاز است. دستگاه فشرده یک پریز برق خالی است. کسانی که واقعاً دلتنگ پورت‌های USB-A هستند و همچنان می‌خواهند از M4 Mac mini با لوازم جانبی قدیمی‌تر خود استفاده کنند، باید دانگل‌ها را جداگانه خریداری کنند تا از سازگاری اطمینان حاصل کنند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا