دادگاه اسکاتلند با توقیف 110 هزار پوند رمزارز دزدیده شده تاریخ ساز شد

دادگاه اسکاتلند با توقیف 110 هزار پوند رمزارز دزدیده شده تاریخ ساز شد

دادستان های اسکاتلندی با استفاده از درآمدهای قانون جرم و جنایت برای تبدیل رمزارزها به پول نقد فیزیکی، تاریخ قانونی خود را ثبت کرده اند.

دادستان های اسکاتلندی از درآمدهای حاصل از قانون جنایت برای ضبط 109601 پوند از جان راس رنی با تبدیل رمزنگاری سرقت شده به پول نقد فیزیکی استفاده کردند، بر اساس بی بی سی. 

این اولین مورد در اسکاتلند است که رمزارز تحت چنین قوانینی مصادره شده است.

متفکر جنایت

رنی، 29 ساله، با 23.5 بیت کوین پیدا شد (BTC) پس از یک سرقت خشونت آمیز در Lanarkshire در 18 مارس 2020. 

در طول سرقت، مردی پس از بیدار شدن با مهاجمی که قمه به دست داشت مجبور به انتقال بیت کوین شد، در حالی که یک زن در خانه بارها با یک نوار Toblerone مورد اصابت قرار گرفت و قبل از فرار مهاجمان تهدید شد. 

به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از سه مردی که درگیر شده بودند، در حین سرقت با شکلات خونی “ژست بریدن گلو” انجام داد.

اگرچه رنی مستقیماً در این حمله دخالت نداشت، اما دادگاه دریافت که او تخصص فنی لازم برای انتقال بیت کوین را ارائه کرده است و به او برچسب “مغز فنی” پشت سرقت را داده است.

دادرسی کیفری

دادستان‌ها در اوایل سال جاری یک پرونده عواید جرم را راه‌اندازی کردند، اما حل و فصل در ابتدا کاملاً به صورت رمزنگاری پیشنهاد شد. قاضی لیدی راس به این پرونده ادامه داد و به دنبال مجوز قانونی برای رسیدگی به ارزهای دیجیتال تحت این قوانین بود. 

در 2 سپتامبر، دادگاه عالی ادینبورگ حکم داد که بیت کوین باید به پول نقد تبدیل شود و مبلغ آن را 109601 پوند تعیین کرد.

رنی قبلاً به دلیل مشارکت خود به حکم بازپرداخت جامعه با 150 ساعت کار بدون مزد و شش ماه نظارت محکوم شده بود. لرد اسکات، قاضی صدور حکم، خاطرنشان کرد که در حالی که رنی برای اولین بار مجرم بود، نقش او در شویی درآمدهای حاصل از سرقت بسیار مهم بود.

این پرونده یک سابقه قانونی در اسکاتلند ایجاد می کند، زیرا این اولین بار است که پلیس رمزارزهای سرقت شده را ردیابی و ضبط می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل