نگاه اول و پرسش و پاسخ جدید Arc Line Gamescom – cRPG درباره Magic vs Technology

نگاه اول و پرسش و پاسخ جدید Arc Line Gamescom – cRPG درباره Magic vs Technology

حدود یک سال پیش، ناشر Fulqrum و توسعه دهنده Dreamate رونمایی شد New Arc Line، یک cRPG جدید مجموعه ای در محیطی که استیم پانک را با جادو و فانتزی ترکیب می کند. فرضیه و ویژگی های آن از همان ابتدا مرا مجذوب خود کرده است، بنابراین من بسیار علاقه مند بودم که آن را در Gamescom 2024 بررسی کنم.

در ابتدا به‌عنوان یک دمو عملی ارائه شد، اما معلوم شد که یک ارائه است. با این حال، من چیزهای بسیار جدیدی در مورد بازی یاد گرفتم، که هنوز هم قرار است تا قبل از پایان سال در PC (نسخه های کنسول ممکن است بعداً ارائه شوند، همانطور که در زیر خواهید خواند).

همانطور که قبلاً ذکر شد، تضاد بین جادو و فناوری هسته اصلی ایده پشت خط قوس جدید است. در گذشته، جادوگران و فن‌شناسان در جنگ‌های واقعی بودند و جادوگران شکست خوردند. تکنولوژیست ها به طبقه حاکم تبدیل شدند. جادوگران هنوز در جهان حضور دارند، و فرهنگ آنها هنوز وجود دارد، اما آنها به حاشیه های جامعه تنزل یافته اند.

یک بیماری شایع به نام طاعون آهن نیز وجود دارد که در طول جنگ‌های ماگوتکنولوژی شروع شد. با این حال، هیچ کس نمی داند چگونه گسترش می یابد، چه رسد به اینکه چگونه درمان پیدا کند. مصیبت زده ها ناگزیر تبدیل به فلز می شوند و کم کم می میرند. در دمو، توسعه دهندگان یک Leprosarium را نشان دادند، بیمارستانی برای بیمارانی که به این بیماری کشنده مبتلا شده اند. سر پزشک مفقود شده بود، در حالی که پزشک دیگری به نام بیلی به ما مأموریت داد که سه بیمار را بیاوریم.

“دسترسی زودهنگام در رایانه شخصی و سپس انتشار کامل بعداً در سایر پلتفرم‌ها یکی از گزینه‌هایی است که در حال بررسی است.»

این در فقیرترین قسمت شهر، جایی که Mages در آن زندگی می کنند، واقع شده است. بلافاصله، توسعه دهنده برخی از عناصر تعاملی را نشان می دهد، مانند توانایی بررسی آمبولانس در نزدیکی و جمع آوری موارد مفید پس از عبور از تاس. جمع کردن این سه بیمار مستلزم ترکیبی از مبارزه و ترغیب گفتگو است. New Arc Line دارای مبارزات نوبتی است. هر شخصیت دارای آمار ابتکاری متفاوت است، بنابراین هر مبارزه ترتیب متفاوتی از رویدادها خواهد داشت. در هر نوبت، شما تعداد محدودی از نقاط حرکت و نقاط عمل دارید. هر توانایی از تعداد متفاوتی از نقاط عمل استفاده می‌کند، بنابراین، البته باید در مورد آن استراتژی داشته باشید.

برای نمایش، توسعه‌دهنده به‌عنوان یک Voodoo Mage بازی می‌کرد، زیرا با تنها همراه در این مرحله از بازی، Mick، غولی که در غوغا می‌رود به خوبی جفت می‌شود. Mages Voodoo دارای توانایی ها و جادوهای زیادی هستند که به آنها اجازه می دهد با فحش دادن به دشمن، میدان نبرد را کنترل کنند. به عنوان مثال، زمانی که Voodoo Mage از تعداد آنها بیشتر باشد، می تواند توتم طعنه آمیزی را که باعث حواس پرتی می شود، از بین ببرد. اگر دشمنان در Save roll شکست بخورند، مجبور می شوند به جای مهمانی به توتم حمله کنند. Voodoo Mages همچنین می تواند از طلسم Soulbind استفاده کند که دو دشمن را به هم متصل می کند. در مورد موفقیت، هرگاه یکی آسیب ببیند، دیگری نیز آن را می پذیرد.

باز کردن قفل توانایی‌های جدید برای کلاس‌های فناوری و کلاس‌های جادویی متفاوت عمل می‌کند. فرآیند فناوری همه چیز در مورد تجهیزات است. توانایی‌های جدید بر اساس سلاح‌هایی که در اختیار دارید تعیین می‌شوند، و همچنین یک سیستم کاردستی وجود دارد، بنابراین لازم نیست فقط به چیزهایی که غارت می‌کنید تکیه کنید، بلکه می‌توانید خودتان را بسازید و چیزهایی را که دارید به‌روزرسانی کنید. از طرف دیگر Mages با جمع آوری کارت های جادویی و ترکیب آنها در سیستمی به نام Magecraft، طلسم های جدیدی به دست می آورند. این موازی با سیستم کاردستی است که با آن جادوهای خود را خواهید ساخت.

البته، هم تکنسین ها و هم جادوگران از طریق XP یک سیستم تراز کردن را به اشتراک می گذارند. همچنین می توانید مهارت ها و توانایی مبارزه خود را به طور کلی بهبود ببخشید و در سطوح خاصی نیز می توانید امتیازات را انتخاب کنید. انتخاب امتیازات با انتخاب هایی که در دنیا انجام می دهید و نحوه برخورد شما با کلاس های مختلف و وظایف مختلف شکل می گیرد. این به شما امکان می دهد شخصیت را آنطور که می خواهید بسازید.

مجری دمو همچنین تاکید کرد که در صورت شکست در بررسی مهارت، بازی از زندگی تقلید می کند. به این معنا که وقتی شکست می خورید، تقریباً هرگز پایان کار نیست. تلاش ادامه خواهد داشت و نتیجه متفاوت خواهد بود. البته می‌توانید از تاکتیک‌های savescumming استفاده کنید و تا زمانی که موفق شوید، آن را دوباره بارگیری کنید. ، حتی زمانی که فقط 1 درصد شانس دارید، اگر این روشی است که می خواهید بازی کنید. هیچ پلیسی وجود ندارد، هیچ کس شما را از انجام این کار منع نمی کند، اما می توانید همین طور که هست به جلو بروید.

پس از متقاعد کردن آن سه بیمار طاعون آهنی برای رفتن به جذام، مجری به آنجا بازگشت و متوجه شد که سر پزشک به جای درمان بیماران و تحقیق در مورد بیماری آنطور که ما فکر می کردیم، در واقع یک رینگ مبارزه زیرزمینی را اداره می کرد.

او بیماران خود را برای سرگرمی به معنای واقعی کلمه در برابر یکدیگر قرار داد و از این طریق پول زیادی به دست آورد. او در دفاع از خود مدعی شد که همه بیمارانی که به دعوا می‌پیوندند داوطلبانه این کار را انجام داده‌اند و او آنها را مجبور نمی‌کند و سهمی از سود را به آنها می‌دهد.

دکتر بیلی با این حال کاملاً مخالف است. او می‌خواهد بیمارستان را به هدف اصلی تحقیق در مورد طاعون آهن بازگرداند، به این امید که بتواند، اگر نگوییم درمانی، شاید راهی برای کاهش رنج بیابد. بازیکن می تواند یا از آنجا دور شود و به پزشکان اجازه دهد تا آن را بین خودشان حل کنند یا طرف یکی از این دو باشد. همراهی با سر پزشک، امتیاز اضافی کاهشی از سود رینگ مبارزه زیرزمینی او را فراهم می کند.

یک سیستم دیگر در New Arc Line برای تضاد بین جادو و فناوری وجود دارد. هر منطقه ای در جهان تمایل متفاوتی دارد، چه به جادو یا فناوری، و با یکدیگر رقابت می کنند. تصمیمات و اقدامات شما نیز بر این امر تأثیر می‌گذارد، بنابراین می‌توانید دنیایی را که عمدتاً تکنولوژیکی است به سمت جادو تغییر دهید.

ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید یا نه، زیرا زمانی که Mage طلسم هایی را انجام می دهد که قدرتمندتر از آن چیزی است که منطقه محلی اجازه می دهد، آنها نقاط فساد Mage را جمع می کنند. با به دست آوردن فساد کافی، به سطح بعدی پیشرفت می کنید. کاهش سطح فساد را می توان با مواد مصرفی انجام داد، اما برای رسیدن به سطح پایین تر، به برخوردهای ویژه نیاز دارید. انجام این کار بسیار پیچیده است. همیشه هم بد نیست. هر سطح توانایی های جدیدی به شما می دهد، بنابراین نکات مثبتی نیز وجود دارد، اما این چیزی است که باید در نظر داشته باشید. به هر حال، اگر با جادو کنار بیایید، ممکن است فناوری پیشرفته کلاس های فناوری شما از کار بیفتد یا نتیجه معکوس داشته باشد.

به دنبال این ارائه جالب، من با Michal Černoch، مدیر بازاریابی در Fulqrum Publishing، برای پرسش و پاسخ مختصری درباره New Arc Line صحبت کردم.

“>

آیا قوانین از Dungeons & Dragons الهام گرفته شده اند؟

ما قوانین RPG موجود را کپی/پیست نمی کنیم. اما بله، البته، از آن و همچنین مجموعه Baldur’s Gate و Divinity: Original Sin الهام گرفته شده است.

آیا وقتی به دشمن نزدیک می شوید و آنها حرکت می کنند، حملات فرصتی وجود دارد؟

اینجا برعکس است. شما فقط نقاط عمل ندارید، بلکه نقاط واکنش نیز دارید. وقتی مورد حمله قرار می گیرید، این فرصت را دارید که از آن نقاط برای واکنش استفاده کنید تا بتوانید بسته به ساختار شخصیت، ضدحمله کنید.

شما گفتید تسطیح وجود دارد، درست است؟ آیا قبلاً روی سقف سطح قرار گرفته‌اید یا هنوز در حال تصمیم‌گیری است؟

این یکی از تصمیمات طراحی است که هنوز روی آن کار می شود.

آیا می توانید بین جادو و فناوری در وسط بمانید یا باید بین یکی یا دیگری یکی را انتخاب کنید؟

شما باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید به‌عنوان کاربر جادویی یا فن‌آور بازی کنید، اما با همه انتخاب‌های دیگر در جهان، لازم نیست افراط کنید. همچنین می‌توانید سعی کنید تا حد امکان از درگیری اجتناب کنید و اغلب اوقات، فقط کنار بروید و درگیر نشوید.

هدف شما یافتن درمانی برای طاعون آهن است، برای خانواده ای که در خانه ترک کرده اید. شما به این شهر نقل مکان کردید زیرا شایعاتی مبنی بر درمان وجود دارد. این چیزی است که شما می خواهید، این همان چیزی است که به دنبال آن هستید. می توانید به آن پایبند باشید.

شاید راهی وجود داشته باشد که جادو و فناوری بتوانند همزیستی کنند.

متاسفانه، اینطور نخواهد بود. همیشه درگیری وجود دارد. این در جهان ذاتی است و اکنون نمی توانید آن را حل کنید. آن‌ها می‌توانند به این معنا همزیستی کنند که Mages بعد از جنگ‌های فناوری که شکست خوردند، از بین نرفته‌اند. اما یک طرف همیشه دست بالا را خواهد داشت.

آیا قصد دارید برای دیالوگ‌ها در New Arc Line صدایی داشته باشید؟

اوه بله، نه برای هر دیالوگ در هر تلاش و هر شخصیت، اما ما صداپیشگان کاملاً کاملی داریم، به خصوص برای رویدادهای اصلی.

“بله، همراهانی وجود دارند که می‌توانید عاشقانه با آنها ارتباط برقرار کنید، و البته این به شخصیتی که خلق می‌کنید و انتخاب‌هایی که می‌کنید بستگی دارد. اگر از کاری که شما انجام می دهید خوششان نیاید، به طور بالقوه می توانند مهمانی را ترک کنند.’

آیا می توانید مانند Baldur’s Gate 3 با همراهان خود رابطه داشته باشید؟

بله، همراهانی هستند که می‌توانید عاشقانه با آنها ارتباط برقرار کنید، و البته این به شخصیتی که خلق می‌کنید و انتخاب‌هایی که می‌کنید بستگی دارد.

اگر با کاری که انجام می‌دهید موافق نباشند، حزب شما را ترک خواهند کرد؟

بله، بله.

آیا چرخه روز/شب دارید؟

نه، نه، چرخه روز/شب وجود ندارد.

آیا می توانید از ابتدای بازی آزادانه شهر را کاوش کنید یا باید منتظر پیشرفت در داستان باشید؟

شما با انجام ماموریت‌ها و وظایف خاص، حوزه‌های جدیدی را باز می‌کنید، اما این به شما بستگی دارد که به چه ترتیبی این کار را انجام دهید، بنابراین آزادی زیادی وجود دارد. در همان ابتدا، کمی در راه خود هدایت خواهید شد، اما با پیشرفت، آزادی بیشتری خواهید داشت و این به شما بستگی دارد.

بنابراین، آیا محتوای جانبی زیادی وجود دارد؟

بله.

آیا برآوردی برای میانگین طول بازی New Arc Line دارید؟

گفتن این واقعاً سخت است. با توسعه مکانیک و محتوای جدید، هر تخمینی نیز تغییر کرده است. همچنین بستگی زیادی به نحوه انجام یک بازی دارد. شما می توانید ساعت ها به کاوش و غواصی در اعماق این داستان بپردازید، بنابراین بله، تخمین زدن در مورد آن واقعاً سخت است، اما به هیچ وجه بازی کوتاهی نخواهد بود. ما پنج ساعت صحبت نمی کنیم. حدود 20 یا بیشتر هدف است.

چند کلاس وجود دارد؟

در ابتدا، شش کلاس برای انتخاب وجود دارد. سه تکنولوژیست (Steampunk brawler، مهندس Dieselpunk و دانشمند Teslapunk) و سه کلاس جادویی (Voodoo Mage، Hellfire Mage، که بیشتر آسیب گرا است، و Celestial، که نوع پشتیبانی از شخصیت است). از طریق تراز کردن و ساختن شخصیت، به کلاس های پرستیژ ما نیز خواهید رسید تا آنها را بیشتر سفارشی کنید.

‘در ابتدا، شش کلاس برای انتخاب وجود دارد. سه فناور (Steampunk brawler، مهندس Dieselpunk، و دانشمند Teslapunk) و سه کلاس جادویی (Voodoo Mage، Mage Hellfire، که بیشتر آسیب گرا است، و Celestial، که نوع پشتیبانی از شخصیت است).’

مهمانی چقدر است؟ چند نفر از همراهان را می توانید در یک زمان وارد جنگ کنید؟

این سه همراه هستند که می‌توانید در مهمانی به علاوه خودتان داشته باشید.

آیا اردویی دارید که می‌روید با آن‌ها صحبت کنید، یا می‌توانید در هر جایی با آنها صحبت کنید؟

شما می توانید در هر جایی با آنها صحبت کنید.

آیا یک پنجره انتشار برای New Arc Line تنظیم کردید؟

تیم توسعه در اوکراین است، بنابراین می توانید تصور کنید که دشوار است. ما همچنان برای امسال هدف داریم. ما در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای انتشار بازی هستیم، اما قصد داریم در سال 2024 عرضه شود. در واقع باید در عرض چند هفته ایده بهتری داشته باشیم، بنابراین به زودی اعلامیه‌ای را اعلام خواهیم کرد.

پس می‌توان آن را به‌عنوان یک بازی با دسترسی اولیه منتشر کرد؟

این یکی از گزینه هایی است که در حال بررسی آن هستیم، اما هنوز قطعی نشده است. در نهایت برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری S|X عرضه خواهد شد. دسترسی زودهنگام در رایانه شخصی و سپس انتشار کامل بعداً در سایر سیستم عامل ها یکی از گزینه هایی است که در نظر گرفته شده است.

آیا این بازی از قبل از کنترلرهای رایانه شخصی با رابط کاربری اختصاصی پشتیبانی می‌کند؟

من نمی دانم که ما هنوز آن را آزمایش کرده ایم. باید از تیم سازنده این موضوع را پیدا کنم.

بسیار خوب. ممنون از وقتی که گذاشتید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل