اولین تراشه داخلی OpenAI توسط TSMC در فرآیند A16 Angstrom برای برنامه‌های ویدیویی Sora خود توسعه خواهد یافت، Move همچنین فروش دستگاه اپل را افزایش می‌دهد.

اولین تراشه داخلی OpenAI توسط TSMC در فرآیند A16 Angstrom برای برنامه‌های ویدیویی Sora خود توسعه خواهد یافت، Move همچنین فروش دستگاه اپل را افزایش می‌دهد.

TSMC هنوز تولید انبوه فرآیند A16 Angstrom خود را آغاز نکرده است، اما زمزمه هایی در حال انجام است و در مورد برتری آن فریاد می زنند، که با توجه به اینکه طبق گزارش ها اپل از قبل به شریک ریخته گری خود سفارش داده است، جای تعجب ندارد. با این حال، آخرین اطلاعات بیان می کند که OpenAI همچنین در حال توسعه یک تراشه سفارشی بر روی همان فناوری است، زیرا به نظر می رسد قابلیت های تولید ویدیوی Sora را تقویت کند.

آگاهان صنعت گزارش می دهند که OpenAI در حال مذاکره فعال با TSMC در مورد توسعه یک ریخته گری اختصاصی برای تراشه سفارشی خود بود، اما این برنامه ها لغو شدند

مسابقه هوش مصنوعی غول‌های فن‌آوری برجسته را مجبور کرده است که به دنبال توسعه راه‌حل‌های سفارشی باشند تا آنها را جلوتر نگه دارند. به عنوان مثال، اخیرا گفته شده است که ByteDance، شرکت مادر TikTok، با شرکت آمریکایی Broadcom شریک شده است زیرا هدف آن تولید انبوه تراشه هوش مصنوعی داخلی در فرآیند 5 نانومتری TSMC. OpenAI چشم‌اندازش به آسمان است، همانطور که Economic Daily News گزارش می‌دهد که در حال مذاکره با غول نیمه‌رسانا برای ساخت یک کارخانه ساخت جدید است که مسئولیت توسعه این تراشه را بر عهده خواهد داشت.

متاسفانه، این گزارش بیان می‌کند که پس از ارزیابی دقیق عوامل مختلف از جمله سودآوری، این طرح در نهایت لغو شد. در حالی که ChatGPT با Apple Intelligence ادغام شده است، تصمیم OpenAI برای تغییر به سمت فرآیند A16 Angstrom TSMC می‌تواند دلیل عمیق‌تری داشته باشد. گفته می‌شود تراشه داخلی قابلیت‌های تولید ویدیوی Sora را تقویت می‌کند، که ممکن است به افزایش فروش دستگاه اپل کمک کند زیرا این ویژگی در مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد این شرکت ادغام می‌شود.

این امکان وجود دارد که OpenAI و Apple از نزدیک روی این پروژه با هم کار کنند، زیرا دومی سال‌ها تجربه توسعه چیپ‌ست‌هایی دارد که از رقبا پیشی می‌گیرد، اما هنوز چیزی تایید نشده است. با این حال، مدتی طول می کشد تا این تراشه وارد تولید انبوه شود زیرا انتظار نمی رود فرآیند A16 Angstrom TSMC تا سال 2026 به تولید انبوه برسد.

خوشبختانه، انتظار باید ارزشش را داشته باشد زیرا در مقایسه با نسل بعدی فرآیند N2P، A16 افزایش سرعت را در محدوده 8 تا 10 درصد در همان ولتاژ کاری ارائه می‌کند، به علاوه تا 20 درصد کاهش مصرف برق در حالی که با همان سرعت کار می کنید. علاوه بر این، این فرآیند تولید 110 درصد افزایش تراکم دارد، به این معنی که برای سرورها طراحی شده است.

منبع خبر: اخبار روزانه اقتصادی

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل