XRP به بستر پرداخت سوخت برای 61 بانک ژاپنی در شبکه ریپل تا سال 2025: گزارش

XRP به بستر پرداخت سوخت برای 61 بانک ژاپنی در شبکه ریپل تا سال 2025: گزارش

  • ریپل با بیش از 50 بانک ژاپنی کار می کند تا یک زیرساخت پرداخت کاملاً جدید با فناوری دفتر کل توزیع شده توسعه دهد.
  • ژاپن یکی از کشورهای دوستدار پول نقد در جهان است که دیجیتالی کردن پرداخت ها را به یک دستور کار ملی تبدیل کرده است و ریپل خود را به عنوان شریک اصلی این ابتکار عمل می کند.

پرداخت‌های دیجیتالی در سراسر جهان غالب شده‌اند، که به دلیل همه‌گیری کووید 2020 که در آن تماس فیزیکی به شدت ممنوع شد، تقویت شده است. در کشورهای توسعه یافته، سهم پرداخت های دیجیتال در کشورهایی مانند چین و نروژ می تواند به 95 درصد برسد. با این حال، ژاپن به عنوان یک کشور پرت باقی می ماند و پول نقد بر پرداخت ها در این کشور آسیایی غالب است. ریپل به دنبال تغییر این است و بیش از 50 بانک را در تلاش خود برای معرفی پرداخت مبتنی بر فناوری دفتر کل غیرمتمرکز (DLT) به کشور وارد کرده است.

طبق یک مطالعه، 90٪ ژاپن پول نقد را به عنوان پرداخت ترجیح می دهند. روش، اکثریت چشمگیر برای کشوری با سومین اقتصاد بزرگ جهان است. مطالعه دیگری نشان داد که 52 درصد از دارایی های مالی 17 تریلیون دلاری این کشور به صورت نقدی است که بسیار بیشتر از ایالات متحده با 14 درصد و اتحادیه اروپا با 33 درصد است. اتباع ژاپنی امنیت و قابلیت اطمینان را به عنوان برخی از عوامل کلیدی پشت عشق خود به پول نقد ذکر می‌کنند، اما محققان دریافته‌اند که این موضوع فرهنگی و سیاسی است.

دولت ژاپن مأموریتی برای سوق دادن کاربران به پرداخت‌های دیجیتالی داشته است و در پنج سال گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است. اما نگرانی‌ها در مورد امنیت و قابلیت اطمینان همچنان پابرجاست و بسیاری از ساکنان هنوز نگران هستند که اطلاعات آنها ممکن است به بیرون درز کند و به قیمت پس انداز زندگی آنها تمام شود.

این امر، پرداخت‌های بلاک چین را به یکی از ایده‌آل‌ترین جایگزین‌ها برای ژاپن تبدیل می‌کند و Ripple در حال استفاده کامل است.

آیا Ripple می تواند ژاپن را از پول نقد تبدیل کند؟

ریپل سالهاست که در ژاپن فعال بوده است. در واقع، این کشور یکی از Rفعال ترین بازارهای ipple، با شرکای مانند SBI که پذیرش XRP و XRP Ledger را به میلیون ها نفر سوق می دهند.

و اکنون، شرکت کالیفرنیا بر اساس ویدئویی که اخیراً به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است، یک قدم فراتر می رود و یک سیستم پرداخت را با مشارکت اکثر بانک های بزرگ کشور ایجاد می کند.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل