اینتل احتمالاً Altera را می فروشد، ساخت کارخانه آلمانی 30 میلیارد دلاری خود را متوقف می کند، اما تجارت تولید تراشه را حفظ می کند، طبق آخرین نکات قبل از جلسه هیئت مدیره بحرانی

اینتل احتمالاً Altera را می فروشد، ساخت کارخانه آلمانی 30 میلیارد دلاری خود را متوقف می کند، اما تجارت تولید تراشه را حفظ می کند، طبق آخرین نکات قبل از جلسه هیئت مدیره بحرانی

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در چند فصل گذشته، پس از هر کاهش قابل توجه قیمت سهام، سرمایه گذاران اینتل این سوال آشنا را می پرسند: آیا این پایین است؟ با این حال، هر بار، پاسخ منفی بوده است.

اکنون، با توجه به وضعیت وخیم اینتل، که شاهد سقوط ارزش بازار آن به زیر سطح 100 میلیارد دلاری مربوط به روان‌شناختی بوده است، سرمایه‌گذاران بار دیگر امید خود را به جلسه بسیار مهم هیئت‌مدیره در ماه سپتامبر برای توقف کاهش و جهش به ظاهر همیشگی این شرکت بسته‌اند. روند دشوار یک بازیابی پایدار را شروع کنید.

ما اولین تصور خود را دریافت کردیم به یک طرح احیای بزرگ که ظاهراً این جمعه در دست اجراست، زمانی که بلومبرگ گزارش کرد که اینتل با تعدادی از مشاوران مالی، از جمله غول وال استریت مورگان استنلی، برای ارائه گزینه های استراتژیک برای جلسه هیئت مدیره آتی خود کار می کرد.< /p>

طبق گزارش‌های دیگر، این مشاوران همچنین به اینتل کمک می‌کنند تا از یک حمله رده بالای سرمایه‌گذاران فعال جلوگیری کند، سرمایه‌گذارانی که به‌طور قابل‌توجهی از تحولات فعلی در شرکت بسیار ناراضی هستند.

این ما را به اصل موضوع می‌رساند. طبق آخرین گزارش توسط رویترز، اینتل قصد دارد واحد FPGA خود Altera را در جلسه هیئت مدیره آتی به فروش برساند زیرا سود ذاتی آن دیگر برای حفظ عملیات Altera کافی نیست. گزینه دیگری که روی میز باقی مانده است مربوط به توقف ساخت و ساز تاسیسات 30 میلیارد دلاری اینتل در آلمان است که با برنامه های فاش شده سازنده تراشه برای کاهش 17 درصدی هزینه سرمایه خود در سال 2025 به تنها 21.5 میلیارد دلار مطابقت دارد.

جالب است که رویترز در حال حاضر گزارش می دهد که اینتل در جلسه هیئت مدیره آتی، تجارت تولید تراشه خود را به فروش نخواهد رساند. این، دوباره قابل درک است، به خصوص که اینتل قبلاً میلیاردها دلار بودجه فدرال برای ایجاد ردپای تولیدی قابل توجه در ایالات متحده، که یک استراتژی بالقوه واگذاری را پیچیده می کند.

به خاطر داشته باشید که اینتل در حال حاضر روی واحد Foundry خود تمرکز کرده است تا رشد حاشیه را افزایش دهد. این شرکت انتظار دارد که توسعه مداوم واحد منجر به صرفه جویی در هزینه “بیش از 8 تا 10 میلیارد دلار در خروجی 2025” شود، که باید حاشیه ناخالص غیر GAAP حدود 60 درصد و حاشیه های عملیاتی غیر GAAP حدود 40 درصد را فراهم کند. 2030.

با این وجود، با توجه به وضعیت اینتل، سازنده تراشه ممکن است در نهایت هیچ گزینه ای جز واگذاری واحد تولید تراشه خود نداشته باشد.

در همین حال، همانطور که ما گزارش شد در پستی در اوایل این هفته، لیپ بو تان، یکی از اعضای هیئت مدیره بلندپایه اینتل، اکنون استعفا داد، با استناد به عدم تمایل هیئت مدیره به گوش دادن به ایده های او برای مشتری مداری بیشتر تجارت تولید قراردادی اینتل و حذف لایه های اینرسی بوروکراسی، از جمله ارتشی از مدیران میانی. که نوآوری را در بخش دسکتاپ و سرور شرکت خنثی می کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل