صدرنشینی قم در ساخت و ساز مسکن ملی

صدرنشینی قم در ساخت و ساز مسکن ملی

۲۰:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

حسین زنجیرانی فراهانی،مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهدای خدمت با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی در طرح مسکن ملی استان قم در حال ساخت است، گفت: ۴۵ هزار واحد به صورت انبوه سازی و ساخت توسط شرکت‌ها و پیمانکاران، ۲۰ هزار واحد به صورت واگذاری زمین به مردم و ۱۰ هزار واحد در بافت فرسوده شهر، در قالب ارائه تسهیلات بانکی در حال ساخت است.

وی با اشاره به رتبه نخست استان قم در ساخت واحد‌های مسکن ملی و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در سایت ۱۷ هکتاری، ۷۰ درصدی در سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری، ۳۵ درصدی در سایت ۵۶۰ هکتاری و بیش از ۲۰ درصدی سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات افزود: در طراحی نقشه‌ها و نظارت ۵۰ درصد و در صدور پروانه ساختمان ۴۰ درصد تخفیف شامل حال متقاضیان مسکن‌های ملی شده است.

زنجیرانی فراهانی با تاکید بر افزایش تسهیلات بانکی از ۴۰۰ به ۵۵۰ میلیون تومان ادامه داد: این مسئله به تازگی در شورای عالی مسکن مطرح و افزایش وام به متقاضیان تا ۸۰۰ میلیون تومان تصویب شده که منتظر ابلاغ بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور و به تبع ارجاع به استان‌ها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت‌ها و سرانه‌های شهری و روبنایی در سایت‌های نهضت ملی مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن مختص به یک وزارتخانه یا اداره کل استانی نیست و همه دستگاه‌هایی که قانون برایشان تکلیف مشخص کرده باید پای کار باشند و در بسیاری از سایت‌ها تامین امکانات زیرساختی از جمله آب و برق کارگاهی و اتصال به منابع بانکی نیز انجام شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی با تاکید بر مشخص شدن مبلغ نهایی واحد‌ها در پایان ساخت واحد‌ها مطابق با قیمت روز و نهایی افزود: هرگونه اعلام مبلغ و میزان سهم آورده به صورت علی الحساب و برآورد است و مبالغ متاثر از بسیاری از متغیر‌ها در کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه مبلغ آورده متقاضیان در سایت ۵۶۰ هکتاری ابتدا ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود، ادامه داد: در حال حاضر نیز برخی استان‌ها به متقاضیان مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان را گوشزد کرده بودند که به نظر در استان قم متقاضیان باید بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان آورده علی الحساب را پرداخت کنند.

 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل