راه حل خنک کننده حالت جامد Phononic Demos در پردازنده AMD Ryzen 9 9950X، عملکرد خنک کننده 2 برابر در مقابل AIO 240 میلی متری

راه حل خنک کننده حالت جامد Phononic Demos در پردازنده AMD Ryzen 9 9950X، عملکرد خنک کننده 2 برابر در مقابل AIO 240 میلی متری

دوران اصلی راه حل های خنک کننده حالت جامد با Phononic در حال نمایش یک برج جدید است. خنک‌کننده‌ای که عملکرد دو برابری را در مقایسه با یک خنک‌کننده AIO 240 میلی‌متری دارد که با پردازنده AMD Ryzen 9 9950X کار می‌کند.

راه‌حل‌های خنک‌کننده حالت جامد به برنامه‌های اصلی مراجعه کنید، عملکرد خنک‌کننده دو برابری را در پردازنده‌های پیشرفته Ryzen 9 9950X AMD در داخل یک هیت سینک استاندارد از نوع Tower ارائه می‌کند

راه‌حل‌های خنک‌کننده حالت جامد، به‌ویژه با شرکت‌هایی مانند Frore Systems که نوآوری های زیادی را در این فضا به نمایش می گذارد. اکنون، Phononic راه‌حل حالت جامد خود را معرفی کرده است که می‌گوید پلتفرم‌های خنک‌کننده مخرب و مقیاس‌پذیر را با طراحی‌های غیرفعال و فعال ارائه می‌دهد.

نیاز به سرمایش در صنعت فناوری با سرعت زیادی در حال رشد است. مراکز داده و راه‌حل‌های مدرن هوش مصنوعی به قابلیت‌های خنک‌کننده بیشتری نیاز دارند که منجر به راه‌حل‌های بزرگ‌تر و پرقدرت‌تر برای حفظ آنها می‌شود. مراکز داده نسل قبلی 40 کیلووات در هر رک مصرف می‌کردند و نسل آینده حتی انرژی بیشتری مصرف می‌کرد، حدود 120 کیلووات در هر رک، این افزایش 3 برابری است، و حتی با استفاده از بهترین راه‌حل، صنعت تنها می‌تواند به دلیل محدودیت‌های خنک‌کننده به 66 کیلووات در هر رک برسد. . 40 درصد از بودجه انرژی در مراکز داده صرف مدیریت حرارتی می‌شود و زمان آن فرا رسیده است که شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های نوآورانه را برای حفظ خود آغاز کنند.

تنظیمات معمولی در حال حاضر از خنک کننده هوا یا مایع استفاده می کنند. خنک کننده هوا بیشتر در محلول های غیرفعال استفاده می شود و در حال رسیدن به محدودیت های عملی است. این امر نیاز به راه‌حل‌های خنک‌کننده مایع را افزایش می‌دهد، زیرا شاهدیم که اکثر پلتفرم‌های NVIDIA Blackwell AI طرح‌های حلقه مایع سفارشی را ادغام می‌کنند. محلول‌های خنک‌کننده غیرفعال با دمای محیط محدود می‌شوند، در حالی که محلول‌های خنک‌کننده فعال ممکن است وضوح نداشته باشند و منجر به انرژی بیش از حد شوند.

Phononic راه حل خنک کننده حالت جامد خود را معرفی می کند که مدیریت حرارتی غیرفعال و فعال را ارائه می دهد. در حالت غیرفعال، راه حل Phononic از مزایای ذاتی ارائه شده توسط خنک کننده محیط بهره می برد و به گونه ای طراحی شده است که تراشه را تا مشخصات محاسباتی آن در محدوده throttling حفظ کند. هنگامی که از حد دریچه گاز فراتر رفت، محلول حالت جامد می تواند به حالت خنک کننده فعال تبدیل شود، و در عین حال که دماهای کمتر از حد دریچه گاز را حفظ می کند، مشخصات محاسباتی بسیار بهتری ارائه می دهد. این منجر به صرفه جویی در مصرف برق بهتر می شود و در صورت نیاز خنک کننده و عملکرد بالاتری ارائه می دهد.

بنابراین نحوه عملکرد راه حل خنک کننده در خنک کننده پردازنده Hex 2.0 نشان داده شده است که یک هیت سینک 92 میلی متری در طرحی از نوع برج است. غیرفعال اساساً به مبدل حرارتی اولیه اجازه می دهد کار را انجام دهد در حالی که حالت فعال مبدل حرارتی حالت جامد را فعال می کند. ابعاد کولر 125x112x95 میلی متر و وزن 810 گرم است و دارای یک فن مرکزی 92 میلی متری با کانکتور PWM 4 پین است که دارای دو حالت PWM، حداکثر برد 2650 RPM (33dBA) و محدوده بیکار 1000 RPM (<17dBA) است. جریان هوا 44 CFM با H2O 3.1 میلی‌متری است.

Phononic خنک‌کننده CPU حالت جامد Hex 2.0 خود را نشان می‌دهد که از پردازنده AMD Ryzen 9 9950X استفاده می‌کند که دارای TDP پیش‌فرض 170 وات است. راه حل حالت جامد دو برابر عملکرد خنک کننده در هر منطقه فن را در مقابل یک AIO معمولی 240 میلی متری و 50٪ عملکرد بهتر در مقابل یک خنک کننده هوای معمولی 92/120 میلی متری ارائه می دهد.

AMD همانطور که در بررسی ما دیدیم، CPU Ryzen 9 9950X به طور پیش فرض در حدود 80 درجه سانتیگراد است. بنابراین این راه حل می تواند نسل جدیدی از خنک کننده های هوای حالت جامد را فعال کند. سایر عوامل شکل عبارتند از هیت سینک های CPU سرور 2U و 1U که دارای ماژول های غیرفعال و فعال/غیرفعال هستند که در یک واحد قرار گرفته اند و می توانند برای مراکز داده موجود و آینده گسترش یافته و مقیاس شوند.

این فقط پردازنده‌ها نیستند، Phononic همچنین می‌گوید که این فناوری را می‌توان بر روی پردازنده‌های گرافیکی پیاده‌سازی کرد و می‌تواند درعین‌حال باعث افزایش طول عمر و افزایش چگالی توان می‌شود. به طور کلی، راه‌حل‌های خنک‌کننده حالت جامد قطعاً چیزی است که باید منتظر آن بود و در حالی که ممکن است ابتدا شاهد پیاده‌سازی آن‌ها در مراکز داده باشیم، دیدن برخی از محصولات مصرف‌کننده رایج برای دیدن اینکه آیا می‌توانند به استانداردهای نسل بعدی قابل دوام تبدیل شوند، عالی خواهد بود. سخت افزار سنتی خنک کننده هوا و مایع امروزی.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل