قیمت بیت کوین ممکن است با رسیدن ذخایر مبادله ای به پایین ترین حد سال 2024 افزایش یابد

قیمت بیت کوین ممکن است با رسیدن ذخایر مبادله ای به پایین ترین حد سال 2024 افزایش یابد

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه، 29 آگوست، بالای 60000 دلار ثابت ماند، حتی با وجود دو روز متوالی خروج از صندوق‌های قابل معامله در مبادلات.

داده‌های SoSoValue نشان می‌دهد که ETF بیت‌کوین (BTC) 105.19 میلیون دلار دارایی در روز چهارشنبه پس از کاهش 127 میلیون دلاری روز قبل. این صندوق‌ها دارایی‌های 17.85 میلیارد دلاری را جمع‌آوری کرده‌اند که بیشتر آن از سرمایه‌گذاران نهادی است.

بیت‌کوین دارای کاتالیزورهای متعددی است که می‌توانند آن را در درازمدت بالاتر ببرند، زیرا اوایل این هفته گزارش شد

یکی دیگر از کاتالیزورهای بالقوه این است که میزان سکه های نگهداری شده در صرافی ها به کمترین میزان در سال جاری کاهش یافته است. طبق گزارش CoinGlass، صرافی ها در 29 آگوست 2.38 میلیون سکه داشتند که نسبت به 2.4 میلیون در 27 آگوست و بالاترین سطح ماه گذشته 2.50 میلیون سکه کاهش یافته است. 

Bitcoin reserves in exchanges
ذخایر بیت کوین در مبادلات | منبع: CoinGlass

افت ذخایر بیت کوین اغلب نشان دهنده نقدینگی پایین در بازار است و نشان می دهد که بیشتر سرمایه گذاران دیگر سکه های خود را از کیف پول به صرافی ها منتقل نمی کنند، که یک گام کلیدی در انحلال است. به عنوان مثال، ذخایر بیت کوین در ماه جولای زمانی که دولت آلمان ذخایر آن را نقد کرد، افزایش یافت.

کاهش دلار آمریکا و افزایش بدهی عمومی ایالات متحده از دیگر کاتالیزورهای بالقوه بیت کوین هستند. شاخص دلار آمریکا که قیمت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهایی مانند یورو، پوند و فرانک سوئیس اندازه گیری می کند، به 101.50 دلار سقوط کرد که بیش از 4.7 درصد از بالاترین سطح خود در سال جاری کاهش یافت. پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست سپتامبر به کاهش احتمالی نرخ بهره اشاره کرد، دلار آمریکا عقب نشینی کرد.

دلار آمریکا پس از اینکه رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که این بانک در جلسه سپتامبر خود کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، کاهش یافت. 

علاوه بر این، بدهی عمومی ایالات متحده همچنان در حال افزایش است و به سطوح ناپایدار می رود و بیت کوین را به یک جایگزین مناسب تبدیل می کند. داده های ساعت بدهی ایالات متحده نشان می دهد که بدهی ملی به بیش از 35.2 تریلیون دلار یا 123.2 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است. سود سالانه این بدهی به بیش از 920 میلیارد دلار افزایش یافته است. 

همین روند در سراسر جهان در حال وقوع است و نقدینگی به رکورد 95 تریلیون دلار رسیده است. در نتیجه، موسسات و سرمایه‌گذاران خرد بیشتری ممکن است به گزینه‌های جایگزین، ابتدا به طلا و سپس به بیت‌کوین روی بیاورند.

در همین حال، بازار گزینه‌ها به بازگشت بالقوه بیت کوین اشاره می‌کند که احتمالاً در اواخر امسال به 90000 دلار می‌رسد. علاوه بر این، نرخ تامین مالی بیت‌کوین به -0.0011% کاهش یافته است که نشان‌دهنده افزایش بیشتر است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل