معاون برنامه فالکون اسپیس ایکس می گوید فرود ناگوار امنیت عمومی را تهدید نمی کند

معاون برنامه فالکون اسپیس ایکس می گوید فرود ناگوار امنیت عمومی را تهدید نمی کند

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

جان ادواردز، معاون اسپیس ایکس در بخش وسایل پرتاب فالکون، تاکید کرده است که ناهنجاری فرود فالکون 9 دیروز که منجر به برخورد تقویت کننده با کشتی پهپاد بازیابی شد، ناشی از تلاش برای بازیابی معیوب بود که هیچ خطری برای مشخصات کلی ماموریت موشک نداشت. نظرات او از آنجایی مهم است که FAA به دلیل شکست در فرود نیاز به تحقیق از اسپیس ایکس داشته است و طبق گفته ادواردز، موشک تهدیدی برای ماموریت اصلی یا امنیت عمومی آن نبوده است. هنگامی که همراه با بیانیه FAA پس از حادثه خوانده می شود، نظرات مدیر اجرایی SpaceX نشان می دهد که Falcon 9 می تواند زودتر از حد انتظار پرواز کند.

واکنش ناسا به حادثه فرود فالکون 9 به طور تصادفی به تاثیرات برنامه اشاره می کند

پس از مصادف پرتاب دیروز، SpaceX، که قرار بود ماموریت Starlink دیگری را پرتاب کند، تصمیم گرفت پرتاب را لغو کند زیرا تصمیم به بررسی داده های فرود تقویت کننده گرفت. بعداً در طول روز، FAA بیانیه‌ای را برای رسانه‌ها ارسال کرد که در آن توضیح داد که آژانس “نیاز به تحقیق دارد” و “بازگشت به پرواز موشک تقویت‌کننده فالکون 9 بر اساس FAA تعیین می کند که هر سیستم، فرآیند یا رویه مربوط به این ناهنجاری بر ایمنی عمومی تأثیر نمی گذارد.”

FAA اضافه کرد که SpaceX ممکن است مجبور باشد “هرگونه اقدامات اصلاحی” را در اصلاح مجوز وارد کند. هنگامی که بیشتر در مورد اینکه آیا این نشان می دهد که فالکون 9 زمین گیر شده است یا خیر، FAA آماده نشد و به سادگی بیانیه خود را به Wccftech تکرار کرد.

با این حال، اظهارات جان ادواردز، معاون اسپیس ایکس در وسایل پرتاب فالکون، نشان می دهد که موشک ممکن است به زودی پرواز کند. شرکت ادواردز به دلیل پرواز یک ماموریت تاریخی برای برنامه Polaris، که در آن خدمه ای متشکل از چهار فضانورد، رکوردهای ارتفاع ناسا را ​​شکسته و با Crew Dragon پیاده روی فضایی انجام می دهند.

به گفته او، SpaceX “تا آنجا که می‌توانیم برای درک کامل علت اصلی و انجام اقدامات اصلاحی در اسرع وقت تلاش می‌کند.” احتمال نزدیک شدن فالکون 9 به کشتی بازیابی خیلی سریع، طبق تله‌متری پخش زنده اسپیس ایکس، ممکن است نشان دهنده این باشد که این شکست به دلیل مشکلات گسترده‌تر با موشک بوده است.

این می‌تواند به بررسی دقیق و اصلاحات طولانی نیاز داشته باشد، اما ادواردز هرگونه خطری را برای مشخصات مأموریت پرتاب موشک یا امنیت عمومی ناشی از سقوط رد کرد. مدیر اجرایی اسپیس ایکس گفت: «یک چیزی که ما می دانیم این است که این مسئله صرفاً یک مشکل بازیابی بود،» و اضافه کرد که حادثه فرود «هیچ تهدیدی برای ماموریت اولیه یا امنیت عمومی نبود

در بیانیه‌ای مرتبط، ناسا، با توجه به پرواز خدمه بعدی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه آینده، در حال حاضر مشخص نیست که آیا این حادثه مشکلاتی را در برنامه‌ریزی ایجاد می‌کند یا خیر. در بیانیه‌ای به کریستین داونپورت واشنگتن پست، آژانس فضایی تصریح کرد که «به‌روزرسانی‌هایی را در مورد مأموریت‌های آژانس از جمله تأثیرات برنامه‌ریزی احتمالی، در صورت وجود، با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر ارائه خواهد کرد».

در مورد ماموریت Polaris Dawn، SpaceX هنوز تاریخ پرتاب جدیدی ارائه نکرده است. این شرکت تصمیم خود را برای کنار گذاشتن پنجره‌های پرتابی که دیروز و روز قبل در دسترس بود، ساعاتی قبل از فرود غیرعادی فالکون 9 اعلام کرده بود. به اشتراک گذاشت که آب و هوای منطقه فرود دراگون برای پرتاب مناسب نیست، و با توجه به اینکه فالکون 9 اکنون در حال بررسی است، هر تاریخ پرتاب آینده ممکن است داده‌هایی را که اسپیس ایکس از تجزیه و تحلیل خود جمع‌آوری می‌کند، در خود جای دهد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل