پیام رسان LINE برای معرفی مینی dApps از طریق بلاک چین Kaia

پیام رسان LINE برای معرفی مینی dApps از طریق بلاک چین Kaia

غول پیام‌رسان ژاپنی LINE با همکاری بنیاد Kaia DLT، یک سازمان مستقر در امارات متحده عربی که از بلاک چین Kaia پشتیبانی می‌کند، برنامه‌های مینی غیرمتمرکز را در برنامه پیام‌رسانی خود معرفی می‌کند.

طبق یک اعلام در 29 آگوست، mini dApps به عنوان بخشی از Kaia Wave، ابتکاری که توسط بنیاد Kaia DLT برای حمایت از توسعه دهندگان Web3 راه اندازی شده است، معرفی می شود. 

بنیاد Kaia DLT به عنوان یک نهاد مستقل به دنبال ادغام بین دو پروژه برجسته بلاک چین، از لاین و غول فناوری کره جنوبی کاکائو. هدف آن نظارت بر حاکمیت و مدیریت بلاک چین EVM مبتنی بر لایه 1 Kaia است که ترکیبی از بلاک چین Finschia Line و بلاک چین Klaytn Kakao است.

موج Kaia در کنار راه اندازی شبکه اصلی زنجیره کایا اعلام شد. شبکه بلاک چین با پلتفرم Kakaotalk Kakao و پیام رسان های LINE LINE یکپارچه شده است و دارای پایگاه کاربر تجمعی با بیش از 250 میلیون کاربر است.

با ابتکار Kaia Wave، بنیاد Kaia DLT قصد دارد توسعه‌دهندگان را تشویق کند تا برنامه‌های مینی dApps متناسب با پایگاه کاربری گسترده LINE در کشورهایی مانند ژاپن، تایوان، تایلند و اندونزی بسازند. توسعه‌دهندگان از کیت توسعه نرم‌افزار NEXT WEB Kaia برای ایجاد dApp‌های کوچکی که در LINE Messenger راه‌اندازی می‌شوند، استفاده می‌کنند.

این بنیاد با LINE NEXT، واحد Web3 از LINE Corporation، به عنوان بخشی از برنامه سازندگان.

“از طریق پروژه Kaia Wave، LINE NEXT بر ارائه یک پلت فرم Web3 کارآمدتر برای سازندگان و بهبود دسترسی و راحتی برای کاربران تمرکز خواهد کرد.”

Young-su Ko، مدیر عامل LINE NEXT

LINE قصد دارد از روند رو به رشد ادغام برنامه های مبتنی بر بلاک چین به طور مستقیم در پلتفرم های پیام رسانی استفاده کند که توسط رقیب خود، تلگرام پیشگام شد. این غول پیام‌رسان در سال 2023 پشتیبانی از آنچه را «برنامه‌های کوتاه تلگرام» می‌نامد معرفی کرد و بعداً به توسعه‌دهندگان اجازه داد تا این برنامه‌ها را با بلاک چین شبکه باز ادغام کنند.

محبوبیت تلگرام حتی بیشتر شد با معرفی بازی‌های بازی برای کسب درآمد که با استفاده از توکن‌های راه‌اندازی شده در بلاک چین TON، با پروژه‌هایی مانند NotCoin (نه) و همستر Kombat میلیون ها کاربر را جمع آوری کرده است.

متعاقباً، برنامه پیام‌رسانی یک فروشگاه برنامه کوچک را معرفی کرد تا دسترسی تقریباً 950 میلیون کاربر خود را به فضای Web3 آسان‌تر کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل