پرسش و پاسخ Dune Awakening Gamescom – Funcom Talks Endgame، به‌روزرسانی‌های پس از راه‌اندازی و موارد دیگر

پرسش و پاسخ Dune Awakening Gamescom – Funcom Talks Endgame، به‌روزرسانی‌های پس از راه‌اندازی و موارد دیگر

Gamescom 2024 گامی مهم برای Dune Awakening بود. Funcom سرانجام به اشتراک گذاشت پنجره انتشار 2025 (برای رایانه شخصی، با کنسول‌هایی که بعداً عرضه می‌شوند) و اولین بخش کامل از گیم‌پلی را در ارائه‌ای که در YouTube پست شده بود به نمایش گذاشت.

توسعه‌دهنده همچنین برای اولین بار به مطبوعات اجازه داد تا بازی را در دست بگیرند و من نتوانستم این فرصت را از دست بدهم، زیرا از زمان معرفی بازی Dune Awakening منتظر بودم.

اولین ضربه شدید بود به این معنا که آراکیس بلافاصله دندان های خود را نشان داد. نسخه ی نمایشی آموزشی نداشت، بنابراین ما اساساً بدون راهنمایی زیادی به بیابان رها شدیم. با این حال، طولی نکشید که متوجه شدیم شخصیت بازیکن بدون آب دوام زیادی ندارد. در ابتدا، شما نیاز به استخراج آب از گیاهان دارید، اگرچه این فقط تا یک نقطه کار می کند. همچنین باید حواستان باشد که زیاد زیر نور خورشید نمانید، مبادا با واکنشی به نام تابش خورشید مواجه شوید که سرعت کاهش سطح آب شما را تسریع می‌کند.

مانند هر بازی بقا، برداشت در Dune Awakening نیز بسیار مهم است. Funcom برای ادویه کردن چیزها، نوعی بازی کوچک را به برش فلزات اضافه کرده است. کاتر سازه را تجزیه و تحلیل می کند تا نقاط ضعف آن را بیابد، و سپس باید کاتر را بر این اساس هدف گیری کنید تا بهترین راندمان استخراج را به دست آورید.

زمان زیادی نگذشت که به طور تصادفی به یک پاسگاه NPC برخوردم. در این مرحله، توسعه‌دهنده‌ای که بر ایستگاه‌های نمایشی نظارت می‌کرد، برای باز کردن مهارت‌های خاصی روی شخصیت‌های ما، مانند قلاب شیگاوایر و کمربند تعلیق، «فریب» زد. بین این و صعود آزاد، امکان نزدیک شدن به پایگاه دشمن از زوایای مختلف وجود دارد.

نبرد احساس بسیار خوبی داشت، اگرچه در چند ماه آینده جا برای بهبود وجود دارد. از نظر گرافیکی، انتظار بیشتری از بازی داشتم. در حالی که قدرت نورپردازی Lumen در نمایش کامل بود، وضوح آن عالی نبود. با این حال، من به سرعت از تنظیمات گرافیکی متوجه شدم که وضوح صفحه نمایش روی 1080p تنظیم شده است، که می تواند درک من را توضیح دهد. رزولوشن پایین ممکن است برای نسخه ی نمایشی به دلیل بهینه سازی عملکرد مداوم انتخاب شده باشد. بازی کامل پشتیبانی از NVIDIA DLSS 3، اتفاقا.

به طور کلی، من از مدت کوتاهی که با Dune Awakening داشتم لذت بردم، حتی اگر سؤالات زیادی در ذهن من وجود داشت. خوشبختانه، برای پاسخ به برخی از آنها، متعاقباً با مدیر ارشد محصول اسکات جونیور مصاحبه کردم. می‌توانید متن کامل را در زیر بخوانید.

بنابراین، با توجه به پیشینه ما، توسعه رایانه شخصی دقیقاً در داخل چرخ ما قرار دارد. ما می‌خواستیم مطمئن شویم که زمان‌بندی لازم برای بهینه‌سازی را به پلتفرم‌های کنسول داده‌ایم و مطمئن شویم که کنترلر، رابط کاربری و همه این موارد به درستی کار می‌کند. بنابراین، ما با Steam و رایانه شخصی شروع می‌کنیم، و سپس محتوای بیشتری اضافه می‌کنیم و برای راه‌اندازی پلتفرم‌های دیگر آماده می‌شویم.

اما راه اندازی دسترسی زودهنگام نخواهد بود، درست است؟

این برنامه نیست.

در مورد سایر پلتفرم‌ها مانند کنسول‌ها، می‌توانید به اشتراک بگذارید که آیا قصد دارید در نهایت زمانی که Dune Awakening روی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری S|X عرضه می‌شود، کراسپلی داشته باشید؟

بسیاری از آن به خود پلتفرم های واقعی و بحث های ما با آنها مربوط می شود. ما هنوز در این مورد به نتیجه نرسیده‌ایم، بنابراین نمی‌توانم با اطمینان بگویم.

وقتی بازی را در غرفه Funcom بازی کردم، هیچ کنترلی در دسترس نبود. آیا برای راه اندازی رایانه شخصی پشتیبانی می شود؟

بله. اگر در حال حاضر آنجا را روی صفحه می‌بینید، اعلان‌های روی صفحه کنترلر داریم. ما فقط یک صفحه کلید و ماوس برای نسخه ی نمایشی Gamescom داشتیم تا تجربه را ساده تر کنیم. با این حال، بازی در حال حاضر به طور کامل با یک کنترلر قابل بازی است. ما همه UI ها را با در نظر گرفتن کنترلر طراحی کردیم، تعاملات و توانایی های بازیکن را بر اساس آن طراحی کردیم. برخلاف برخی از بازی‌ها که تعداد نامحدودی کلید برای فشار دارید، ما همه چیز را طوری طراحی کرده‌ایم که با کنترلر هم مطابقت داشته باشد.

به نظر من در کل سه توانایی فعال وجود دارد، درست است؟

شما حمله، پاری، طفره رفتن، دوی سرعت و همه این چیزها دارید. علاوه بر آن، می توانید سه توانایی فعال را از کهن الگوهای مختلف موجود در بازی ترسیم کنید. شما Dune Awakening را با یک کهن الگو شروع می کنید، و سپس باید بیرون بروید و با استادان دیگری ملاقات کنید که می توانند کهن الگوها را به شما آموزش دهند. بازیکن کلاس خود را با انتخاب توانایی ها و تکنیک ها از آن کهن الگوها ایجاد می کند.

بنابراین می‌توانید هر مهارتی را از هر کلاسی به هر نحوی ترکیب کنید، درست است؟

بله. خواه Bene Gesserit، Swordmasters، Mentats یا Troopers باشد، می‌توانید قفل آن‌ها را باز کنید و هر طور که می‌خواهید آنها را با هم ترکیب کنید تا کیت خود را بسازید.

دمو Gamescom ما را درست در وسط اکشن بدون هیچ آموزشی رها کرد و در ابتدا آن را گیج‌کننده کرد، اما پس از آن تشخیص آنچه باید انجام می‌دادید نسبتاً آسان بود. البته، تمرکز بر بقا در ابتدا قوی است، اما من نمی‌پرسم تا چه حد قصد دارید بعداً روی عناصر بقا تأکید کنید. آیا این موارد حتی پس از 30 ساعت بازی مهم خواهند بود؟

برای تجربه اولیه بقا، ما واقعاً روی آب متمرکز شده‌ایم. تلماسه است. آراکیس است. آب یک منبع فوق‌العاده کمیاب و ارزشمند در آنجا است و زمانی که برای بقای خود شروع می‌کنید به آن نیاز دارید. این فشار بقا با آب کاهش می‌یابد، به‌ویژه زمانی که شروع به تهیه لباس‌های ثابت و ابزارهای بهتر کنید.

با این حال، شما با مکانیک های جدیدی مانند اضافه کردن یک دوچرخه شنی یا یک پرنده پرنده آشنا خواهید شد. اینها برخی از چیزهای پیشرفته تری هستند که می توانید بسازید و فشارهای مختلفی بر شما وارد می کنند. در نهایت، همانطور که در Arrakis هستید، با فشار ادویه آشنا خواهید شد، خواه این فشار ناشی از استفاده از آن برای پرداخت هزینه انجمن باشد، استفاده از آن برای تقویت توانایی های خود، یا صرفاً برای مقابله با اعتیادتان. این فشار همچنان افزایش خواهد یافت. بنابراین، وقتی ابزارهای بیشتری به دست می‌آورید، می‌توانید چیزها را سریع‌تر جمع‌آوری کنید، اما فشارهای جدیدی در اواخر بازی وجود خواهد داشت.

‘ما چند سیستم مختلف داریم. گروه معمولی شما یک حزب چهار نفره خواهد بود، و سپس می توانید یک گروه بزرگتر، یک مهمانی شانزده یا چهار گروهی داشته باشید، که مانند یک گروه حمله یا حمله خواهد بود. من فکر نمی‌کنم که ما هنوز وارد عمل نشده‌ایم و مدت دقیق آن را تعیین نکرده‌ایم.’

من متوجه شدم که روی نقشه، می‌توانم حزب دیگری را ببینم که دارای چهار بازیکن است. اندازه مهمانی در Dune Awakening چقدر است؟

ما چند سیستم مختلف از نوع مهمانی داریم. گروه معمولی شما یک حزب چهار نفره خواهد بود، و سپس می توانید یک گروه بزرگتر، یک مهمانی شانزده یا چهار گروهی داشته باشید، که مانند یک گروه حمله یا حمله خواهد بود. من فکر نمی کنم که ما هنوز بیرون آمده ایم و مدت دقیق آن را تعیین نکرده ایم.

ما محتوای متفاوتی برای بازیکنان انفرادی و پارتی‌بازان داریم. گروه‌های بزرگ می‌توانند عملیات بزرگ برداشت ادویه را انجام دهند، با استفاده از چندین وسیله نقلیه و هماهنگی در برنامه‌ریزی لجستیک و ساخت پایگاه‌ها.

چگونه قصد دارید آن را متعادل کنید تا اصناف بسیار بزرگ به طور کامل بر این حوزه مسلط نشوند؟

اصناف بزرگ برای انجام کاری که نیاز دارند به منابع زیادی نیاز دارند، در حالی که بازیکنان انفرادی به میزان کمتری نیاز دارند. در حالی که یک نوازنده انفرادی نمی‌تواند دقیقاً فعالیت را مانند یک گروه بزرگتر انجام دهد، آنها همچنان می‌توانند در آن فعالیت‌ها به روش‌های مختلف تعامل داشته باشند، چه این که مخفیانه روی یک ماشین برداشت و دزدیدن ادویه از آن و سپس دویدن باشد. دور شدن یا تلاش برای سرقت کشتی ها یا پرنده ها از بازیکنان. سخت خواهد بود، اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که چه تک‌نفره باشید چه نباشید، این مورد در دسترس است.

من به خصوص به اصناف کوچک فکر می کنم. بسیاری از بازیکنان تمایل دارند یک انجمن کوچک با پنج تا ده دوست داشته باشند. آیا آنها همچنان می توانند به این مبارزات PvP بپیوندند و شانس داشته باشند؟

البته. ما انتظار داریم، مخصوصاً تعاملات اواخر بازی، با توجه به اینکه شما در یک محیط کنترل نشده قرار دارید، اغلب تعداد ناعادلانه ای داشته باشد، درست است؟ ما یک بازی مبتنی بر جلسه نیستیم که در آن شما همیشه 16 در مقابل 16 باشید. این یک جعبه شنی است که در آن شما یک گروه یک یا یک گروه شانزده نفره خواهید داشت، بنابراین ما سعی کرده‌ایم راه‌هایی ایجاد کنیم که افراد بتوانند تکنیک‌ها یا ابزارهایی را برای هشدار دادن به آنها در هنگام آمدن بازیکنان دیگر به کار گیرند. همچنین راه‌هایی وجود دارد که افراد می‌توانند از دعوا خارج شوند و در دعوای شرکت کنند که نمی‌خواهند در آن شرکت کنند.

مرگ در بیابان عمیق مجازاتی دارد، درست است؟

ما هنوز در حال کار بر روی تعادل برای آن هستیم، اما به طور کلی، وقتی می‌میرید، برخی اعتبارات و سپس ادویه‌ای را که روی خود دارید از دست می‌دهید.

در مورد محتوای PvE چطور؟ من می دانم که شما در مورد آزمایشگاه های زیرزمینی صحبت کرده اید

بله، آزمایشگاه‌های اکو. نقشه بقای ما و Deep Desert دارای چند نوع مختلف محتوای PvE هستند. اولین مورد همان چیزی است که شما گفتید، آزمایشگاه های اکو. این‌ها ایستگاه‌های آزمایش زیست‌محیطی هستند که در آن‌ها محیط با ماسه‌ها و سنگ‌های معمولی که در Dune دارید بسیار متفاوت است، بنابراین گیاهان مختلف، حیوانات مختلف و چیزهایی مانند آن در پایین وجود خواهند داشت.

و هرکدام از آنها داستان متفاوتی را بیان می کنند، زمانی که شما به چیزی می روید که مدت زیادی است کاوش نشده است. ما همچنین کشتی‌های غرق‌شده داریم، هم کشتی‌های غرق شده پویا و هم استاتیک این کشتی‌های بزرگ و عظیم که تجربه‌ای شبیه به سیاه‌چال ایجاد می‌کنند.

معمولاً، در اکثر MMOها، شما گروهی را برای یک باس فایت خاص جمع می‌کنید تا لوت خاصی را بدست آورید. آیا بازیکنان می توانند چنین تجربه ای در Dune Awakening داشته باشند؟

بله، آزمایشگاه‌های اکو چنین تجربه‌ای هستند. منظورم این است که با مقایسه آن با یک سیاهچال، یک سیاهچال MMORPG، یک کپی یا نمونه یک به یک از آن نیست، اما NPCهایی وجود خواهند داشت که با آنها روبرو می شوید، با آنها مواجه می شوید که در سراسر آن با آنها مبارزه می کنید، و سپس یک نقطه اوج وجود خواهد داشت، خواه مبارزه با رئیس باشد یا کاری که باید در پایان آن انجام دهید تا مقداری پاداش دریافت کنید.

آیا بازی از نقش‌های مختلفی مانند ساخت‌های پشتیبانی برای بازیکنان پشتیبانی می‌کند؟

این طور مشخص تعریف نشده است. با این حال، توانایی‌هایی وجود دارند که آسیب‌رسان‌تر هستند و توانایی‌هایی وجود دارند که حمایت‌کننده‌تر هستند. این دقیقاً شبیه یک درمانگر اختصاصی نخواهد بود، اما بله، راه‌هایی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به هم تیمی‌هایتان وجود دارد.

آیا مفهوم aggro یا تهدید در PvE وجود دارد؟

از برخی جهات، بله. به وضوح در یک MMORPG سنتی که در آن شما مانند طعنه زدن دارید، واضح نیست، اما راه‌هایی وجود دارد که NPCها به شما حمله کنند.

آیا غارتی منحصر به فرد برای آزمایشگاه‌های اکو وجود دارد، یا آیا قصد دارید اجازه دهید همه غارت‌ها قابل ساخت باشند؟

هر آزمایشگاه Eco Lab جدول مخصوص به خود را دارد. یکی از تفاوت‌ها این است که بسیاری از اینها شماتیک‌هایی با اجرای محدود هستند که شما برای ساختن نسخه‌های منحصربه‌فرد چیزهایی که دارید استفاده می‌کنید. اینها مواردی هستند که دوباره با جلوه‌های منحصربه‌فرد در مقایسه با آنچه که می‌توانید به طور منظم بسازید، منحصربه‌فرد هستند.

“وقتی ما سفری را آغاز می کنیم، یک داستان و یک سفر داریم بازیکن عبور می کند. در اولین آپدیت ما پس از عرضه به نتیجه می رسد، که دارای محتوای داستانی جدید و گسترش خط داستانی بین Atreides و Harkonnen، معرفی NPC های جدید، قراردادهای جدید و سفرهای جدید برای بازیکن خواهد بود.’< /figcaption>

Dune Awakening به نظر یک نوع بازی خدماتی زنده است. حرکت به سوی آینده، پس از عرضه، بازیکنان انتظار چه نوع محتوایی را پس از انتشار دارند؟

وقتی راه‌اندازی می‌کنیم، داستان و سفری داریم که بازیکن طی می‌کند. در اولین آپدیت ما پس از عرضه به نتیجه می رسد، که محتوای داستانی جدید و گسترشی به خط داستانی بین Atreides و Harkonnen، معرفی NPC های جدید، قراردادهای جدید و سفرهای جدیدی برای بازیکن خواهد داشت. . همچنین آزمایشگاه‌های اکو، وسایل نقلیه جدید و مکانیک‌های جدید را برای مناطق بقای نقشه اضافه خواهیم کرد.

مدیر بازی شما، جوئل بایلوس، گفت که نحوه ساختاردهی شما در جهان، افزودن مناطق بیشتر در آینده را آسان‌تر می‌کند.

بله دقیقا. هنگامی که یک پرنده کوپتر دریافت کردید، می توانید نقشه بقا، حوضه Hagga را ترک کنید، و در آنجا می توانید بروید و نقشه زمینی را که همه مربوط به Arrakis است، کاوش کنید. پس از راه‌اندازی، نقاط اکتشافی جدید و نقشه‌های جدیدی را اضافه خواهیم کرد که می‌توانید به آنها بروید، که تجربیات بقای جدید و محتوای داستانی جدید را ارائه می‌دهد.

آیا فکر می‌کنید بازی به نفع مبارزات دامنه‌ای خواهد بود یا با غوغا کاملاً متعادل خواهد بود؟

هدف پشتیبانی از هر دو است. ما از مکانیک سپر استفاده می کنیم که در فرهنگ معروف است، یعنی گلوله های آهسته به سپر نفوذ می کنند. مواقعی وجود خواهد داشت که بازیکن برای برنده شدن باید هر دو غوغا و دامنه را با توانایی های خود ترکیب کند، بنابراین شما می توانید یک شخصیت کامل بسازید که همه چیز را پوشش دهد.

من می دانم که وقتی شخصیت خود را ایجاد می کنید، می توانید پس زمینه خود و موارد مشابه را انتخاب کنید. چگونه در داستان نقش خواهد داشت؟

دقیقا. هنگامی که با NPC ها تعامل دارید، آنها نسبت به پیشینه شما واکنش نشان می دهند. چه از خانه ی اصیل آمده ای و چه برده بودی. این هر NPC منفرد نیست، اما تعداد زیادی مسیر انشعاب بر اساس پس‌زمینه شما وجود خواهد داشت.

این هیچ تاثیری روی گیم پلی، مبارزات یا هر چیز دیگری نخواهد داشت. این بیشتر بر اساس مربی‌ای است که از پس‌زمینه انتخاب می‌کنید و سپس آن‌هایی که در طول بازی باز می‌کنید.

در بازی آخر، شما سیستم Landsraad را دارید، درست است؟ با گروه خود، یا با آتریدها یا هارکونن طرف می شوید. چگونه کار می کند؟

سیستم Landsraad، از سطح بالا، پایان بازی است که در آن اصناف در سراسر جهان بازی با سایر اصناف سوگند خورده به جناح دیگر می‌جنگند. آنها برای اهداف یکسانی خواهند جنگید و سپس در پایان، هر جناحی که برنده شود، این یک پاداش کل سرور برای همه کسانی است که در آن شرکت کردند.

بسیار خوب، پس نبرد بین Atreides و Harkonnen در نقطه‌ای بازنشانی می‌شود.

بله، مراحل مختلفی اتفاق می‌افتد، چه یک بار در هفته یا یک بار در ماه، اما بله، مرحله نبرد وجود دارد که در آن شما نمی‌جنگید، بلکه بر سر اهدافی می‌جنگید تا آن‌ها را کامل کنید. سپس، برای هر کسی که برنده می‌شود، جلسه شورا برگزار می‌شود، و شما انتخاب می‌کنید که چه پاداشی برای برنده خواهد بود، چه دسترسی به محتوای منحصر به فرد یا چیز دیگری.

‘برای هر کسی که برنده است یک جلسه شورا برگزار خواهد شد و شما در حال انتخاب پاداش برای برنده هستید، چه دسترسی به محتوای منحصر به فرد یا چیز دیگری. سپس تنظیم مجدد می شود.’

من فکر می کنم قبلاً گفتید که حتی بازیکنان PvE هم می توانند شرکت کنند.

در واقع، همه در آن حضور خواهند داشت.

می‌دانم که با این دو جناح شروع می‌کنید، اما آیا قصد دارید در مقطعی گروه‌های بیشتری از علم را اضافه کنید؟

شاید. ما هنوز آماده صحبت در مورد آن نیستیم.

آیا می‌خواهید در اواخر امسال بتای بزرگ‌تری از Dune Awakening داشته باشید؟

در حال حاضر در یک نسخه بتا بسته نسبتاً کوچک هستیم. ما انتظار داریم طی چند ماه آینده با افراد بیشتری آن را گسترش دهیم، بنابراین بتا به طور تصاعدی رشد خواهد کرد. ما همچنان به دعوت از افراد بیشتری که برای نسخه بتا از وب سایت رسمی ما ثبت نام کرده اند، ادامه می دهیم.

آیا فکر می‌کنید قبل از راه‌اندازی اوایل سال ۲۰۲۵ یک نسخه بتا کاملاً باز وجود خواهد داشت؟

ما هنوز آماده صحبت در مورد آن نیستیم.

از اینکه وقت گذاشتید متشکریم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل