اخبار روزاقتصاد

DecideAI GPT-2 LLM خود را در رایانه اینترنتی راه اندازی کرد

DecideAI GPT-2 LLM خود را در رایانه اینترنتی راه اندازی کرد

استارت‌آپ متمرکز بر هوش مصنوعی DecideAI با پیاده‌سازی کامل زنجیره‌ای مدل زبان بزرگ GPT-2 خود به نقطه عطفی کلیدی رسیده است.

در 28 اوت، DecideAI اعلام کرد که GPT-2 LLM آن بر روی رایانه اینترنتی (ICP مستقر شده است. ) گامی است که رویکردی غیرمتمرکز را برای آموزش، نگهداری و استقرار هوش مصنوعی به ارمغان می آورد. این استارتاپ در بیانیه مطبوعاتی به اشتراک گذاشته شده با crypto.news

اشاره کرد که هوش مصنوعی غیرمتمرکز، دام هایی را که توسعه متمرکز هوش مصنوعی را محاصره می کند، از بین می برد.

چرا کامپیوتر اینترنتی؟

اینترنت کامپیوتر که توسط بنیاد DFINITY راه اندازی شد، یک پلتفرم بلاک چین و وب 3 است که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز را به طور کامل بر روی بلاک چین بسازند و اجرا کنند. این رویکرد نیاز به زیرساخت‌های متمرکز فناوری اطلاعات، مانند خدمات رایانش ابری از ارائه‌دهندگان بزرگ فناوری را از بین می‌برد.

DecideAI از این اکوسیستم غیرمتمرکز برای دموکراتیک کردن دسترسی به آموزش و استقرار مدل هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

ویژگی های کلیدی رایانه اینترنتی شامل یک ماشین مجازی است که از WebAssembly برای پشتیبانی از اعداد ممیز شناور و SIMD قطعی استفاده می کند و محاسبات موازی را امکان پذیر می کند. DecideAI همچنین از بهینه سازی هوش مصنوعی بومی ICP استفاده خواهد کرد.

“امروزه، کامپیوتر اینترنتی تنها بلاک چینی است که قادر به اجرای یک LLM اصلی به طور کامل روی زنجیره است و حافظه کافی و قدرت محاسباتی لازم برای حفظ یک هوش مصنوعی 100٪ غیرمتمرکز را ارائه می دهد.”

Raheel Govindji، مدیرعامل و بنیانگذار DecideAI.

تصمیم AI برای گسترش اتریوم و سولانا

به‌خصوص، راه‌اندازی GPT-2 LLM در ICP، مدل‌های هوش مصنوعی را به روی مزایای قابلیت همکاری، شفافیت و امنیت بلاک چین باز می‌کند. در آینده، DecideAI همچنین از فناوری Chain Fusion رایانه‌های اینترنتی استفاده می‌کند که امکان ادغام بلاک چین در سطح پروتکل را فراهم می‌کند تا مدل‌های هوش مصنوعی خود را به اتریوم گسترش دهد ( ETH) و Solana (SOL).

پیاده‌سازی مدل زبان بزرگ GPT-2 DecideAI در رایانه اینترنتی توسط توکن اصلی وب‌3 راه‌اندازی می‌شود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا