انجام موفقیت آمیز عمل جراحی کیاری استئوتومی برای نخستین بار در کردستان

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی کیاری استئوتومی برای نخستین بار در کردستان

۱۲:۴۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

دکتر پیام وکیلی اظهار کرد: در چند روز اخیر دختر ۹ ساله با سابقه فلج مغزی از بدو تولد و در رفتگی مادرزادی به این بیمارستان مراجعه کرد.

وی افزود: بعد از ۶ ما فیزیوتراپی، سمت چپ بدن برای این جراحی سنگین آماده شد و طی بررسی‌های به عمل آمده بیمار تحت جراحی بسیار حساس کوتاه کردن استخوان ران و فرو بردن این استخوان در حفره لگنی یا کیاری استئوتومی قرار گرفت.

متخصص ارتوپد و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه این عمل جزو پیچیده‌ترین جراحی‌ها در دنیاست، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن سن بیمار از لحاظ شرایط جراحی، از جراحی‌های سخت و پیچیده در دنیا به شمار می‌رفت که خوشبختانه با تلاش همکاران حاذق و مجرب دانشگاه علوم پزشکی کردستان توانستیم امیدی دوباره برای این بیمار فراهم کنیم.

دکتر وکیلی با ابزار خرسندی از عمل انجام شده، گفت: این عمل جراحی در کمال دقت و سلامت بدون هیچ آسیب عصبی و شریانی انجام شد و بیمار در حال عمومی خوب قرار دارد.

عمل جراحی کیاری استئوتومی این دختر ۹ساله برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج و چهارمین بار در دنیا انجام شده است که از افتخارات حوزه سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی کردستان به شمار می‌رود.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل