سامسونگ از SoC سفارشی Exynos برای هدست واقعیت افزوده آینده خود استفاده نخواهد کرد، زیرا یک بنچمارک جدید نشان می دهد که به Snapdragon XR2 + Gen 2 متکی خواهد بود.

سامسونگ از SoC سفارشی Exynos برای هدست واقعیت افزوده آینده خود استفاده نخواهد کرد، زیرا یک بنچمارک جدید نشان می دهد که به Snapdragon XR2 + Gen 2 متکی خواهد بود.

نمونه اولیه هدست AR شایعه شده سامسونگ با Exynos 2200 آزمایش شد ، اما این بدان معنا نیست که این شرکت دستگاه را با چیپست خود راه اندازی خواهد کرد. بر اساس آخرین فاش شده از بنچمارک، غول کره ای اسنپدراگون XR2+ Gen 2 کوالکام را در کنار جزئیات دیگری که بلافاصله به آنها خواهیم پرداخت.

Snapdragon XR2+ Gen 2 دارای یک CPU 6 هسته ای است اما کندتر از M2 اپل است، به این معنی که هدست AR سامسونگ در حال حاضر قدرت کمتری نسبت به نزدیکترین رقیب خود دارد

استفاده از Snapdragon XR2+ Gen 2 در هدست واقعیت مختلط آینده موجه است زیرا سامسونگ تراشه ای را تولید نکرده است که برای این دسته محصول ساخته شده باشد. علاوه بر این، SoC جدید کوالکام ممکن است امتیازات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench 6 را که توسط 91mobiles مشاهده شده ناامید کند، اما از فناوری‌های مختلف دیگری پشتیبانی می‌کند که تجربه واقعیت ترکیبی را تقویت می‌کنند. تصویر زیر نشان می دهد که هدست AR سامسونگ با شماره مدل SM-I130 امتیاز 1076 و 2078 را به دست آورده است، اما نکته جالب اینجاست.

معیار نشان می دهد که دستگاه با 16 گیگابایت رم آزمایش شده است. ترکیبی از محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به شدت حافظه فشرده است، بنابراین لازم است که چنین ابزارهای پوشیدنی روی سر را به مقدار کافی رم مجهز کنیم تا تجربه فلج نشود. اسنپدراگون XR2+ Gen 2 با همکاری گوگل و سامسونگ طراحی شده است و می تواند رزولوشن 4.3K در هر صفحه نمایش با سرعت 90 فریم بر ثانیه داشته باشد. Adreno 740، جفت شده با چیپست، می تواند ویدیوهای 8K 60FPS را رمزگشایی کند و محتوای 8K 30FPS یا 4K 60FPS را رمزگذاری کند.

این SoC همچنین برای کنترل بیش از 12 دوربین برای فید دوربین های زنده طراحی شده است، با ادعای کوالکام که فقط 12 میلی ثانیه تاخیر برای فید دوربین های زنده وجود دارد. اسنپدراگون XR2+ Gen 2 با آداپتورهای Wi-Fi 7 و بلوتوث 5.3 ادغام شده است که می تواند تاخیر را حتی بیشتر کاهش دهد. تا کنون، سامسونگ هنوز معادلی از Snapdragon XR2+ Gen 2 را معرفی نکرده است تا از آن در اولین نسخه هدست واقعیت افزوده خود استفاده کند، اما با توجه به اینکه بازار در حال نوپایی است، چند سال طول می کشد تا غول کره ای توسعه را جدی بگیرد. راه حل سفارشی آن.

منبع خبر: 91mobiles

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل