IBM Intros Telum II Processor & Spyre AI Accelerator: 8 هسته با سرعت 5.5 گیگاهرتز با 360 مگابایت کش

IBM Intros Telum II Processor & Spyre AI Accelerator: 8 هسته با سرعت 5.5 گیگاهرتز با 360 مگابایت کش

IBM از نسل بعدی Telum خود رونمایی کرد پردازنده II و شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Spyre برای جدیدترین سیستم‌های اصلی IBM Z که هوش مصنوعی را تامین می‌کنند.

IBM دو تراشه کاملاً جدید را برای سیستم‌های هوش مصنوعی نسل بعدی Z Mainframe خود ارائه می‌کند: پردازنده Telum II با 8 هسته در 5.5 گیگاهرتز و شتاب دهنده Spyre با حافظه 128 گیگابایت

امروز، IBM اولین جزئیات معماری پردازنده Telum II و Spyre Accelerator را فاش می‌کند که قرار است بار کاری هوش مصنوعی را بر روی مین‌فریم‌های نسل بعدی IBM Z که برای بارهای کاری هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، ارتقا دهد. این مین‌فریم‌های جدید هوش مصنوعی، بارهای کاری سنتی هوش مصنوعی را همراه با LLM با استفاده از یک روش کاملاً جدید AI تسریع می‌کنند.

پردازنده Telum II: دارای هشت هسته با کارایی بالا با فرکانس 5.5 گیگاهرتز، با 36 مگابایت حافظه نهان L2 در هر هسته و افزایش 40 درصدی در ظرفیت کش روی تراشه در مجموع 360 مگابایت حافظه نهان مجازی سطح 4 با حجم 2.88 گیگابایت در هر کشوی پردازنده، 40 درصد افزایش نسبت به نسل قبلی ایجاد می کند. شتاب‌دهنده هوش مصنوعی یکپارچه امکان استنباط هوش مصنوعی با تأخیر کم و توان عملیاتی بالا را فراهم می‌کند، به‌عنوان مثال، تشخیص تقلب در طول تراکنش‌های مالی را افزایش می‌دهد، و افزایش چهار برابری ظرفیت محاسباتی هر تراشه را نسبت به نسل قبلی فراهم می‌کند.

واحد شتاب I/O جدید DPU در تراشه Telum II ادغام شده است. این برای بهبود مدیریت داده ها با 50 درصد افزایش تراکم ورودی/خروجی طراحی شده است. این پیشرفت، کارایی و مقیاس‌پذیری کلی IBM Z را افزایش می‌دهد، و آن را برای مدیریت بارهای کاری هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ و برنامه‌های کاربردی داده فشرده کسب‌وکارهای امروزی مناسب می‌سازد.

Spyre Accelerator: یک شتاب‌دهنده درجه یک سازمانی ساخته‌شده که قابلیت‌های مقیاس‌پذیر را برای مدل‌های پیچیده هوش مصنوعی و موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد ارائه می‌کند در حال نمایش است. دارای حداکثر 1 ترابایت حافظه است که برای کار پشت سر هم در بین هشت کارت یک کشوی معمولی IO ساخته شده است تا از بارهای کاری مدل هوش مصنوعی در سراسر پردازنده مرکزی پشتیبانی کند در حالی که برای مصرف بیش از 75 وات در هر کارت طراحی شده است. هر تراشه دارای 32 هسته محاسباتی است که از انواع داده‌های int4، int8، fp8 و fp16 برای برنامه‌های هوش مصنوعی با تأخیر کم و پرتوان پشتیبانی می‌کند.

از طریق IBM

با شروع جزئیات، ابتدا پردازنده IBM Telum II را داریم که دارای طراحی 8 هسته ای با افزایش فرکانس تا 5.5 گیگاهرتز، افزایش حافظه پنهان با 36 مگابایت L2 اختصاصی برای هر هسته، و افزایش 40 درصدی در پردازنده است. حافظه نهان تراشه، که منجر به تعداد کل استخر 360 مگابایت می شود. این تراشه همچنین دارای حافظه نهان L4 مجازی با حجم 2.88 گیگابایت در هر کشوی پردازنده است که نشان دهنده افزایش 40 درصدی نسبت به تراشه های نسل اول Telum.< /p>

منبع تصویر: IBM

هر پردازنده Telum II با یک شتاب‌دهنده هوش مصنوعی یکپارچه ارائه می‌شود که عملکرد استنباط AI با تأخیر کم و توان عملیاتی بالا را ارائه می‌دهد. دیگر افزوده‌های جدید عبارتند از DPU واحد شتاب I/O که در تراشه Telum II ادغام شده است و می‌تواند مدیریت داده را با افزایش 50 درصدی تراکم ورودی/خروجی بهبود بخشد.

دومین تراشه هوش مصنوعی که IBM امروز برای پردازنده مرکزی IBM Z خود معرفی می‌کند، شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Spyre است که راه‌حلی در سطح سازمانی با ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی و 1 ترابایت حافظه در 8 کارت است که می‌توان آن را به IBM وصل کرد. پردازنده مرکزی Z که پردازنده Telum II را اجرا می کند. هر شتاب دهنده هوش مصنوعی Spyre دارای 32 هسته محاسباتی است که از انواع داده های INT4، INT8، FP8 و FP16 پشتیبانی می کند و در کارت های TDP 75 واتی عرضه می شود. هر کارت برای برنامه‌های هوش مصنوعی با تأخیر کم و پرتوان طراحی شده است.

IBM انتظار دارد سیستم‌های هوش مصنوعی Z مرکزی خود با پردازنده‌های Telum II در سال 2025 در دسترس مشتریان قرار گیرد، در حالی که شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Spyre در حال حاضر در پیش‌نمایش فناوری است و همچنین انتظار می‌رود تا سال 2025 در دسترس قرار گیرد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل