چگونه IOTA، Chainlink، و VeChain در 10 پروژه برتر Blockchain اینترنت اشیاء پیشروی نوآوری در صنعت هستند

چگونه IOTA، Chainlink، و VeChain در 10 پروژه برتر Blockchain اینترنت اشیاء پیشروی نوآوری در صنعت هستند

  • بلاک چین نقش بزرگی را ایفا می کند زیرا اینترنت اشیا به یکی از فناوری های تعیین کننده زمان ما تبدیل شده است و برخی مانند IOTA، Chainlink و VeChain پیشتاز هستند.
  • IOTA با در نظر گرفتن ارتباطات ماشین به ماشین توسعه یافته است و پیشرو در صنعت است، در حالی که قابلیت همکاری Chainlink در حال تغییر بازی است. 

اینترنت اشیا به عنوان یکی از فناوری های تعیین کننده زمان ما ظهور کرده است. مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند تا پایان دهه بین 5.5 تا 12.6 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه کند. امروزه بیش از 15 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا متصل به هم وجود دارد، از لوازم خانگی هوشمند و فناوری های پوشیدنی گرفته تا خودروهای خودران و حسگرهای صنعتی. بر اساس آخرین مطالعات، این تعداد تا سال 2030 می تواند سه برابر شود.

فراتر از آمار، اینترنت اشیا تأثیر واقعی بر کیفیت زندگی دارد. این دستگاه‌ها کارایی را افزایش می‌دهند و اکثر فرآیندها را خودکار می‌کنند، هزینه‌ها را با کاهش زمان خرابی کاهش می‌دهند، داده‌ها و بینش‌های بی‌درنگ را برای تصمیم‌گیری بهتر ارائه می‌دهند، تجربه بهتری را به مشتری از طریق خدمات شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهند و مدل‌های تجاری جدید و فرصت‌های اقتصادی را باز می‌کنند.

در حالی که اینترنت اشیاء تحول آفرین است، هنوز نیاز به ادغام با سایر فناوری ها برای امنیت، کارایی و حریم خصوصی بهینه دارد، بیش از بلاک چین نیست. امروزه، بسیاری از پروژه‌های اینترنت اشیا برای ایمن‌سازی نقاط پایانی، تأیید و محافظت از داده‌ها، بهبود ریزتراکنش‌های ماشین به ماشین و موارد دیگر به بلاک چین متکی هستند.

بلاک چین و اینترنت اشیا

دنیای بلاک چین گسترده است – امروزه بیش از 10000 پروژه رمزنگاری وجود دارد و بسیاری از آنها شبکه های بلاک چین خود را دارند. با این حال، تنها تعداد کمی از آنها بازار اینترنت اشیا را شکست داده اند.

IOTA گروه را رهبری می کند. این شبکه با در نظر گرفتن اتصالات ماشین به ماشین ساخته شد، به عنوان بنیانگذار دومینیک شینر به CNF گفت. یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آیوتا، توانایی آن در مقیاس‌پذیری بدون زحمت برای مدیریت توان بسیار بالا از طریق فناوری Tangle آن است. با بیش از 80 میلیارد نقطه پایانی اینترنت اشیا در سال جاری، تنها یک فناوری بلاک چین است که ترازو به طور گسترده می تواند حجم کار را تحمل کند. در حالی که برخی از شبکه‌ها مانند بیت‌کوین برخی از عملکردها، مانند ذخیره ارزش را به خوبی انجام می‌دهند، برای این نیازهای مقیاس‌پذیری مجهز نیستند.

علاوه بر این، آیوتا تراکنش های بی احساسی را ارائه می دهد، و با توجه به اینکه انتظار می رود تا سال 2030 روزانه تریلیون ها پیام بین دستگاه های اینترنت اشیا ارسال شود، پرداخت مبلغ نجومی برای هر تراکنش هزینه خواهد داشت. تمرکززدایی، منابع کم نیاز و یکپارچگی داده های آیوتا نیز باعث شده است که این آیوتا در موقعیت منحصر به فردی برای مدیریت اینترنت اشیا قرار بگیرد.

Chainlink یکی دیگر از شبکه‌های بلاک چین است که در اینترنت اشیا جای خود را می‌سازد. یکی از بزرگترین نقاط قوت Chainlink راه حل های قابلیت همکاری آن است. امروزه، CCIP راه حل برتر قابلیت همکاری بلاک چین و ده ها شبکه برتر را با برنامه های جدید به هم متصل می کند یک روز در میان آن را یکپارچه می کند. علاوه بر این، اوراکل‌های غیرمتمرکز Chainlink زنجیره‌های بلوکی را به داده‌های خارج از زنجیره متصل می‌کنند که شامل داده‌های تولید شده توسط دستگاه‌های IoT می‌شود. اساساً، ادغام بلاک چین و اینترنت اشیا با Chainlink تقریبا غیرممکن است.

VeChain همچنین به عنوان یک بازیگر مهم در ادغام بلاک چین-IoT در حال ظهور است و پتنت های مهمی را برای این بخش به دست آورده است، زیرا ما گزارش شده.

را تضمین می کند.


توصیه شده به شما:
< div class="tl-style" id="tve_tcb2_set-001" data-state="50" data-form-state="">

          بدون هرزنامه، بدون دروغ، فقط بینش. می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل