مدیر عامل تلگرام بازداشت شد

مدیر عامل تلگرام بازداشت شد

۰۱:۰۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

شبکه TF1 فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است.

به نوشته این شبکه خبری پلیس فرانسه دوروف را هنگام پیاده شدن از جت شخصی در فرودگاه «Le Bourget» بازداشت کرده است. دلیل این بازداشت هنوز دقیقا مشخص نشده است.

رسانه فرانسوی TF1 به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده دوروف افزود: او در سکوی خود اجازه داده جرم و جنایت زیادی انجام شود و برای جلوگیری از آنها هیچ کاری انجام نداد.

دیلی‌میل گزارش داد که دوروف ۸ شب به وقت محلی بازداست شده و  بادیگارد او نیز در کنارش حضور داشته  است. منابع خبری می گویند پرواز دوروف از مبدا کشور جمهوری آذربایجان در فرانسه فرود داشته است.

فرانسه پیشتر به اتهاماتی مانند تروریسم، قاچاق، پولشویی، کلاهبرداری و توطئه برای او قرار بازداشت صادر کرده بود و این حکم بازداشت فقط در فرانسه معتبر بوده است. دوروف می‌دانست که در فرانسه احتمال بازداشت دارد، به همین خاطر کمتر در اروپا سفر می‌کرد و از کشور‌هایی که تلگرام در آنها تحت نظارت نیرو‌های امنیتی بود اجتناب می‌کرد. 

پس از انتشار خبر بازداشت دوروف مالک تلگرام در فرانسه، قیمت توکن تون و سهام تلگرام با سقوطی بزرگ مواجه شده است.

اسپوتنیک پس از انتشار این خبر نوشت: پاول دوروف قرار است امشب به وقت محلی با هدف محاکمه در روز یک شنبه به اتهامات متعدد در برابر قاضی تحقیق حاضر شود.

تاکر کارلسون: تاریکی در حال فتح جهان آزاد است

مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس‌نیوز در ایکس نوشت: مالک تلگرام زمانی روسیه را ترک کرد که دولت تلاش کرد شرکت رسانه اجتماعی او (تلگرام) را کنترل کند. در نهایت، این پوتین نبود که او را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد.

وی افزود: پاول دوروف امشب در یک زندان فرانسه نشسته است، هشداری برای هر صاحب پلتفرمی که از سانسور حقیقت به دستور دولت‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی امتناع می‌کند. تاریکی به سرعت در جهان آزاد فرود می‌آید.

واکنش روسیه به بازداشت دوروف

سفارت روسیه در فرانسه، پس از بازداشت دوروف بلافاصله پیگیری‌های دیپلماتیک خود را برای روشن شدن وضعیت بازداشت او انجام داده است.  وزارت خارجه روسیه گزارش داد که هیچ درخواستی از سوی نمایندگان دوروف به سفارت روسیه صورت نگرفت.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در وین، در رابطه با دستگیری پاول دوروف در ایکس نوشت: سفر شخصیت‌های برجسته در فضای اطلاعاتی به کشورهایی که به طور فزاینده تمامیت خواه هستند، امن نیست.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل