اولین مورد ابتلا به آبله میمون در گابن گزارش شد

اولین مورد ابتلا به آبله میمون در گابن گزارش شد

۲۰:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

آدرین موگوگو، وزیر بهداشت و امور اجتماعی گابن در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به آبله «ام» در این کشور مربوط به یک مرد ۳۰ ساله گابنی است که اخیرا از اوگاندا در شرق آفریقا  آمده و اکنون نیز قرنطینه شده است.

به گزارش شین هوا، دولت گابن از مردم خواسته که آرامش و هوشیاری خود را حفظ کنند و به توصیه‌های بهداشتی در خصوص این بیماری توجه داشته باشند.

در حال حاضر ۱۲ کشور از ۵۴ کشور آفریقا شیوع آبله ام را گزارش کرده‌اند. کنگو که بیشترین موارد ابتلا به این بیماری ویروسی را دارد، هفته گذشته بیش از هزار مورد جدید ابتلا به آبله ام را گزارش کرد.  

افزایش موارد ابتلا به آبله ام سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا هفته گذشته آن را یک «وضعیت اضطراری» اعلام کند. سازمان بهداشت عمومی آفریقا روز سه‌شنبه اعلام کرد که کنگو و سایر کشور‌های آفریقایی ظرف چند روز واکسیناسیون را آغاز خواهند کرد.

آبله ام پیش‌تر آبله میمون نامیده می‌شد، اما سازمان جهانی بهداشت خواسته است نام آبله میمون به تدریج حذف شود، زیرا این بیماری منشاء حیوانی ندارد و به کار بردن چنین اسمی می‌تواند سبب آزار بیماران شود.

آبله ام علائمی شبیه آنفولانزا دارد و می‌تواند سبب بروز بثورات پوستی شود. این بیماری در اغلب موارد کشنده نیست، اما برای برخی افراد مانند کودکان، زنان باردار و افراد با سیستم ایمنی ضعیف ممکن است خطرناک باشد.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل