گوگل به دلیل دسترسی به اطلاعات کاربر بدون رضایت با یک شکایت کلاسی احیا شده روبرو می شود

گوگل به دلیل دسترسی به اطلاعات کاربر بدون رضایت با یک شکایت کلاسی احیا شده روبرو می شود

این ماه برای Google بسیار بزرگ بود زیرا مجموعه Pixel 9 خود را در رویداد Made by Google 2024 راه‌اندازی کرد، که دور از انتظار ویژگی‌های ارتقا یافته و قابلیت‌های پیشرفته گنجانده شده در این مجموعه بوده است. در حالی که این شرکت به خاطر ویژگی‌های ابتکارات در حال انجام و بهبود محصول، خود را در زیر آب قرار داده است و با یک دعوی حقوقی دسته جمعی بر سر مجموعه داده های کروم که شامل دسترسی به اطلاعات کاربر است، برخورد می کند. بدون رضایت اگرچه این پرونده قبلاً منتفی شد، دادگاه اکنون آن را لغو کرده است و غول فناوری را در موقعیت سختی قرار داده است.

Google به دلیل دسترسی عمدی و غیرقانونی به اطلاعات کاربر بدون رضایت تحت یک اقدام دسته جمعی قرار دارد

دعوای حقوقی دسته جمعی اخیراً نیست و از سال 2020 ادامه داشته است. شاکیان ادعا کردند که Google بدون اجازه از داده های کاربران Chrome استفاده می کند، خواه همگام سازی Chrome را فعال کرده باشند یا نه. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد نشانک‌ها، گذرواژه‌ها و داده‌ها را در حساب Google خود ذخیره کنند تا وقتی وارد Chrome می‌شوند، دسترسی به اطلاعات بدون مشکل باشد.

اگرچه این پرونده در دسامبر 2022 علیه Google منتفی شد، دادگاه تجدیدنظر فدرال حکم قبلی را لغو کرد، و دعوای دسته جمعی مجدداً علیه این شرکت پیگیری شد (از طریق Verge). دادگاه تجدید نظر اعلام کرد که این پرونده باید با دقت بیشتری بررسی می شد و دیدگاه کاربر را در نظر می گرفت.

Google قبلاً با بیان اینکه کاربران با پذیرش خط مشی رازداری شرکت به دسترسی به اطلاعات رضایت داده اند از خود دفاع کرد. دادگاه با پیشنهاد اینکه گوگل در واقع رضایت خود را کسب کرده است، این پرونده را رد کرد. کاربران با موافقت با شرایط خدمات، با جمع آوری داده ها موافقت کردند و از این رو، پرونده به اندازه کافی قوی برای پیگیری در نظر گرفته نشد.

با این حال، روز سه‌شنبه، قاضی میلان دی. اسمیت جونیور حکم را لغو کرد و نوشت که آیا کاربر متوجه می‌شود رضایتش گرفته می‌شود یا نه، باید هنگام تصمیم‌گیری در نظر گرفته می‌شد و دستور داد که پرونده به پایین‌تر منتقل شود. دادگاه برای رسیدگی مجدد اسمیت نوشت:

یک کاربر معقول لزوماً نمی‌داند که با جمع‌آوری داده‌های مورد نظر موافقت کرده است.

دادنامه ای که اکنون احیا شده است شامل کاربران Chrome می شود که مرورگرهای خود را با حساب های Google همگام سازی نکرده اند و از سال 2016 از مرورگر استفاده می کنند. شاکیان موضع خود را مبنی بر اینکه Google به اطلاعیه حریم خصوصی خود در مورد Chrome پایبند نبوده است ادامه می دهند. به کاربران اطمینان می دهد که اطلاعات شخصی آنها قابل دسترسی نخواهد بود مگر اینکه ویژگی همگام سازی فعال باشد. Google هنوز هیچ بیانیه‌ای در مورد این موضوع در حال انجام نداده است، اما چنین شکایتی باعث می‌شود شرکت‌های فناوری رضایت کاربر و جمع‌آوری داده‌ها را با دقت بیشتری انجام دهند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل