قیمت بیت کوین در محدوده گیر کرد زیرا 2 نمودار نشان دهنده شکست بزرگ است

قیمت بیت کوین در محدوده گیر کرد زیرا 2 نمودار نشان دهنده شکست بزرگ است

قیمت بیت کوین در 19 آگوست در محدوده محدود باقی ماند و به مرحله تثبیت که تقریباً دو هفته ادامه داشته است ادامه داد.

با قیمت 58000 دلار، بیت کوین (BTC) 2.2% را به خود اختصاص داد. کاهش ارزش بازار جهانی کریپتو و کاهش آن به 2.06 تریلیون دلار.

ادغام بیت کوین ادامه دارد

این اقدام بی‌حادثه قیمت با رکود حجم در بازارهای نقدی و آتی رخ داد. بهره باز بیت کوین در روز دوشنبه کمی افزایش یافت و به 30 میلیارد دلار رسید، اما کمتر از اوج 36 میلیارد دلاری این ماه باقی ماند.

حجم بازار بیت کوین در روز دوشنبه به 17 میلیارد دلار کاهش یافت که نسبت به بالاترین رقم 120 میلیارد دلاری در 6 آگوست کاهش قابل توجهی داشت. به طور معمول، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال زمانی که در روند صعودی نیستند، حجم پایینی را تجربه می کنند. جلد در سولانا (SOL)، اتریوم (ETH)، و پلتفرم های مبادله غیرمتمرکز Base در هفت روز گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است. 

در همین حال، به نظر می رسد برخی از دارندگان بزرگ بیت کوین در حال خروج از موقعیت خود هستند. طبق پستی در X توسط Lookonchain، Ceffu، شرکتی که راه‌حل‌های نگهداری و نقدینگی را به موسسات ارائه می‌کند، از ۳۱ ژوئیه سکه‌هایی به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار را به Binance منتقل کرده است.

با وجود این تحولات، علائم مثبتی برای بیت کوین وجود دارد. برای اولین بار، بیت کوین حتی در میان جنبش های مداوم کوه Gox ثابت مانده است. داده‌ها نشان می‌دهند که بیت‌کوین نگهداری شده در کیف‌پول‌های Mt. Gox کاهش یافته است 141686 سکه در 1 ژانویه به 46164 رسید که نشان می دهد بازار این فروش ها را بدون افت قابل توجه جذب کرده است.

یکی دیگر از موارد مثبت افزایش تعداد مؤسسات بزرگی است که ETF بیت کوین را نگه می دارند، که نشان می دهد این دارایی در حال به دست آوردن پذیرش جریان اصلی است. شرکت های قابل توجه عبارتند از: Goldman Sachs، HSBC، و Barclays.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار قیمت BTC | منبع: TradingView

نمودارهای بلندمدت نشان می دهد که بیت کوین به خوبی حفظ شده است. در نمودار هفتگی، بیت کوین از اکتبر سال گذشته به طور مداوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی 100 هفته ای باقی مانده است.

بیت‌کوین همچنین الگوی نمودار گوه‌ای در حال نزولی تشکیل داده است که اغلب منجر به شکست صعودی می‌شود. این الگو که با اتصال پایین‌ترین و اوج‌های پایین‌تر مشخص می‌شود، معمولاً هنگامی که قیمت بالاتر از قسمت پایینی گوه حرکت می‌کند، یک شکست قابل توجه مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، بیت کوین یک الگوی فنجان و دسته تشکیل داده است که مرز بالایی آن 68830 دلار است. الگوی گوه بخشی از این دسته است و شاخص تجمع و توزیع به بالاترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است.

نمودار ماهانه قیمت BTC

نمودار ماهانه قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

نمودار ماهانه همچنین به افزایش بالقوه بیت کوین اشاره می کند. مشابه نمودار هفتگی، الگوی فنجان و دسته را نشان می دهد که نشانگر تجمع و توزیع نزدیک به بالاترین حد خود است. بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک 50 ماهه باقی مانده است.

بیت کوین همچنین در حال شکل گیری یک الگوی شمعدانی چکشی است که با سایه پایینی بلند، بدنه کوچک و سایه بالایی مشخص می شود. برای اینکه این الگو به طور کامل شکل بگیرد، بیت کوین باید ماه را کمی زیر 64000 دلار ببندد. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند نشانه‌ای صعود بیشتر باشد.

در درازمدت، اگر بیت کوین بالاتر از 73902 دلار باشد، صعود بیت کوین تایید می شود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل