طبق گزارش‌ها، کارمندان اپل اعتراف کرده‌اند که مشتریان اهمیتی نمی‌دهند که کدام شرکت مودم 5G آیفون را می‌سازد و تجربه کاربری تغییر نخواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، کارمندان اپل اعتراف کرده‌اند که مشتریان اهمیتی نمی‌دهند که کدام شرکت مودم 5G آیفون را می‌سازد و تجربه کاربری تغییر نخواهد کرد.

مودم‌های 5G کوالکام در آیفون‌های اپل استفاده خواهند شد تا مارس 2027 ، اما این بدان معنا نیست که غول مستقر در کالیفرنیا توسعه را متوقف خواهد کرد، اگرچه زمزمه هایی وجود داشت که این شرکت این پروژه را رها کرد به دلیل مشکلات پی در پی که قابل رفع نبود. همانطور که اپل به کار خود بر روی راه حل سفارشی خود ادامه می دهد، گزارشی بیان می کند که کارمندانش اعتراف کرده اند که مشتریان اهمیتی نمی دهند که کدام مودم 5G در کدام آیفون یافت می شود، اما می تواند دلایل دیگری وجود داشته باشد که چرا این شرکت در تولید انبوه این تراشه مصمم است.

کاهش هزینه ها و استفاده از مودم 5G سفارشی که در آیفون اجرا می شود به عنوان یک استراتژی بازاریابی می تواند یکی از رویکردهای کلیدی اپل برای دفن نشدن پروژه باشد

هزاران مهندس میلیون‌ها ساعت را در توسعه مودم 5G داخلی اپل سرمایه‌گذاری کرده‌اند، و این شرکت میلیاردها دلار برای تراشه‌ای باند پایه سرمایه‌گذاری کرده است که برای بهبود تجربه کاربر کمک چندانی نخواهد کرد. در آخرین خبرنامه «Power On» مارک گورمن، کارمندان اعتراف کردند که تصمیم برای ایجاد یک راه‌حل سفارشی تأثیر مثبتی بر فروش آیفون نخواهد داشت، زیرا مشتریان اهمیتی نمی‌دهند که چه چیزی در این دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

در عوض، اپل می‌تواند از این راه‌اندازی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی استفاده کند و در نهایت به مخاطب نشان دهد که «مهم‌ترین» اجزای آیفون را در داخل تولید می‌کند. با این حال، دلایل عمیق تری وجود دارد که چرا اپل به این مسیر ادامه می دهد، یکی از آنها مبالغ مضحکی است که به کوالکام می پردازد. بزرگترین نقطه ضعف همکاری با سازنده چیپست این است که هیچ تامین کننده مودم 5G دیگری برای اپل وجود ندارد، بنابراین کوالکام می تواند قیمت آن را به دلخواه افزایش دهد و بار مالی بیشتری را بر دوش سازنده آیفون وارد کند.

“پس انداز پول یکی از دلایل این حرکت است. سازنده آیفون سال‌ها استدلال می‌کرد که پول زیادی به کوالکام برای مودم می‌دهد. اما کوالکام گفته است که اپل همچنان باید بدون در نظر گرفتن حق امتیاز به آن پرداخت کند (سازنده تراشه معتقد است که اپل نمی‌تواند از نقض پتنت‌هایش جلوگیری کند).»

دلیل دیگر می‌تواند این باشد که کوالکام فقط یک مودم 5G را به اپل عرضه می‌کند که بخشی مستقل از آیفون‌ها است و باید از SoC جدا نگهداری شود. هدف «پایان بازی» این نهاد تریلیون دلاری می‌تواند چیپست، مودم 5G، Wi-Fi، و آداپتور بلوتوث را در یک بسته واحد ترکیب کنید، با ارزش را آزاد کنید و به یک راه حل کم مصرف تر برسید. متأسفانه، با توجه به مشکلات بی شماری که اپل در توسعه مودم 5G خود با آن مواجه است، مانند مشکلات مربوط به عملکرد و گرمای بیش از حد، برای نام بردن از چند مورد، احتمالاً سالها طول می کشد تا این شرکت بسته ای ایجاد کند که همه اجزای ذکر شده را در خود جای دهد.

همچنین، اینطور نیست که اپل با رونمایی از اولین مودم 5G داخلی خود، ناگهان کوالکام را کنار بگذارد. این یک روند تدریجی خواهد بود. به طور خلاصه، چندین سال طول می کشد تا شراکت بین شرکت ها به طور رسمی منحل شود، اما کوالکام احتمالاً پیش بینی کرده بود که این اتفاق بیفتد، بنابراین احتمالاً تغییر خواهد کرد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل