مدیر عامل ASML معتقد است که اروپا برای حفظ تقاضا به تراشه های قدیمی چین نیاز دارد اما 10 سال عقب تر از فناوری تراشه

مدیر عامل ASML معتقد است که اروپا برای حفظ تقاضا به تراشه های قدیمی چین نیاز دارد اما 10 سال عقب تر از فناوری تراشه

مدیر عامل ASML بر اهمیت تولید نیمه هادی چین برای بازارهای جهانی، علیرغم اینکه سال ها از نظر فناوری عقب مانده است، تاکید کرده است.

مدیرعامل ASML ادعا می کند که اروپا راه درازی در پیش دارد تا اینکه در تولید نیمه هادی خود معیشت داشته باشد، چین ممکن است سال ها در زمینه فناوری تراشه عقب باشد اما برای منطقه مورد نیاز باشد

این سازنده تراشه هلندی اظهاراتی را به نفع رشد صنعت نیمه هادی چین ارائه کرده است، زیرا این شرکت قبلاً ادعا کرده بود که خصومت های آمریکا و چین مبنای واقعی نداشت و صرفاً موضوع اختلافات سیاسی بود که به اقداماتی مانند تحریم تبدیل شده است. از هر دو طرف.

اکنون، در بیانیه ای به رسانه تجاری آلمان Handelsblatt (از طریق فورچون)، مدیر عامل ASML، کریستف فوکت معتقد است که جهان به “تراشه های میراث” نیاز دارد. توسط چین تولید می شود و به پر کردن شکاف عرضه و تقاضا در اروپا کمک می کند.

علی‌رغم اقداماتی مانند قانون تراشه‌های اتحادیه اروپا، رشد نیمه‌رسانای منطقه‌ای در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و پروژه‌های بزرگ مانند Intel fab در آلمان، به دلیل مسائل مالی متوقف شده است. این نشان می دهد که تولید خود برای کشورهای اروپایی خارج از معادله است. فوکه می گوید که اروپا قادر به پاسخگویی به تقاضای نیمه هادی ها نیست و امکانات داخلی تنها 50 درصد از کل تقاضای بازارها را تامین می کند.

هیچ فایده ای ندارد که کسی را از تولید چیزی که شما نیاز دارید جلوگیری کنید. با گاز روسیه، مردم فهمیده اند که باید جایگزین هایی پیدا کرد، اما هنوز با تراشه ها نه.

– کریستف فوکه، مدیر عامل ASML

بنابراین، در حالی که بازارهای اتحادیه اروپا در آستانه رشد سریع هستند، نگرانی هایی در مورد عرضه تراشه وجود دارد. فوکه معتقد است که اگر قدرت‌های جهانی بخواهند محدودیت‌های بیشتری را بر چین اعمال کنند، باید یک برنامه تولید نیمه‌رسانا در کشورهای خود طراحی کنند، زیرا بدون این، برآوردن تقاضای صنعت برای زنجیره تامین دشوار است. بازارهای نیمه هادی چین امسال شاهد پیشرفت های عظیمی بوده اند، به طوری که طبق گزارش ها، بزرگترین کارخانه ریخته گری کشور، SMIC، توسعه یک فرآیند 5 نانومتری با موفقیت، که نشان می‌دهد سرعت نوآوری در اوج خود است.

اگر به تراشه‌های پیشرفته امروزی نگاه کنید، فکر می‌کنم این امر رایج است که چین احتمالاً ده سال از ایالات متحده عقب است. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، این موضوع را به وضوح در انظار عمومی بیان کرده است. به همین دلیل است که چین در فناوری‌های نه چندان مدرن تراشه فعال است.

مدیرعامل ASML معتقد است که چین هنوز یک دهه از ایالات متحده عقب تر از نظر فناوری های نیمه هادی است. این کشور راه درازی در پیش دارد، اما با توجه به مهارتی که در فرآیندهای قدیمی‌تر دارد، این کشور را در موقعیت کمی قرار می‌دهد. در پاسخ به این سوال که آیا چین می‌تواند تجهیزات لیتوگرافی EUV را بازسازی کند، ASML می‌گوید که با توجه به پیچیدگی‌های موجود در فرآیند توسعه، در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل