توسعه دهندگان زنجیره جانبی بیت کوین کاغذ سفیدی را برای BitVM2 منتشر کردند

توسعه دهندگان زنجیره جانبی بیت کوین کاغذ سفیدی را برای BitVM2 منتشر کردند

توسعه دهندگان بلاک چین یک وایت پیپر برای BitVM2 منتشر کرده اند که به روز رسانی های جدیدی را برای فناوری زنجیره جانبی بیت کوین ارائه می کند و یک طرح پل جدید را معرفی می کند.

توسعه دهندگان راه حل مقیاس پذیر بیت کوین (BTC) BitVM از خود رونمایی کرده است. نسخه دوم، ویژگی‌های چالش برانگیز بدون مجوز را به همراه دارد و پیچیدگی و تعداد تراکنش‌های زنجیره‌ای مورد نیاز برای حل اختلافات را کاهش می‌دهد.

در یک اطلاعیه 15 اوت در X، الکسی زامیاتین، یکی از همکاران -بنیانگذار Build on Bitcoin، یک لایه ترکیبی 2 که توسط بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می شود، گفت که نسخه به روز شده با هدف افزایش امنیت BitVM با اجازه دادن به هر کسی برای به چالش کشیدن تراکنش های درون سیستم، به حداقل رساندن ردپای روی زنجیره به تنها سه تراکنش برای حل اختلاف.

در برگه سفید BitVM2 آمده است که مکانیسم ساخت و ساز “نیازی به تغییر اجماع” در شبکه بیت کوین ندارد و امکان طراحی یک “کلاس کاملاً جدید از برنامه های کاربردی” در بلاک چین را فراهم می کند.

“برای تضمین زنده بودن، ما فقط به یک عملگر منطقی فعال نیاز داریم (در حالی که بقیه ممکن است مخرب باشند). هر کاربری می‌تواند به عنوان رقیب عمل کند و تأیید بدون مجوز پروتکل را تسهیل کند.”

کاغذ سفید BitVM2

طراحی پل BitVM – که به عنوان “ایمن‌ترین پل BTC تا به امروز” معرفی می‌شود – از یک مدل امنیتی 1 از n استفاده می‌کند که به هر کسی اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های غیرمجاز را به چالش بکشد و از آن جلوگیری کند، در تضاد با t-of-n multisig سنتی رویکردی که بر فرض اکثریت صادقانه تکیه دارد.

حل چالش های مقیاس پذیری

نوشته شده توسط رابین لینوس، زامیاتین، لوکاس اومایر، آندریا پلوسی، زتا آویریکیوتی و متئو مافی، وایت پیپر اشاره می‌کند که تقریباً تمام پل‌های بیت‌کوین موجود به طرح‌های امضای چند یا آستانه‌ای متکی هستند، جایی که گروهی از t-of-n حفاظت از بیت کوین به امضاکنندگان سپرده شده است.

اگرچه برخی از پل‌ها امنیت اقتصادی را از طریق وثیقه‌سازی به کار می‌گیرند، نویسندگان می‌گویند که این طرح‌ها “به دلیل نیازهای سرمایه بالا با چالش‌های مقیاس‌پذیری مواجه هستند و بنابراین در عمل به پذیرش محدودی دست یافته‌اند.”

BitVM که برای اولین بار در اکتبر 2023 رونمایی شد، قصد دارد بیت‌کوین را با فعال کردن قابلیت‌های مشابه قرارداد هوشمند بدون تبدیل آن به اتریوم، بازتعریف کند. این پروژه ابتکاراتی مانند Bitlayer را با هدف پیشبرد راه حل های لایه 2 در شبکه بیت کوین تحریک کرده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل