بسیج تمام امکانات نیکشهر برای جبران خسارات زلزله در منطقه آبگاه و کوچینک

بسیج تمام امکانات نیکشهر برای جبران خسارات زلزله در منطقه آبگاه و کوچینک

۲۰:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

فرماندار نیکشهر گفت: تمام امکانات این شهرستان برای کمک به مجیب حسنی جبران خسارات زلزله در منطقه آبگاه و کوچینک بسیج شده و پس از وقوع زمین لرزه نیرو‌های امدادی هلال احمر و کارشناسان ارزیاب ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی به منطقه اعزام شده و برآورد‌های اولیه را انجام داده‌اند.

مجیب حسنی  اظهارکرد: بیشترین خسارات وارد شده زلزله در روستای آبگاه بوده که پس لرزه‌های آن تا دیروز ادامه داشت و در روستا‌های کوچینک، آبگاه وانان، ملوران، چاه علی و بخش‌هایی از بنت احساس شده است.

وی بیان کرد: در پی زلزله نیمه شب دوشنبه هشتم مرداد، با توجه به عدم استحکام منازل مسکونی به بسیاری از خانه‌های مردم خسارت جدی وارد شده است.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: پس از وقوع زمین لرزه ۴.۶ ریشتری در منطقه آبگاه و کوچینک که کانون اصلی آن روستای آبگاه بوده بیشتر منازل مسکونی در این روستا آسیب دیده که این زمین لرزه در روستا‌های آبگاه وانان و کوچینک نیز احساس شده و برخی از منازل نیز ترک خورده‌اند.

بسیج تمام امکانات شهرستان نیکشهر برای کمک به جبران خسارات زلزله در منطقه آبگاه و کوچینک

وی افزود: با هماهنگی انجام شده تا کنون برای خانواده‌هایی که منازل آن قابلیت سکونت نداشته‌اند توسط هلال احمر اسکان موقت تامین شده و با توجه به پس لرزه‌های اعلامی توسط گزارشات مردمی مجددا دستور لازم به هلال احمر شهرستان جهت ارزیابی مجدد و اسکان موقت با در اختیار دادن چادر صادر شده است.

حسنی اظهارکرد: بیشتر خسارات وارد شده به منازل مسکونی به دلیل عدم استحکام و عدم رعایت اصول فنی در ساخت و ساز‌ها بوده که با رایزنی‌های انجام شده مقرر شده تا خسارات این زلزله در سه روستای آبگاه دبار (کانون اصلی زلزله) کوچینک و آبگاه وانان به صورت پرداخت‌های بلاعوض و بیمه‌ای و ساخت منزل جدید به صورت نامحدود انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی آب، برق و مخابرات نیز مشکلی ندارند، گفت: تمام امکانات شهرستان را برای کمک به زلزله زدگان در منطقه آبگاه و کوچینک بسیج کرده ایم که در صورت لزوم از ظرفیت‌های استانی و کشوری استفاده خواهیم کرد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل