X از تبلیغ کنندگان بزرگ به دلیل تشکیل ائتلاف صنعتی برای تحریم غیرقانونی پلت فرم شکایت کرد

X از تبلیغ کنندگان بزرگ به دلیل تشکیل ائتلاف صنعتی برای تحریم غیرقانونی پلت فرم شکایت کرد

از زمانی که توییتر با نام X تغییر نام داد و ایلان ماسک مدیریت آن را بر عهده گرفت، توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد و بسیاری را به دلیل محتوای جنجالی خود علیه پلتفرم رسانه های اجتماعی برانگیخت. این امر به ویژه در مورد شرکت‌های تبلیغاتی صدق می‌کرد که نمی‌خواستند خود را به دلیل قرار دادن تبلیغات در کنار پست‌های نفرت‌انگیز در آب داغ قرار دهند. اکنون، به نظر می‌رسد که ماسک به آن شرکت‌ها بازمی‌گردد، زیرا X از تبلیغ‌کنندگان به دلیل تحریم سیستماتیک این پلتفرم شکایت می‌کند.

الون ماسک از شرکت‌های تبلیغاتی به خاطر ائتلاف صنعتی آنها علیه تحریم X شکایت می‌کند که منجر به ضربه بزرگی در تجارت تبلیغات شرکت می‌شود

الون ماسک تصمیم گرفت توییتر را با تغییر نام X در تلاش برای ایجاد یک پلتفرم جامع که خدمات بیشتری را یکپارچه کرده و آن را به برنامه رسانه های اجتماعی شما تبدیل کند، اصلاح کند. این پلتفرم برای ارائه آزادی بیان بیشتر، کسب درآمد از سازندگان محتوا و ایجاد یکپارچه‌تر کردن تجربه کلی کاربر مورد قدردانی قرار گرفت. با این حال، آزادی بیان گسترش یافته باعث شد بسیاری از X به دلیل نگرانی در مورد افزایش سخنان نفرت انگیز و عدم تعدیل محتوا، X را ترک کنند.

در نوامبر 2023، آژانس‌های تبلیغاتی از قرار دادن تبلیغات خود در کنار محتوای بحث برانگیز یا نفرت‌انگیز و اشتباه گرفته شدن به عنوان بخشی از محتوای قطبی و تأیید آن. به دلیل این نگرانی، بسیاری از شرکت های بزرگ این پلت فرم را تحریم کردند و باعث ایجاد شکاف بین شرکت ها و صنعت تبلیغات شد. X با تصاحب، برندسازی مجدد، و در نهایت، راه‌های تبلیغ‌کنندگان به دلیل فقدان خط‌مشی‌های تعدیل محتوا، کاهش قابل توجهی در درآمد آگهی داشت.

الون ماسک اکنون این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کرده و بازگشت به شرکت ها را با ادعای شکایت ضد تراست خود تأیید کرده است.  پیگیری حقوقی حول محور ایلان ماسک است که ادعا می‌کند این شرکت‌ها به طور سیستماتیک این پلتفرم را تحریم کرده‌اند و با خودداری از دلارهای تبلیغاتی علیه آن توطئه کرده‌اند که منجر به ضربه بزرگی به تجارت تبلیغاتی این شرکت شده است. او ناامیدی و برنامه‌های خود را در مورد شروع رقابت با صنعت در X به اشتراک گذاشت:

ما 2 سال سعی کردیم خوب باشیم و چیزی جز کلمات پوچ به دست نیاوردیم. اکنون، جنگ است.

نبرد حقوقی در دادگاه فدرال تگزاس تشکیل شده است، جایی که ادعا می شود GARM، که بخشی از فدراسیون جهانی تبلیغ کنندگان است که برای اطمینان از رعایت دستورالعمل های ایمنی در تبلیغات آنلاین، همراه با سایر شرکت ها، تشکیل شده است. ائتلاف صنعتی برای نگه داشتن میلیاردها دلار X با تحریم این پلتفرم. نبرد قانونی مشابهی علیه مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) پس از گزارش انتقادی آن در مورد X و نظارت بر محتوای نفرت‌انگیز آن دنبال شد.

تعقیب قانونی به دلیل نقض قانون ضد انحصار ایالات متحده، که از انحصارها جلوگیری می کند و رقابت را تشویق می کند، به دنبال خسارت است. WFA همچنین با شکایت مشابهی از سوی شرکت اشتراک‌گذاری ویدیو رامبل مواجه شده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل