گزارش سه ماهه اول 2025 نینتندو نشان می دهد که فروش 46.5 درصد کاهش یافته است

گزارش سه ماهه اول 2025 نینتندو نشان می دهد که فروش 46.5 درصد کاهش یافته است

سه ماهه اول 2025 نینتندو گزارش مالی منتشر شده است، و اعداد مربوط به فروش سخت افزار در کل چندان تعجب آور نیستند. فروش نینتندو سوییچ به طور قابل توجهی کاهش یافته است و سال 2024 کمترین سال آن است. در این سه ماهه سال مالی، آنها 2.1 میلیون نینتندو سوییچ را بین 1 آوریل تا 30 ژوئن فروختند که کاهش قابل توجه 46% را نشان می دهد.

مجموع فروش خالص آنها با 46.5 درصد کاهش به 246.6 میلیارد ین در مقایسه با 461.3 میلیارد ین در سه ماهه اول سال مالی 2024 رسیده است. سود عملیاتی آنها به میزان قابل توجهی 70.6 درصد کاهش یافت و سود عادی 55.3 درصد کاهش یافت. با این حال، این به احتمال زیاد برای اکثر مردم تعجب آور نیست.

با هفت ساله شدن Nintendo Switch، تعجب آور نیست که فروش شروع به کاهش قابل توجهی کند. هم پلتفرم‌های اختصاصی بازی‌های ویدیویی، بازی‌های موبایلی و درآمد مرتبط با IP آنها کاهش شدیدی را تجربه کردند. فروش سخت افزار تلفیقی با کاهش 46.4 درصدی درآمد همراه و سایر IP های مرتبط با 53.8 درصد کاهش یافت.

نینتندو کاهش کلی فروش تلفن همراه و IP را تأیید می‌کند و می‌گوید که این امر “عمدتاً به دلیل کاهش درآمد حاصل از محتوای بصری مربوط به فیلم Super Mario Bros.”

به این ترتیب، آنها 42.8 درصد از فروش‌های دیگر، مانند کالاهای فروشگاه‌های رسمی نینتندو و کارت‌های بازی، سود کسب کردند که فروش آنها را از 1.9 میلیارد ین به 2.8 میلیارد ین رساند.

همه مدل های نینتندو سوییچ ضربه قابل توجهی به فروش خوردند. نینتندو سوییچ اصلی با کاهش 18.4 درصدی کمترین آسیب را تجربه کرد و فروش Nintendo Switch Lite 56.1 درصد کاهش یافت. و فروش مدل OLED نینتندو سوییچ 46.3 درصد کاهش یافته است

با نگاهی به فروش نرم افزار آنها، دو آی پی آنها برای فروش بیش از یک میلیون واحد برتر بودند. این دو بازی Paper Mario: The Thousand-Year Door و Luigi’s Mansion 2 HD بودند. یک عنوان دیگر به یک میلیون واحد رسید، اما در گزارش مالی مشخص نشده است که کدام بازی است.

فروش تفاوت فاحشی با سه ماهه اول سال مالی قبل دارد. سال گذشته شاهد انتشار بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بودیم که نسخه ویژه نینتندو سوییچ نیز برای جشن انتشار منتشر شد. در کنار زلدا، فیلم برادران سوپر ماریو اکران شد که فروش را به شدت افزایش داد.

به طور کلی، میزان فروش در این سال مالی کمتر از سطح سال‌های گذشته است. با وجود آن، فروش برای Princess Peach: Showtime! و Paper Mario: The Thousand-Year Door ثابت ماندند. با این حال، این دو بازی در کنار هم با میزان فروش پرفروش نینتندو با The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom مطابقت ندارند. پرنسس هلو: زمان نمایش! و Paper Mario: The Thousand-Year Door تقریباً نیمی از فروش The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را تشکیل می دهند.

نینتندو سال پرجمعیتی برای عرضه بازی ها دارد، بنابراین ممکن است سه ماهه بعدی سال مالی برای آنها بهتر باشد، زیرا بازی هایی مانند The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom و Super Mario Party Jamboree منتشر خواهند شد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل