Stacks، OG Bitcoin L2، قدرت اولیه بودن | نظر

Stacks، OG Bitcoin L2، قدرت اولیه بودن | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

این یک ماه پر حادثه برای بیت کوین بوده است (BTC) . تراکنش‌های نهنگ بیت‌کوین رسید< /a> به بالاترین حد چهار ماهه خود رسید در حالی که بازار سهامداران کوتاه مدت را “پاکسازی” کرد. ضررهای محقق نشده برای سفته بازان دارایی های رمزنگاری به ارزش میلیون ها دلار آمریکا. چنین حذف‌هایی بر نیاز مبرم برای تقویت پذیرش بلندمدت تاکید می‌کند. 

در همین حال، سرمایه‌گذاران در حال «خرید افت» هستند و به بیت‌کوین اشاره می‌کنند. ETF ها برخی از بالاترین ورودی های یک روزه را ثبت کردند. 

جریان ETF بیت کوین | منبع: سرمایه گذاران Farside

بنابراین، خونریزی کوتاه‌مدت و آشفتگی ظاهری با روند صعودی و تقاضای کلی همراه است. و به عنوان دیوید کانلیس از Blockworks اخیرا نوشت: 

… ممکن است بالاخره آماده باشیم تا بدترین درام های تاریخ رمزنگاری را برای همیشه کنار بگذاریم.

بالا رفتن از نمای معمولی اعداد بالاتر (یا پایین تر)، بیت کوین در حال تجربه یک رنسانس است، عمدتاً از منظر دارایی: در حال رشد بیشتر از تصویر «طلای دیجیتال» و گسترش در بخش ابزار است. 

BTC در نهایت به لطف تکامل بیت کوین defi یا BTCfi یک “دارایی مولد” است. به علاوه، لایه‌های ۲ مانند Stacks قابلیت برنامه‌ریزی را به غیرمتمرکزترین و امن‌ترین بلاک چین می‌آورند. بیت کوین در حال تبدیل شدن به خانه dApps عصر جدید است—Stacks بر این 1 تریلیون دلار تسلط دارد فرصت. و در اینجا درسی از زودهنگام بودن و سازگار بودن وجود دارد. 

ابتدا به آرامی، سپس به یکباره

بیت‌کوین و اقتصادی که از آن پشتیبانی می‌کند، بر اساس اصل ترجیح زمان کم است. این یک ویژگی است، نه یک اشکال. رم در یک روز ساخته نشد. اما به راحتی می توان این واقعیت را در میان سر و صدای کریپتو از دست داد.

BTCfi پس از Ordinals و BRC20 در سال 2023 راه اندازی شد. آنها در واقع اولین شواهد عملی بودند که نشان می دهد بیت کوین می تواند بسیار بیشتر از یک ذخیره ارزش باشد. با این حال، اولیه‌های یک BTCfi کاملاً کاربردی برای مدت طولانی‌تری تولید شده‌اند. به عنوان مثال، Stacks در سال 2013 راه اندازی شد و Clarity را در سال 2021 ایجاد کرد، زبان برنامه نویسی برای قراردادهای هوشمند سازگار با بیت کوین. 

مهمتر از آن، آنها اثبات انتقال (PoX) مکانیسم اجماع، زنجیره های L2 را قادر می سازد تا امنیت بیت کوین را بدون هزینه انرژی اضافی به ارث ببرند. 

این نوآوری‌های اولیه پایه و اساس اکوسیستم بیت‌کوین L2 را که اکنون در حال شکوفایی است، گذاشته است، که در حال حاضر بیش از 2 میلیارد دلار در TVL. با این وجود، نیاز به مقیاس بیت کوین در لایه دوم تنها زمانی آشکار شد که Runes هدف کارمزدهای شبکه از طریق سقف پس از نصف شدن. 

این ماهیت تغییرات تکنولوژیکی پایدار است. آنها ابتدا به آرامی و سپس به یکباره ظاهر می شوند. و وقتی این اتفاق می‌افتد، رویاپردازانی که بی‌شک و سپاس راه‌حل‌های واقعی می‌سازند – قبل از اینکه دیگران شروع به مراقبت کنند – به خانه می‌رسند. 

آیا کار می کند یا نه؟ – این سوال است

به‌رغم محاسن، زود بودن، پایان بازی نیست. جامعه کریپتو در طول این سال ها به اندازه کافی خدمات لبی دیده است. آنها اکنون نتایج واقعی می خواهند. در نهایت به مسئله تأثیر خلاصه می شود و این عالی است. 

اکثر بیت‌کوین‌های L2 موجود نمی‌توانند تثلیث غیرممکن را حل کنند. آنها یا در بهترین حالت به بیت کوین L1 مرتبط هستند یا در بدترین حالت بسیار متمرکز هستند. فقط تعداد کمی از پروژه‌ها مانند Stacks، معاوضه‌های درستی را انجام داده‌اند، حتی اگر این به معنای خشم چند ماکسی باشد. تعهد به اخلاق اصلی بیت کوین، L2 هایی را که میزبانی dApps و آنهایی که صرفاً به ترفندهای بازاریابی یا اقدامات سوداگرانه قیمت متکی هستند.

Stacks با نسخه Nakamoto خود جهشی بزرگ در این جهت انجام داد. با مکانیزم بی‌اعتماد دو طرفه اتصال BTC، با نام sBTC. تأثیر این حرکت در تعداد فزاینده حساب‌های فعال ماهانه Stacks منعکس می‌شود که در سه ماهه دوم 2024 به بالاترین رقم تاریخ به بیش از 1.2 میلیون رسید.

Signal21 Analytics

علاوه بر این، Stacks در حال حاضر دارای TVL بیش از 68 میلیون دلاری است، همانطور که بسیاری از برترین dApp های بیت کوین در حال ساخت بر روی این پلت فرم هستند. آنها به آرامی و در عین حال به طور پیوسته به بهبود نسبت TVL-to-market-cap بیت کوین کمک می کنند، که یک فقط 0.2٪ در می 2024، در مقابل اتریوم 17٪. 

در کنار تکامل dApps بیت کوین، VC ها و سرمایه گذاران برتر از تولید تعامل پذیری و راه حل های پل زدن. این ابزارها وضعیت نقدینگی بیت کوین را بیشتر بهبود می بخشد. برای مثال، AI Agents به کاربران این امکان را می دهد که به طور یکپارچه وجوه را به اکوسیستم بیت کوین منتقل کنند، حتی بدون درک فنی پیچیده یا دانش فنی. این بدان معنی است که آنها می توانند بهتر dApps بیت کوین را در جریان کاری خود ادغام کنند و همزمان از زنجیره های دیگر بهره مند شوند. 

این دیگر یک بازی حاصل جمع صفر نخواهد بود، که برای رشد کل نگر عالی است. با توجه به چنین پیشرفت‌هایی، «تابستان دفی» بعدی در بیت‌کوین یک واقعیت ملموس و تقریبا قریب‌الوقوع است. این دیگر فانتزی یک خوشبین نیست. 

BTCfi محرک‌های عطف خود را پیدا کرده است، و به زودی می‌تواند حداقل به اندازه Defi در اتریوم شود. با این حال، در حالت ایده آل، به لطف over 54 بیت کوین می تواند بسیار بزرگتر باشد. درصد تسلط بر بازار 

بزرگترین جذابیت نوآوری های BTCfi این است که آنها در درجه اول دارایی اصلی اصلی را تقویت و گسترش می دهند. این یک بازی با مجموع صفر نیست که در آن پروژه‌ها حداکثر ارزش را با هزینه کاربران نهایی و توسعه دهندگان استخراج کنند. 

در عوض، این یک تلاش جمعی برای تضمین توانمندی مردمی و آزادی مالی است. dApp های مبتنی بر بیت کوین ابزاری برای رسیدن به هدف بهتر هستند. آنها فلسفه ای را نشان می دهند که در آن فناوری به موتوری برای حاکمیت و آزادی فردی تبدیل می شود، نه فقط عاملی برای دستیابی به دستاوردهای خودخواهانه و کوتاه مدت. این مسئله ایجاد تغییر معنادار در زندگی یک میلیارد کاربر بعدی رمزارز و فراتر از آن است. این به دنیایی بهتر از نظر مالی و غیره منجر خواهد شد. 

کریستال ژانگ

کریستال ژانگ یکی از بنیانگذاران Owlto Finance، یکی از پل های با رشد سریع با بیش از دو میلیون کاربر در بیش از 200 کشور است. /مناطق، و دارای دفتر مرکزی در هنگ کنگ است. کریستال از دانشگاه چینی هنگ کنگ با مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری فارغ التحصیل شد. کریستال قبلاً به مدت دو سال در PwC به عنوان همکار ارشد و در Huobi به عنوان مدیر ارشد کار کرده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل