بستر تردد ایمن و آسان زوار اربعین از مسیر خسروی – کربلا فراهم است

بستر تردد ایمن و آسان زوار اربعین از مسیر خسروی – کربلا فراهم است

۲۰:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

یونس امیری به تلاش‌ شبانه روزی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط برای خدمات رسانی مناسب به زوار اربعین در مسیر خسروی (منذریه) تا کاظمین عراق اشاره کرد و افزود: این تلاش‌ها به منظور تسهیل در تردد هموطنان از مرز خسروی به عتبات عالیات در ایام اربعین، از ماهها پیش با تاکید و پیگیری‌ استاندار کرمانشاه آغاز شد و در همین راستا طی این مدت با استفاده از تعاملات نیروهای برون مرزی، رایزنی گسترده‌ای با مقامات سیاسی، امنیتی و بویژه متنفذین و بزرگان عشریه ها و طوایف عراقی در مسیر منذریه تا بغداد انجام شد.

وی اضافه کرد: از هفته گذشته به صورت میدانی در عراق حضور داریم و این تلاش‌ها و پیگیری‌ها سرعت و وسعت بیشتری یافته است.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق گفت: از تمام ظرفیت دولتی، خصوصی و توان خیرین عراقی برای امنیت و رفاه هموطنان بهره می بریم تا به یاری حضرت اباعبدالله الحسین امکان اعزام زائرین اربعین به صورت سواره و یا پیاده روی ایمن با خدمات ویژه از ایستگاه حسینیه خسروی تا کربلا فراهم شود.

وی یادآور شد: خوان کریمان کُرد و عرب از منذریه تا کاظمین و کربلا برای خدمات رسانی به زوار ایرانی فراهم و برقرار است؛ ده‌ها بنای ثابت تحت عنوان مضیف و مهمانسرا با همت عشریه های مختلف عراقی در طول مسیر زائران برپا شده است.

وی گفت: حدود ۱۰۰ موکب ثابت و موقت در طول مسیر منذریه تا بغداد برپا شده و بیش از ۱۰۰ هکتار فضا به این امر اختصاص یافته است؛ همچنین هماهنگی برای تهیه بیش از ۱۵۰ هزار پرس وعده غذای گرم، میوه، چای و شربت در موکب ها انجام گرفت.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق از همکاری ارزنده بزرگان عشایر و طوایف عراقی و هماهنگی و همدلی آن‌ها به شکل ویژه قدردانی کرد و گفت: تلاش کردیم با ایجاد هماهنگی و تقویت همدلی بین این بزرگان زمینه را برای تامین حداکثری امنیت و ارایه خدمات شایسته به مهمانان و زوار ایرانی فراهم کنیم.

وی گفت: همچنین با مقامات سیاسی و امنیتی و بویژه متنفذین و بزرگان عراق برای بهبود حمل و نقل زوار ایرانی در ایام اربعین توافق و تفاهم‌های لازم صورت گرفت.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل