Puget Systems نرخ خرابی پردازنده‌های Intel Core و AMD Ryzen را در گزارش نشان می‌دهد: ادعای خرابی‌های بالاتر در Ryzen 7000 نسبت به نسل چهاردهم

Puget Systems نرخ خرابی پردازنده‌های Intel Core و AMD Ryzen را در گزارش نشان می‌دهد: ادعای خرابی‌های بالاتر در Ryzen 7000 نسبت به نسل چهاردهم

Puget Systems میزان خرابی پردازنده‌های Intel Core و AMD Ryzen را فاش کرده است و آمار جمع‌آوری‌شده در واقع داستان کاملاً جدیدی را نشان می‌دهد.

داده‌های Puget System نشان می‌دهد که این شرکت از طریق محدودیت‌ها و تنظیمات قدرت «خودآزمایی‌شده» از مشکلات بی‌ثباتی اینتل اجتناب کرده است، آمار جدیدی برای پردازنده‌های Core و AMD اینتل فاش شد

شکست ناپایداری CPU نسل چهاردهم و سیزدهم مدتی است که ادامه دارد و شرکت “به ظاهر” تمام تلاش خود را برای کاهش این راه حل می کند، اما هیچ چیز موفق نشده است. کار کرد. سردرگمی در صنعت در رابطه با تأثیر کلی این مشکل بر بازارها وجود دارد زیرا مصرف کنندگان و مشاغل نرخ شکست را تا 100٪ گزارش کرده اند که در عین حال عظیم و تکان دهنده است. با این حال، برای Puget Systems، میزان شکست به طور قابل توجهی کمتر است و در برخی موارد از علامت دو رقمی فراتر نمی رود.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط این شرکت، واضح است که پردازنده‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل در مقایسه با نسل‌های دیگر شاهد افزایش شدیدی در میزان خرابی بوده‌اند، اما جالب اینجاست که سطح خرابی بالاتر از آن نیست. پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل در گذشته تجربه کرده بودند، که واقعاً جای تعجب دارد.

منبع تصویر: Puget Systems
< /شکل>

با وجود این، مشکل ناپایداری جدید برای Puget Systems نگران کننده است، زیرا آنها می گویند که پردازنده ها پس از 6 ماه استفاده از کار می افتند و نشان می دهد که پچ میکروکد اینتل قادر به انجام وظیفه خود نیست.

از نظر ارقام واقعی، Puget Systems می‌گوید که سیستم‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم آنها دارای “نرخ خرابی فروشگاه” کمتر از 2٪ هستند، در حالی که ارقام خرابی میدانی (شکست‌های کاربر نهایی) بسیار بیشتر است.

جالب اینجاست که در یافته‌ها، پردازنده‌های Ryzen 5000 و Ryzen 7000 AMD نسبت به پردازنده‌های نسل چهاردهم و نسل سیزدهم اینتل، نرخ خرابی کمی بالاتری داشتند. از این طریق، این شرکت می‌گوید که آنها به اندازه گزارش‌ها در رسانه‌ها تأثیری نداشته‌اند، پس آیا این بدان معناست که در روند گزارش‌دهی نقصی وجود دارد؟

منبع تصویر: Puget Systems

خب، دقیقاً نه، زیرا Puget System ارقام پایینی را با این واقعیت مرتبط می‌کند که آنها به تنظیمات پیشنهادی اینتل اعتماد نکرده‌اند. در عوض، آنها پارامترها را بر اساس آزمایش داخلی خود “با تاکید بر پیروی از دستورالعمل های Intel و AMD” پیاده سازی می کنند.  بنابراین، با این کار، تأثیر مشکل را کاهش داده اند.

  1. در اکثر موارد، ما در حال حاضر در این مسیر باقی می‌مانیم. به‌روزرسانی‌های مختلف بایوس توسط سازندگان مادربرد راه‌اندازی شده‌اند تا تنظیمات انرژی محافظه‌کارانه‌تری را ارائه دهند، اما به نظر ما، این به‌روزرسانی‌ها کاملاً انجام نمی‌شوند. ضربه زدن به علامت آنها یا در برخی جاها بیش از حد محافظه کار هستند (که منجر به کاهش غیرقابل قبول عملکرد می شود) یا به اندازه کافی محافظه کار نیستند. ما به تنظیمات داخلی خود بیشتر اعتماد داریم. ما همچنین نگران افزایش نرخ شکست هستیم، اما این در سطحی از شدت نیست که توصیه‌های CPU ما را برای گردش کار مشتریانمان تغییر دهد.
  2. به‌روزرسانی میکروکد اینتل را بلافاصله پس از انتشار تأیید می‌کنیم. ما با آزمایش داخلی برای پایداری و عملکرد شروع می‌کنیم. اگر آن آزمایش را پشت سر بگذارد، در اسرع وقت استفاده از آن را در تنظیمات حمل و نقل خود شروع خواهیم کرد.
  3. ما برای ارائه به‌روزرسانی میکروکد اینتل با همه مشتریان آسیب‌دیده خود تماس خواهیم گرفت. این کار را پس از کسب تجربه داخلی و اطمینان از به‌روزرسانی انجام می‌دهیم و راهنماهای دقیقی درباره نحوه نصب آن در حین ایجاد کرده‌ایم. حفظ تنظیمات BIOS توصیه شده ما.
  4. ما گارانتی خود را برای همه مشتریانی که تحت تأثیر این مشکل قرار می‌گیرند، بدون توجه به ضمانت خریداری شده، به ۳ سال افزایش می‌دهیم. با رایانه شخصی Puget Systems، باید بتوانید روی کارکرد آن برای شما حساب کنید. اگر دیگر پردازنده‌های نسل سیزدهم یا چهاردهم را نداریم، شما را به نسل فعلی‌تر ارتقا می‌دهیم.

از طریق Puget Systems

علیرغم نرخ پایین خرابی، Puget Systems برای رفع نگرانی‌های مصرف‌کننده در مورد این مشکل مطرح شده است و ادعا می‌کند که در حال آزمایش داخلی برای کاهش این مشکل هستند و به محض ارائه میکروکد اینتل اعتبارسنجی می‌کنند. علاوه بر این، آنها بدون توجه به تاریخ خرید، ضمانت‌نامه‌های حداکثر تا سه سال را برای همه مشتریانی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند، تمدید کرده‌اند. خود اینتل نیز گارانتی CPU های خود را 2 سال دیگر تمدید کرد.

منبع خبر: سیستم های Puget

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل