حذف مدافع عنوان قهرمانی در ضربات پنالتی/ برزیل شاگردان هروه رنار را کنار زد

حذف مدافع عنوان قهرمانی در ضربات پنالتی/ برزیل شاگردان هروه رنار را کنار زد

۰۲:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

مرحله یک چهارم نهایی فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم به پایان رسید و چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی مشخص شدند.

آمریکا موفق شد با یک گل ژاپن را شکست دهد. این گل در وقت‌های اضافه اول و در دقیقه ۲+۱۰۵ به ثمر رسید تا تیم رده پنجم رنکینگ فیفا  و البته پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان در المپیک به نیمه نهایی المپیک برسد.

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا، در مسابقه‌ای که برتری فاحشی نسبت به کلمبیا داشت، به سختی توانست در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به پیروزی دست یابد.  اسپانیا که در رده‌بندی فیفا، رتبه یک جهانی را به خود اختصاص داده است، مقابل تیم رده بیست و دوم جهان، در پایان ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی ۲-۲ دست نیافت تا در نهایت ضربات پنالتی، حکم به برتری لاروخا دهد.

در دیگر مسابقه تیم ملی کانادا پس از تساوی بدون گل در جریان ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد تا مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود از رقابت‌ها کنار رود. کانادا که به دلیل جاسوسی با پهپاد از تمرین حریفش در مرحله گروهی با کسر ۶ امتیاز مواجه شده بود، به شکل معجزه آسا توانست هر سه بازی گروهی را ببرد و با ۳ امتیاز به این مرحله برسد، اما آنها در این مرحله خیلی زود کنار رفتند.

در آخرین بازی هم، برزیل که با خوش شانسی و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها به این مرحله رسیده بود، در این یک چهارم توانست با یک گل فرانسه را شکست دهد تا میزبان هم با جام خداحافظی کند. در روزی که مارتا به دلیل کارت قرمز دیدار با اسپانیا محروم بود، سلسائو زیر موج حملات متوالی حریف قرار داشت. فرانسه چندین بار تا یک‌قدمی گلزنی نزدیک شد و حتی یک پنالتی هم از دست داد، اما نتوانست از فرصت‌های خود استفاده کند. در دقیقه ۸۲ بازی، روی اشتباه مدافعان وسط فرانسه، پورتیلو با توپ‌ربایی خود در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت و دروازه خروس‌ها را باز کرد تا شاگردان هروه رنار نتوانند به نیمه نهایی برسند.

در مرحله نیمه نهایی که سه شنبه ۱۶ مرداد برگزار می‌شود، برزیل مقابل اسپانیا و آمریکا مقابل آلمان قرار می‌گیرد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل