مدیر ارشد سابق کاخ سفید: صورت‌حساب ذخیره بیت‌کوین می‌تواند یک فاجعه در راه باشد

مدیر ارشد سابق کاخ سفید: صورت‌حساب ذخیره بیت‌کوین می‌تواند یک فاجعه در راه باشد

در حالی که سناتور لومیس بر بیت کوین فشار می آورد تا دلار آمریکا را تثبیت کند، مو ولا در مورد خطرات هشدار می دهد. ادامه مطلب را بخوانید.

در طول بیت کوین 2024 کنفرانس در نشویل در 27 ژوئیه، سناتور ایالات متحده سینتیا لومیس پیشنهاد کرد که دولت ایالات متحده بیت کوین را در نظر بگیرد (BTC الف) به عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک برای تثبیت ارزش دلار و مقابله با تورم. 

در ادامه اعلامیه اولیه خود، در 31 ژوئیه، سناتور لومیس رسما معرفی صورت حساب ذخیره استراتژیک بیت کوین. هدف این قانون این است که دولت ایالات متحده را هدایت کند تا یک صندوق ذخیره به طور خاص برای بیت کوین ایجاد کند، تا اطمینان حاصل شود که آن در مکان های جغرافیایی مختلف نگهداری می شود. 

این طرح شامل خرید بیت کوین از سوی دولت در طی پنج سال و نگهداری این دارایی ها برای حداقل 20 سال تنها با هدف کاهش بدهی ملی است که از 1 آگوست از 35 تریلیون دلار فراتر رفت. لومیس پیشنهاد می کند که این ذخیره می تواند به کاهش بدهی ملی ایالات متحده به نصف تا سال 2045 کمک کند.< /p>

در همان کنفرانس، دونالد ترامپ و نامزد مستقل ریاست جمهوری رابرت اف کندی جونیور نیز از ایده ذخیره بیت کوین ایالات متحده حمایت کردند. 

ترامپ متعهد شد که دارایی های بیت کوین دولت را نفروشد، در حالی که کندی از رویکرد تهاجمی تر حمایت می کرد و پیشنهاد خرید روزانه 500 بیت کوین تا زمانی که ذخیره 4 میلیون بیت کوین انباشته شود، بود.

علی‌رغم حمایت‌های سیاسی، لومیس اذعان می‌کند که بعید است قانون او قبل از انتخابات 2024 تصویب شود. با این حال، افزایش علاقه سیاسی به بیت کوین نشان دهنده تغییر موضع قبلی دولت است.

بیایید عمیق‌تر به این لایحه، پیامدهای بالقوه آن و زمینه گسترده‌تر نقش بیت کوین در اقتصاد ایالات متحده بپردازیم.

رمزگشایی صورتحساب

قانون تقویت نوآوری، فناوری و رقابت از طریق سرمایه‌گذاری بهینه در سراسر کشور در سال 2024، که به عنوان «قانون بیت کوین سال 2024» نیز شناخته می‌شود، طرح مفصلی را برای ادغام بیت کوین در سیستم مالی ایالات متحده ترسیم می‌کند.

یک جزء کلیدی این صورتحساب، برنامه خرید بیت کوین است که خرید سالانه تا 200000 بیت کوین را طی پنج سال الزامی می کند که مجموعاً 1،000،000 بیت کوین می شود. 

این بیت کوین ها پس از به دست آوردن، حداقل به مدت 20 سال در ذخایر استراتژیک بیت کوین نگهداری می شوند تا از ثبات و امنیت در میان نوسانات بازار اطمینان حاصل شود. در طول این دوره، بیت کوین ها منحصراً برای بازنشستگی اسناد بدهی فدرال استفاده خواهند شد.

این لایحه ادعا می‌کند که وزیر خزانه‌داری با مشورت وزرای دفاع و امنیت داخلی، اقدامات امنیتی فیزیکی و دیجیتالی پیشرفته‌ای را برای حفاظت از ذخایر اجرا خواهد کرد. 

برای حفظ پاسخگویی، “قانون بیت کوین 2024” به نظارت و حسابرسی منظم به همراه سیستم اثبات ذخیره سه ماهه نیاز دارد. این سیستم شامل گواهی‌های رمزنگاری عمومی و ممیزی‌های شخص ثالث مستقل برای تأیید دارایی‌ها می‌شود.

این لایحه همچنین به مدیریت دارایی‌های دیجیتال از فورک‌ها و ایردراپ‌های بیت‌کوین می‌پردازد، و تصریح می‌کند که هر دارایی جدیدی که از طریق این مکانیسم‌ها به دست می‌آید حداقل به مدت پنج سال در ذخایر استراتژیک بیت‌کوین نگهداری می‌شود تا از حسابداری و ذخیره‌سازی مناسب اطمینان حاصل شود.

علاوه بر این، امکان مشارکت داوطلبانه دولت را فراهم می کند. ایالت ها می توانند انتخاب کنند که دارایی بیت کوین خود را در حساب های جداگانه در ذخایر استراتژیک بیت کوین ذخیره کنند و از پروتکل های امنیتی و مدیریتی فدرال بهره مند شوند و در عین حال کنترل کامل و عنوان قانونی بر دارایی های خود را حفظ کنند.

برای مدیریت هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری ذخیره استراتژیک بیت‌کوین، این لایحه استفاده از وجوه موجود در سیستم فدرال رزرو را پیشنهاد می‌کند. 

این وجوه همچنین شامل درآمدهای مازاد است که معمولاً به خزانه داری داده می شود. همچنین ارزیابی مجدد ارزش گواهی‌های طلای فدرال رزرو را برای کمک به تامین مالی ذخیره در نظر می‌گیرد.

کارشناسان چه فکر می کنند؟

برای به دست آوردن درک عمیق‌تر از تأثیر بالقوه لایحه ذخیره استراتژیک بیت کوین سناتور لومیس، crypto.news به طور انحصاری با مو ولا، وکیل و مشاور سیاسی آمریکایی صحبت کرد. 

ولا اولین اسپانیایی تبار است که در دو سمت اجرایی ارشد در کاخ سفید خدمت کرده است، ابتدا در دوران دولت کلینتون به عنوان مدیر ارشد مالی و مشاور ارشد در امور لاتین در دفتر ال گور معاون رئیس جمهور و سپس در دوران دولت اوباما. به عنوان مدیر امور اداری معاون رئیس جمهور جو بایدن.

Vela به صراحت از پیشنهاد Lummis انتقاد می کند و آن را به عنوان “یک فاجعه در حال ساخت” توصیف می کند. او استدلال می‌کند که سرمایه‌گذاری پول مالیات‌دهندگان در بیت‌کوین، ارز دیجیتالی که او آن را «به معنای واقعی کلمه پشتوانه هوا و هوس» می‌داند، یکی از غیرمسئولانه‌ترین اقدامات دولتی است که او در حرفه خدمات عمومی خود با آن مواجه شده است. ولا اشاره می کند:

این نشان می‌دهد که سناتور و دیگر علاقه‌مندان به بیت‌کوین به‌طور کامل درک نمی‌کنند که بیت‌کوین بسیار خطرناک است، سهم بازار در حال کاهش است، زیرساخت سازمانی ندارد، و ناشناس بودن آن به معنای واقعی کلمه به این معنی است که او به کشور ما پیشنهاد می‌کند با امکانات کیم سرمایه‌گذاری کند. جونگ اون، ولادیمیر پوتین، یا دیگر شخصیت ها یا سازمان های شرور.

وقتی از ولا پرسیده شد که آیا دستور کار جمهوری‌خواهان برای حمایت از ارزهای دیجیتال موضعی مشروع است یا حرکتی برای بی‌ثبات کردن دموکرات‌ها، ولا بدبین است. او پیشنهاد می‌کند که حمایت جمهوری‌خواهان از رمزارزها غیرصادقانه به نظر می‌رسد و بیشتر شبیه تجاوز سیاسی است:

موضع حزب جمهوری‌خواه در مورد رمزارزها اگر اینقدر آشکارا به مجموعه‌ای از رأی‌دهندگان اهمیت نمی‌داد صادقانه‌تر و واقعی‌تر تلقی می‌شد. هنگامی که شما سرمایه گذاری پول مالیات دهندگان را در یک ارز دیجیتال بدون دارایی توصیه می کنید و بعد از همه رمزارزهایی که در زندان به سر می برند، خواهان مقررات اندک یا بدون هیچ گونه مقرراتی هستید، سخت است که آنها را جدی بگیرید و به راحتی آن را به همان شکلی که واقعاً هست ببینید – غوغای سیاسی.

تردید Vela به تأثیرات اقتصادی بالقوه افزودن بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره گسترش می یابد. او استدلال می کند که معایب بسیار بیشتر از هر مزیت احتمالی است، و به صراحت بیان می کند:

صادقانه بگویم، نمی توانم به یک حرفه ای برای افزودن BTC به عنوان دارایی ذخیره فکر کنم. انجام این کار غیرمسئولانه و احمقانه خواهد بود.

در عوض، Vela از تمرکز بر روی ارزهای رمزنگاری شده با پشتیبانی دارایی های ملموس و تنظیم شده توسط نهادهایی مانند SEC حمایت می کند:

ما در جامعه کریپتو باید دولت خود را تشویق کنیم تا بر روی ارزهای رمزنگاری شده که توسط دارایی‌های ملموس پشتیبانی می‌شوند تمرکز کند، به SEC گزارش دهد و هر روز تلاش کند تا با پارامترها و سیاست‌هایی که تاکنون وجود داشته است مطابقت داشته باشد.

>

راه پیش رو

بدهی ملی ایالات متحده واقعاً از کنترل خارج شده است. اگر کنترل نشود، می‌تواند منجر به پیامدهای اقتصادی شدیدی مانند نرخ‌های بهره بالاتر، کاهش سرمایه‌گذاری عمومی و از دست دادن بالقوه اعتماد سرمایه‌گذاران شود. 

دفتر بودجه کنگره پروژه‌ها را ارائه می‌کند که بدون تغییر سیاست‌های کلیدی، بدهی می‌تواند تا سال 2054 به 166 درصد تولید ناخالص داخلی برسد و مشکلات اقتصادی ایالات متحده را تشدید کند.

بیت کوین، با نرخ رشد ترکیبی سالانه چشمگیر (CAGR) 42.3 درصدی خود در پنج سال گذشته، فرصتی منحصر به فرد برای کاهش بدهی رو به افزایش ارائه می دهد. با این حال، بدون خطر نیست. نوسانات بیت کوین و مرحله نوپای زیرساخت بازار آن، عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

با وجود انتقاد چهره‌هایی مانند Moe Vela، همه نظر او را ندارند. سام لیمن، مدیر سیاست عمومی در Riot Platforms، تلاش های Lummis را برای جامعه بیت کوین ضروری می داند و معتقد است پیشنهاد او می تواند راه را برای استراتژی های مالی نوآورانه هموار کند.

با این حال، موفقیت چنین پیشنهادی به عوامل مختلفی از جمله اجرای اقدامات امنیتی قوی، وضوح نظارتی و توانایی مدیریت نوسانات ذاتی بیت کوین بستگی دارد. 

همانطور که بحث ادامه دارد، واضح است که پیشنهاد سناتور لومیس بحثی را در مورد آینده دارایی های دیجیتال در امور مالی ملی برانگیخته است. اینکه آیا این رویکرد نوآورانه راه حلی برای بحران بدهی ملی خواهد بود یا یک قمار مخاطره آمیز، باید دید.

خروج از نسخه موبایل