پیرغلامی، شغل نیست

پیرغلامی، شغل نیست

اختتامیه بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی پنجشنبه شب ۱۱ مرداد ماه با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی و همچنین معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، معاونان استاندار و اقشار مردم در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد. 

حسن عابدینی در این آیین  با اشاره به اینکه پیر غلام بودن فراتر از یک شغل است. به دلیل تقارن نشست پیر غلامان حسینی و همچنین سوگواری جبهه بزرگ مقاومت اسلامی برای شهادت چند تن از فرماندهان ارشد خود، به بیان سخنان اندیشمند مصری پرداخت.

وی با اشاره به اینکه یکی از اندیشمندان الازهر مصر، ۵ دلیل را برای شکست ناپذیری ایدئولوژی ایرانیان بیان کرده است، افزود: از نظر این اندیشمند مصری، ایرانیان برای هر موضوعی یک داستان واقعی دارند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی ادامه داد: مردم ایران در زمان جنگ می‌گویند ما مردم کربلا و حسینی هستیم و این ملت وقتی محاصره اقتصادی می‌شوند به تاریخ رجوع کرده و می‌گویند، ما شعب ابی طالب را تجربه کرده‌ایم و وقتی محاصره طبس رخ می‌دهد طیر ابابیل را مثال می‌زنند.

وی بیان کرد: از نظر این اندیشمند مصری، ایرانیان از شیرخواره‌ای به نام حضرت علی اصغر (ع) تا حضرت قاسم و حضرت علی اکبر (ع) تا رفتن به اوج؛ یعنی امام حسین (ع) دارای الگو هستند.

عابدینی تصریح کرد: دلیل بعدی شکست ناپذیری ایدئولوژی ایرانیان، وجود اسطوره‌های زن است در حالی که در مکاتب دیگر الگوهای زن چندان پررنگ نیست و از حضرت رقیه و حضرت فاطمه زینب (س) تا ام البنین و ام وهب الگو هستند.

وی سپس خطاب به پیرغلامان تاکید کرد: شما کاری کرده‌اید که این اسطوره‌ها برای همیشه در اذهان باقی بمانند و زمینه پیروزی را فراهم کنند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در ادامه یادآور شد: دلیل چهارم اندیشمند مصری این است که در این مکتب موضوعی به نام مرجعیت وجود دارد که بن‌بست شکن است و هیچ‌گاه شرایطی وجود نداشته که شیعه به بن‌بست برسد، به طور مثال در زمانی که داعش به وجود آمد، مرجعیت شیعه زمینه را برای نابودی این تفکر تکفیری فراهم کرد.

وی  تصریح کرد: منجی در بسیاری از مکاتب وجود دارد، اما منجی در مکتب ما فردی زنده و حی بوده که حتی شرایط ظهور او نیز بیان شده است.

عابدینی گفت: پیرغلامی صرفا یک شغل یا یک واژه نیست، بلکه پیرغلامان کسانی هستند که در گذر تاریخ و از سال ۶۱ هجری تاکنون بارها این موضوعات را تکرار کرده‌اند تا به نسل ما و نسل‌های آینده برسد.

وی بیان کرد: اگر امروز فرماندهان مقاومت از این مکتب سیراب شده‌اند و استکبار جهانی در مقابل آنها زانو زده، به همین دلایل مهم و بزرگ است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی بیان کرد: مکتب ما دارای مولفه‌هایی است که مکاتب دیگر آن ها را ندارند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت‌های پیرغلامان حسینی است 

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز  در این مراسم با اشاره به اینکه پیرغلامان حسینی، بنیانگذاران سنت حسنه هستند و تجلیل از آن ها اهمیت دارد، گفت: پیرغلامان حسینی، محب اهل بیت (ع)  بخصوص امام حسین (ع) هستند. همچنین پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) عمر خود را در راه امام حسین (ع) سپری کرده‌اند، بنابراین تکريم از یک امر مهم و شایسته است. 

وی بیان داشت: یکی از رسالت‌های پیرغلامان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و حرمت آن ها بر ما واجب است. 

جواد رمضان‌پور،رئیس بیست و یکمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی کرمان هم در این مراسم گفت: پیرغلامان حسینی، بزرگ‌ترین میراث‌داران اهل بیت (ع) هستند. 

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین اجلاس پیر غلامان حسینی در کرمان، افزود: با تلاش‌های فراوان بویژه با حمایت استاندار کرمان و همچنین سازمان صدا و سیما این اجلاسیه برگزار شد که جای تشکر دارد. 

 مدیحه‌سرایی پیرغلامان موجب انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی می‌شود 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این اجلاسیه با تشکر از زحمات فراوان مرکز صدا و سیما، سازمان‌ها، شرکت‌ها و تمامی افرادی که در برگزاری این اجلاسیه همکاری کردند، گفت: شما پیرغلامان حسینی، مشمول عنایت حضرت حق و اهل بیت (ع)  هستید. 

وی با بیان این مطلب که تجلیل از پیرغلامان حسینی کار بسیار ارزشمندی است، بیان داشت: همچنین مدیحه‌سرایی پیرغلامان حسینی، موجب انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی می‌شود.

همچنین پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی به این اجلاسیه پیامی  ارسال کرده بود که احمد علیرمضانی ، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان آن را قرائت کرد. 

 در ادامه از تمبر بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی رونمایی و در پایان از تعدادی از پیرغلامان حسینی تجلیل شد.

همچنین پرچم اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی که پارسال در گیلان به کرمانی‌ها تحویل داده شد، راهی مشهدالرضا (ع) شد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل