ترکیه {و} پاکستان فردا را عزای عمومی اعلام کردند

ترکیه و پاکستان فردا را عزای عمومی اعلام کردند

۲۲:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به منظور نشان دادن حمایت خود از آرمان فلسطین و همبستگی با خواهران و برادران فلسطینی خود، فردا (جمعه) را به دلیل شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس روز عزای عمومی اعلام می‌کنیم». 

به گزارش آناتولی، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، روز جمعه را در پاکستان عزای عمومی اعلام کرد. او در سخنانی خطاب به قانون‌گذاران ائتلاف حاکم در اسلام‌آباد گفت: «اسرائیل با ارتکاب این ترور تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است». شریف با ابراز تاسف از سکوت غرب در قبال ترور هنیه، گفت این قتل یک «آزمایش» برای کشور‌های به اصطلاح توسعه یافته است. وی گفت که نتانیاهو مرتکب «وحشیگری‌های آشکار» شده است اما جامعه بین‌المللی در مورد آنها سکوت می‌کند.

شریف ضمن ادای احترام به این مقام حماس به دلیل «فداکاری» برای آرمان فلسطین، خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی پسران و سایر اعضای خانواده هنیه را نیز در جریان حمله به نوار غزه به شهادت رسانده است. 

رئیس دفتر سیاسی حماس در حالی که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان به تهران آمده بود، در یک عملیات تروریستی بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامتش به شهادت رسید. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

پیش از این نمایندگان چین، الجزایر، روسیه، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در شورای امنیت، ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل