تمهیدات ویژه فرمانداری مشهد در استقبال از زائران دهه پایانی صفر

تمهیدات ویژه فرمانداری مشهد در استقبال از زائران دهه پایانی صفر

۱۴:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

محسن داوری فرماندار مشهد در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای ایام دهه پایانی صفر در مشهد، گفت: همان‌طور که می‌دانید ما در دهه پایانی صفر با دو رویداد مهم مواجه هستیم؛ ابتدا اعزام مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) به اربعین حسینی که در این خصوص تدابیر مورد نیاز در جلسات متعدد برنامه‌ریزی شده است. همچنین برای اعزام موکب‌هایی که قصد دارند در مسیر کربلا حضور داشته باشند نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. 

او با بیان اینکه افراد برای اعزام به اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، افزود: ما پیش فروش بلیت‌های ریلی، هوایی و زمینی را آغاز کرده‌ایم.

فرماندار مشهد ادامه داد: در رویداد دوم، موضوع دهه پایانی صفر، شهادت امام رضا (ع) و رحلت حضرت رسول (ص) را در پیش داریم که این مناسبت‌ها همزمان با فصل تابستان است و به این دلیل شاهد جمعیت زیادی از زائران در مشهد نیز خواهیم بود.

داوری بیان کرد: ما قرارگاه خدمات زائران شهرستان مشهد را فعال کردیم و فعالیت خود را در ۱۲ کمیته آغاز کردند. در این خصوص تمام تدابیر لازم در حوزه اقامت، تامین اقلام اساسی، حمل‌ونقل، مباحث خدمات شهری، مباحث بهداشتی و درمانی، امداد و نجات و … براساس تجربه‌ای که طی سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او با بیان اینکه در گذشته نواقصی در ارائه خدمات وجود داشته که سعی می‌کنیم آنها را مرتفع کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران وجود دارد تا از آنها استقبال خوبی داشته باشیم.

فرماندار مشهد تاکید کرد: برای اینکه زائران در تهیه بلیت و اقامت دچار مشکل نشوند در حال پیش‌بینی برنامه‌هایی هستیم تا زائران را از مبدا مجاب کنیم که بلیت و اقامت خود را در مشهد مشخص کنند. اقامت‌های رسمی، غیررسمی، موقت و اضطراری را در دستور کار قرار دادیم و تمام ظرفیت‌ها را پای کار آوردیم تا بتوانیم ظرفیت‌سازی خوبی را برای خدمت به زائران انجام دهیم. همچنین حوزه حمل‌ونقل بین شهری را در این ایام تقویت کردیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی خوبی به زائران نیز ارائه دهیم.

داوری با بیان اینکه در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا تمامی ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم و در حال ظرفیت‌سازی هستیم، اظهار کرد: در اطراف حرم مطهر مباحثی مانند پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، واحد‌های صنفی منتخب وجود دارد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا به زائران خدماتی را با ظرفیت بسیار مطلوب نیز ارائه کنیم.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل