تصمیم جولای FOMC و تأثیر آن بر قیمت بیت کوین و کریپتو

تصمیم جولای FOMC و تأثیر آن بر قیمت بیت کوین و کریپتو

کمیته بازار آزاد فدرال تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در ماه جولای در روز چهارشنبه ارائه خواهد کرد، حرکتی که می تواند بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

ارزهای دیجیتال منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند

بیشتر ارزهای دیجیتال پیش از تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال در محدوده محدودی معامله می‌شوند. بیت کوین (BTC) با قیمت 66300 دلار معامله شد که از بالاترین قیمت این هفته 70000 دلار پایین تر بود در حالی که اتریوم در 3320 دلار بود.

ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال تنها با 0.78 درصد کاهش به 2.38 تریلیون دلار رسید. حتی برخی از آلت‌کوین‌های با بهترین عملکرد روز مانند Mog Coin (MOG)، Kaspa ( KAS)، و Ripple (XRP) کمتر از 6٪ رشد داشتند. 

اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را بین 5.50 تا 5.25 درصد بدون تغییر باقی بگذارد. طبق Polymarket، فقط 4٪ از شرکت کنندگان در مجموعه 2.4 میلیون دلاری انتظار دارند که بانک نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.

با این وجود، این جلسه مهمی خواهد بود زیرا بانک می تواند راهنمایی هایی را در مورد زمان شروع کاهش نرخ ارائه دهد.

با کاهش تورم برای سه ماه متوالی و نرخ بیکاری افزایش، فدرال رزرو می تواند به کاهش ماه سپتامبر اشاره کند. سناریوی جایگزین جایی است که بانک وضعیت مبهم وابستگی به داده ها را حفظ می کند. در این صورت، داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه را برای نشانه‌هایی در مورد بازار کار و گزارش بعدی شاخص قیمت مصرف‌کننده مشاهده می‌کند. سپس در سمپوزیوم سالانه جکسون هول راهنمایی در مورد قطع سپتامبر ارائه خواهد کرد.

مفهوم برای بیت کوین و آلت کوین ها

همه دارایی ها تحت تأثیر اقدامات FOMC قرار می گیرند. برای مثال، در سال‌های 2020 و 2021، بیت کوین و سایر آلتکوین‌ها با کاهش نرخ‌های بانکی به صفر افزایش یافتند. سپس در سال 2022 زمانی که بانک نرخ‌های معیار خود را شروع کرد، معکوس شدند.

یکی از دلایلی که بیت‌کوین و سایر سکه‌ها می‌توانند در زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ‌های بهره می‌کند عملکرد خوبی داشته باشند این است که سرمایه‌گذاران تریلیون‌ها دارایی کم‌ریسک دارند. صندوق‌های بازار پول بیش از 6.1 تریلیون دلار دارایی جمع کرده‌اند زیرا سرمایه‌گذاران از میانگین بازدهی 5% سود می‌برند.

هنگامی که نرخ بهره به سمت پایین حرکت کند، این دارایی ها جذابیت کمتری خواهند داشت. در نتیجه، شانس چرخش به دارایی های پرخطرتر مانند سهام، ارزهای دیجیتال و ETF های بیت کوین وجود دارد. 

قیمت بیت کوین | نمودار بر اساس TradingView

با این حال، برای این جلسه، ممکن است تأثیر بر روی ارزهای رمزنگاری شده محدود باشد زیرا توقف نرخ در آن قیمت گذاری شده است. همانطور که در تصمیمات قبلی فدرال رزرو نشان داده شده است، تأثیر عمده ای بر قیمت بیت کوین وجود نداشته است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل