کارشناسان: استخراج کنندگان برتر بیت کوین انتظار افزایش قیمت بیت کوین را دارند

کارشناسان: استخراج کنندگان برتر بیت کوین انتظار افزایش قیمت بیت کوین را دارند

کارشناسان صنعت امروز، 31 ژوئیه، در نظرات خود به crypto.news نسبت به عملکرد این بخش و ارزهای دیجیتال پیشرو پس از نصف شدن ابراز خوش بینی کردند.

استخراج بیت کوین از آخرین نصف کردن بیت کوین در ماه آوریل سناریوی پس از هاوینگ معمولاً یک دوره مبارزه برای ماینرها، زیرا پاداش استخراج را کاهش می دهد که البته بر سوددهی ماینرها تأثیر می گذارد. با این حال، در نظرات امروز crypto.news، چندین نفر از خودی های صنعت ماینینگ پیشنهاد کردند که ماینرهای بیت کوین نسبت به چشم انداز فعلی بازار صعودی هستند.

طبق گفته ساشا گرومباخ، بنیانگذار و مدیرعامل Green Mining DAO، ماینرها منتظر بیت کوین پس از نصف شدن هستند (BTC)، که از نظر تاریخی “در عرض سه تا شش ماه پس از هر رویداد نصف شدن” اتفاق افتاده است.

علیرغم انتظارات مبنی بر اینکه شرایط پس از نصف شدن می تواند معدنچیان را مجبور به فروش دارایی های خود برای حفظ عملیات کند، روند شگفت انگیزی ظاهر شده است. از آوریل، شرکت‌های معدنی بزرگ در عوض حفظ بیشتر ذخیره بیت کوین خود را دارند.

در سه ماهه اول سال 2024، پنج شرکت بزرگ استخراج بیت کوین در مجموع حدود 2000 بیت کوین فروختند، کمترین میزان در دو سال، در مقایسه با بیش از 7000 بیت کوین در سه ماهه چهارم سال 2023. با نزدیک شدن به ژوئن، این روند نه تنها ادامه یافت، بلکه تشدید شد. هیچ فعالیتی برای فروش وجود ندارد.

خوش‌بینی استخراج‌کنندگان توسط منافع نهادی که پس از معرفی محصولات مبادله شده برای بیت کوین در ایالات متحده، که در 17.71 میلیارد دلار تا 29 ژوئیه. گرومباخ در مورد این الگو به crypto.news گفت:

“سرمایه گذاری های نهادی به عنوان اعتبارسنجی ارزش و پتانسیل بیت کوین در نظر گرفته می شود که منجر به افزایش تقاضا و ثبات قیمت می شود. ماینرها با درک این روند، ترجیح می دهند به جای فروش، انباشته کنند و محیط بازار مطلوب تری را در آینده نزدیک پیش بینی می کنند.»

جاناتان هارگریوز، رئیس جهانی توسعه تجارت و ESG در شرکت web3 Elastos نیز احساسات مشابهی را در میان مخاطبین خود در بخش معدن مشاهده کرد و امروز در نظرات به crypto.news گفت:

«ماینرهای ادغام شده ما و مخاطبین ماینینگ همگی این باور قوی را بیان می کنند که بازار در شرف تجربه یک افزایش قابل توجه صعودی است. در نتیجه، همه آنها تا زمانی که بازار حرکت خود را انجام دهد، موقعیت خود را حفظ می کنند.»

با این حال، نمی توان همین را برای ماینرهای کوچکتر گفت. چالش بقا در بازار پس از نیمه‌شدن، با ماینینگ به طور مستمر تشدید شده است. مشکل، که ارتقای سخت افزار برای بهبود کارایی و به نوبه خود سودآوری. 

در نتیجه، ماینرهای کوچکتر مجبور شدند بخش هایی از دارایی بیت کوین خود را تخلیه کنند تا سرپا بمانند. رئیس تحقیقات CryptoQuant، خولیو مورنو، نیز دیروز در یک X پست.< /p>

برخی ماینرها حتی مجبور شدند عملیات خود را متوقف کنند. پس از نصف شدن به دلیل افزایش هزینه های عملیاتی.

همچنین امروز اندی فاجار هاندیکا، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Loka Mining در گفتگو با crypto.news می گوید که این پدیده در واقع عمدتاً در بین شرکت های استخراج جدیدتر که “برای نوسانات بالا پس از نصف شدن آماده نشدند.” 

شرایط بازار مالیات نیز برخی ماینرها را به سمت بازارهای جایگزین کمتر رقابتی، مانند هوش مصنوعی سوق داد، جایی که می توانند از زیرساخت های موجود خود استفاده کنند.

ماینرهای بیت کوین در حال بهبود هستند

با توجه به اینکه گفته می شود، به نظر می رسد با پایان ماه جولای، وضعیت در حال بهبود است. براساس گزارش Bitfinex Alpha که هفته گذشته منتشر شد، ماینرهای بیت کوین برای اولین بار از زمان نصف شدن به سوددهی بازگشته اند. این تغییر نشان می دهد که معدنچیانی که از استرس پس از نصف شدن جان سالم به در برده اند، به سمت ماشین های جدیدتر و کارآمدتر رفته اند و در نتیجه حاشیه سود خود را افزایش داده اند. 

هش ریت استخراج بیت کوین، که به سطوح کاهش یافت آخرین بازدید در طول ممنوعیت ماینینگ چین در سال 2021، همچنین بهبود، طبق پلتفرم خدمات مالی ارز دیجیتال Matrixport.

همانطور که crypto.news قبلاً گزارش، برنامه های جاه طلبانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گزارش شده است. /a> برای افزودن بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره ملی، به همراه از ایالات متحده می خواهد رهبری تولید جهانی بیت کوین را بر عهده بگیرد و همچنین به عنوان کاتالیزورهای صعودی برای صنعت معدن عمل می کند.

در شرایط اقتصادی فعلی، شرکت هایی مانند Marathon Digital Holdings شروع به تقویت ذخایر خود کرده اند. غول ماینینگ اضافه شد 100 میلیون دلار بیت کوین در اواخر ژوئیه به انبارش رسید که نشان دهنده اعتماد آن به ثبات بازار است.

در همین حال، سایر ماینرهای برتر نیز ذخایر بیت کوین خود را حفظ کردند و الگوی گسترده تری از انباشت دارایی در میان بازیکنان برتر. طبق گزارش ژوئن خود، شرکت معدنی Riot فروش هر بیت کوینی از ژانویه، در حالی که CleanSpark فقط بخش های کوچکی از دارایی های آن.

هندیکا از Loka Mining پیش‌بینی کرد که استخراج‌کنندگان به انباشتگی ادامه خواهند داد و انتظار دارد “فشار فروش محدود” نزدیک به بالاترین رکورد بعدی بیت کوین باشد.

طبق گفته هارگریوز Elastos، فشار فروش حدود 125000 دلار به ازای هر مارک بیت کوین خواهد بود، زمانی که او انتظار دارد ماینرها شروع به “میانگین سازی هزینه دلار” به سود کنند. این تقریباً 86 درصد افزایش نسبت به قیمت فعلی بیت کوین 66928 دلار در زمان نگارش مقاله است.

در مورد اینکه چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد، توضیح داد:

“زمان این امر به سرعت رشد قیمت بستگی دارد—اگر [قیمت بیت کوین] به سرعت شتاب بگیرد، ممکن است تا پایان سال جاری اتفاق بیفتد یا ممکن است تا سال 2025 ادامه یابد.”

گرومباخ DAO’s Green Mining همچنین اشاره کرد که حجم معاملات اخیر بیت کوین خروجی حاصل از استخراج جدید را کم می کند و آن را نسبتاً ناچیز می کند. به این ترتیب، او انتظار فشار فروش از سوی ماینرها را در کوتاه مدت ندارد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل