TSMC برای زنده یا مرده بودن قانون مور اهمیتی نمی‌دهد، معاون می‌گوید که در دوران مدرن بی‌ربط است.

TSMC برای زنده یا مرده بودن قانون مور اهمیتی نمی‌دهد، معاون می‌گوید که در دوران مدرن بی‌ربط است.

TSMC معتقد است که قانون مور در بازارهای امروزی بی‌ربط است، زیرا این شرکت به دنبال روش‌های کارآمد برای «مقیاس‌سازی فناوری» بوده است.

TSMC معتقد است که مقیاس‌بندی فناوری از اصول تعیین‌شده توسط قانون مور دور است، نوآوری به وجود خود ادامه خواهد داد

دینامیک فعلی نیمه هادی ها به طرز فوق العاده ای تکامل یافته است، و در چند سال گذشته، شرکت ها به جای وابستگی به سنت هایی مانند قانون مور، شروع به هموار کردن راه های جدیدی برای ادامه روند نوآوری در بازارها کرده اند. برای کسانی که آگاه نیستند، قانون مور بر روی یک مدل پیوسته از “کوچک شدن گره” در یک دوره معین تمرکز می کند و این را با تنها راه دریافت برآمدگی های عملکرد نسلی مرتبط می کند. با این حال، شرکت‌هایی مانند TSMC راه‌حل‌های «موثر» را پیدا کرده‌اند که پایدار و برتر هستند.

در مصاحبه ای با دکتر کوین ژانگ، SVP و معاون مدیر عامل TSMC، توسط متخصص Ian Cutress، مشخص شد که TSMC از اخلاق نیمه هادی که توسط قانون مور تعیین شده بود سرپیچی کرده است و با هجوم هوش مصنوعی، مقیاس پذیری توان محاسباتی به شدت رشد کرده است، اعتبار تکنیک ها و پیشرفت هایی که توسط TSMC در محصولات نیمه هادی خود ایجاد شده است. پس از پرسیدن در مورد قانون مور، این چیزی است که مسئول TSMC باید بگوید:

خب، پاسخ ساده من این است – برایم مهم نیست. تا زمانی که بتوانیم مقیاس فناوری را پیش ببریم، برای من مهم نیست که قانون مور زنده است یا مرده.

اما واقعیت این است که بسیاری قانون مور را بر اساس مقیاس‌بندی دو بعدی تعریف کرده‌اند – این دیگر اینطور نیست. همانطور که به تبلیغات نوآوری در صنعت ما نگاه می کنید، ما در واقع همچنان به یافتن راه های مختلف برای ادغام عملکردهای بیشتر و قابلیت های بیشتر در عوامل شکل کوچکتر ادامه می دهیم.

ما همچنان به سطح بالاتری از عملکرد و سطح بالاتری از راندمان انرژی دست می‌یابیم. بنابراین از این منظر، من فکر می‌کنم که قانون مور یا مقیاس‌بندی فناوری ادامه خواهد داشت. ما به نوآوری و پیشبرد صنعت ادامه خواهیم داد.

– دکتر کوین ژانگ از TSMC (از طریق بیش از مور)

این بیانیه در واقع این واقعیت را تأیید می کند که نقش قانون مور در تعریف شکل بازارها با گذشت زمان در حال کاهش است. با توجه به اینکه شرکت‌های نیمه‌رسانا مصمم هستند که «عملکردها» را در گره‌های فرآیند خود فشرده کنند، این امر به رشد نمایی در قابلیت‌ها کمک زیادی کرده است. وقتی از ژانگ پرسیده شد که آیا گره‌های اصلی TSMC “افزایشی” هستند یا خیر، ژانگ فاش کرد که نقشه راه فناوری آنها این واقعیت را نفی می‌کند، و او با این واقعیت که سفر 5 نانومتری به 3 نانومتری TSMC 30 درصد بهبود بهره‌وری انرژی را به همراه داشت، حمایت کرد که بسیار زیاد است.

ژانگ همچنین وضعیت عرضه CoWoS TSMC را فاش کرد و ادعا کرد که غول تایوان بر روی افزایش سریع خطوط تولید تمرکز دارد. CAGR در حال حاضر 60 درصد است و فضایی برای رشد بیشتر وجود دارد. او می‌گوید که CoWoS «اسب کار برای شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی» است، و با نوآوری مداوم در این بخش، آینده واقعاً هیجان‌انگیز است.

قانون مور، که زمانی به عنوان معیاری برای بازارها شناخته می‌شد، به آرامی در حال انتقال به مرحله «بازنشستگی» است زیرا تکنیک‌های جدید بر آن غلبه می‌کنند. یکی از موارد قابل توجه قانون هوانگ است، که در دهه گذشته عملکرد 1000 برابری را در تراشه های محاسباتی افزایش داده است.

منبع خبر: یان کوترس

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل