ایلان ماسک احتمال موفقیت پرواز استارشیپ 5 در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر را به اشتراک می گذارد.

ایلان ماسک احتمال موفقیت پرواز استارشیپ 5 در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر را به اشتراک می گذارد.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

ایلان ماسک، رئیس SpaceX پیش بینی های خود را برای پرواز آزمایشی آینده موشک Starship در تگزاس به اشتراک گذاشته است. SpaceX قرار است به زودی پرواز Starship 5 را انجام دهد و به گفته ماسک، بسته به تایید اداره هوانوردی فدرال (FAA)، این آزمایش ممکن است اواخر ماه آینده یا اوایل سپتامبر انجام شود. برای پرواز 5، اسپیس ایکس خطرات را تا حد زیادی افزایش داده است زیرا تلاش می کند تقویت کننده Super Heavy با ارتفاع 232 فوت را با بازوهای گیر برج پرتاب بگیرد. این بازوها وظیفه انباشتن Starship مرحله دوم را بر روی تقویت کننده در طول آماده سازی قبل از پرتاب بر عهده دارند، و ماسک معتقد است که 50٪ احتمال دارد که گرفتن برج موفقیت آمیز باشد.

ماسک می‌گوید

SpaceX می‌تواند در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر پرواز 5 ستاره‌سفینه را انجام دهد

ماسک آخرین جزئیات مربوط به Starship Flight 5 را طی یک کنفرانس ویدئویی در اوایل امروز به اشتراک گذاشت. او کار خود را با به اشتراک گذاشتن این نکته آغاز کرد که پرواز آزمایشی می‌تواند در «دو یا سه هفته» بسته به مجوز FAA انجام شود، که ممکن است در «پایان آگوست» به عنوان در اوایل ممکن و همچنین می تواند به اوایل سپتامبر برود. ماسک در مورد اینکه چه چیزی را برای این آزمایش موفقیت در نظر می گیرد، بیان کرد که اسپیس ایکس “دوست دارد مکانیزم را… تقویت کننده در بازوهای مکازیلا بگیرد.” او اضافه کرد که به دلیل اندازه تقویت کننده به نظر “نوعی دیوانه کننده” است، اما او معتقد است که “شانس مناسبی برای کار دارم” که ممکن است قبل از آن چند بار تلاش کنید. عملکرد خوبی دارد.

هدف دیگر اسپیس ایکس آزمایش سپر حرارتی خود برای مرحله دوم Starship است. چهارمین پرواز آزمایشی آن اولین باری بود که این کشتی علیرغم آتش گرفتن فلپش به آرامی روی آب فرود آمد. به عنوان بخشی از اصلاحات قبل از پرواز 5، SpaceX تمام کاشی های کشتی را ارتقا داد، و دقت فرود هدف دیگری از کشتی پرواز 4 به دلیل آسیب فلپ نقطه هدف خود را از دست داد.

SpaceX Starship در حین ورود مجدد به جو زمین در طول پرواز 4. تصویر: SpaceX

اطمینان از اینکه سپر حرارتی کار می کند و از کشتی محافظت می کند نه تنها برای آزمایش بلکه برای ایمنی نیز بسیار مهم است. ماسک به اشتراک گذاشت که در چهارمین پرواز، اسپیس ایکس «کاشی‌های محافظ حرارتی زیادی را از دست داد» که فرود را به دلیل خطر شکسته شدن کشتی در هنگام ورود مجدد یا فرود در مکان اشتباه، بسیار سخت می‌کند. اگر هر کدام از اینها اتفاق بیفتد، او هشدار داد: «احتمال برخورد آوار وجود دارد، اوم، می دانید، به اموال یا… یا افراد آسیب می رساند.

با توجه به این پیچیدگی‌ها، SpaceX قبل از اینکه تلاش کند کشتی را به محل پرتاب بازگرداند، “حداقل سه فرود موفقیت‌آمیز کشتی” را در نظر گرفته است. سپر حرارتی برای کشتی پرواز 5 “به طور قابل توجهی ارتقا یافته است، اوم، من می توانم بگویم حداقل دو برابر بهتر است، خوب، برخی موارد، مانند بی نهایت بهتر است.” ماسک فاش کرد که «سپر حرارتی ثانویه در پشت سپر حرارتی اولیه نیز وجود دارد، زیرا SpaceX تمام راه‌های توقف را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که کشتی پس از ورود مجدد در طی پرواز 5 کشتی ستاره‌ای کاملاً دست نخورده باقی می‌ماند.

>

سپر حرارتی جدید و پیشرفت انجام شده با تقویت کننده Super Heavy، که اولین موفقیت آمیز سقوط نرم در طول پرواز 4، ماسک را به این باور رسانده است که “<احتمالاً پنجاه درصد احتمال دارد که تقویت کننده را بگیرم." برای کشتی، احتمال دست نخورده ماندن سپر حرارتی آن «احتمالاً، احتمالاً بهتر از پنجاه درصد، شاید شصت، هفتاد درصد است که سپر حرارتی کشتی در این پرواز آینده دست نخورده باقی بماند، با فرض اینکه هیچ مشکل دیگری پیش نیاید». /em>.”

SpaceX static اوایل این هفته به عنوان بخشی از آماده‌سازی، Starship مرحله فوقانی پرواز 5 خود را شلیک کرد. این اولین آتش سوزی ساکن کشتی در یک سنگر شعله جدید نزدیک به سکوی پرتاب بود. کشتی اکنون در حال بازگشت به تأسیسات مونتاژ است و آزمایش‌های آتی می‌تواند شامل یک تمرین کامل لباس مرطوب باشد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل