اخبار روزفناوری

دلیل قطع شبکه گسترده AT&T نشان داد که 25000 تماس اضطراری را مسدود کرده و 125 میلیون دستگاه را تحت تأثیر قرار داده است.

دلیل قطع شبکه گسترده AT&T نشان داد که 25000 تماس اضطراری را مسدود کرده و 125 میلیون دستگاه را تحت تأثیر قرار داده است.

AT&T اخیراً به دلیل ناراحتی‌های ناشی از مشکلات شبکه و نقض گسترده داده‌ها که نه تنها وفاداران شرکت را نگران کرد، بلکه سؤالات جدی در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها ایجاد کرد، به شدت از سوی کاربران و جامعه فناوری مورد توجه قرار گرفته است. حمله سایبری تقریباً تمام تماس‌های مصرف‌کننده و سوابق متنی را به خطر انداخته است. قطع اتصال تلفن همراه با واکنش شدید مواجه شد زیرا قطع اتصال چندین ساعت به طول انجامید و بیش از 70000 مشترک را تحت تأثیر قرار داد. اخیراً، گزارش FCC تا حدودی به این موضوع و علت اصلی آن اشاره کرد.

گزارش دلیل قطع گسترده شبکه AT&T در ماه فوریه را فاش می‌کند، و این چیزی بیش از یک اشتباه به‌روزرسانی نرم‌افزاری است

شبکه AT&T در چند ماه گذشته به دلیل مشکلاتی که در داخل شبکه فوران می‌کنند، زیر آب گرم بوده است. یک اختلال بزرگ در اتصال در پایان این شرکت در ماه فوریه منجر به کاربران شد بدون اتصال به مدت چند ساعت در سراسر ایالات متحده باقی مانده است، و به نظر می رسد که میزان تأثیر آن همچنان ادامه دارد زیرا گزارش FCC جزئیات مربوط به قطع برق سراسری را ارائه می دهد و نشان می دهد که این مشکل در یافته های خود اجتناب ناپذیر است.

طبق گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال، قطعی برق حدود 125 میلیون دستگاه را تحت تأثیر قرار داده است. همه مشتریان اپراتور، و 92 میلیون تماس صوتی را مسدود کرد. این شامل 25000 تماس اضطراری با 911 است. حتی اگر AT&T ادعا کرد که این مشکل را ظرف دو ساعت حل کرده است، سرویس و اتصال حدود 12 ساعت طول کشید تا به طور کامل بازیابی شود. حتی حالت SOS دستگاه نیز امکان‌پذیر نبود و باعث می‌شود موارد اضطراری متوقف شوند و به آنها رسیدگی نشود.

مرجع شبکه پاسخگوی اول (FirstNet) در دو ساعت اول به خدمات دسترسی نداشت و باعث مسدود شدن عمده کانال‌های ارتباطی اضطراری شد. FCC گزارش داد که قطعی به دلیل تغییر شبکه توسط AT&T رخ داده است که شامل خطا در پیکربندی تجهیزات می‌شود.

اگرچه دلیل اصلی این قطعی یک به‌روزرسانی نرم‌افزار معیوب بود، گزارش پیشنهاد می‌کند که به دلایل بزرگ‌تری نیز تعمیم داده شود. این شرکت اعلام کرد که شرکت قبل از شروع به‌روزرسانی، آزمایش‌های داخلی لازم را انجام نداده و به فرآیندهای داخلی لازم مانند بررسی همتایان پایبند نبوده است، به همین دلیل مقیاس قطع و تأثیر آن اجتناب‌ناپذیر است. این گزارش با به اشتراک گذاشتن موارد زیر، دلایل طولانی شدن موضوع را برجسته کرد:

d8afd984db8cd984 d982d8b7d8b9 d8b4d8a8daa9d987 daafd8b3d8aad8b1d8afd987 att d986d8b4d8a7d986 d8afd8a7d8af daa9d987 25000 d8aad985d8a7 66a170c9044a3

دفتر دریافته است که دامنه گسترده و مدت زمان این قطعی نتیجه چندین عامل بوده است که همگی به AT&T Mobility نسبت داده می شود، از جمله خطای پیکربندی، عدم رعایت رویه‌های داخلی AT&T Mobility، عدم بررسی همتایان، عدم انجام آزمایش کافی پس از نصب، تست‌های آزمایشگاهی ناکافی، پادمان‌ها و کنترل‌های ناکافی برای اطمینان از تأیید تغییرات مؤثر بر شبکه اصلی، فقدان کنترل برای کاهش اثرات قطع به محض شروع، و انواع مشکلات سیستم که پس از رفع خطای پیکربندی، قطع را طولانی‌تر کرد.

از آنجایی که تاثیر قطعی گسترده بود، FCC موضوع را به اداره اجرای خود ارسال کرده است تا ببیند آیا قوانین FCC نقض شده است یا خیر، و به نظر می‌رسد که این مشکل ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا