اخبار روز

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل

۱۴:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

عفو بین‌الملل پیش از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره طی امروز چهارشنبه، نسبت به «همدستی در جنایات جنگی» به آمریکا هشدار داد و از آنها خواست تا تحریم‌های تسلیحاتی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

براساس گزارش آناتولی، پل اوبراین، مدیر اجرایی این سازمان در آمریکا در بیانیه‌ای گفت: دولت آمریکا شواهد زیادی از کارشناسان در سراسر جهان به دست آورده است که نشان می‌دهد تسلیحات ساخت آمریکا توسط اسرائیل در جنایات جنگی و کشتار غیرقانونی مردم غزه استفاده می‌شود. 

اوبراین هشدار داد که ادامه انتقال تسلیحات، آمریکا را در نقض قوانین بین المللی که با این سلاح‌ها مرتکب شده است، شریک خواهد کرد. 

او افزود: جو بایدن باید به همدستی آمریکا با اسرائیل در نقض جدی قوانین بین المللی پایان دهد. او باید فورا انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

این مقام عفو بین الملل خاطرنشان کرد که اگر بایدن به انتقال تسلیحات به اسرائیل ادامه دهد، این می‌تواند منجر به فاجعه بزرگتر و مرگ افراد بیگناه شود و دولت آمریکا و شرکت‌های آن مسئول به خطر انداختن جان هزاران غیرنظامی در فلسطین هستند. 

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل با حمایت آمریکا جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت و زخمی شدن حدود ۱۲۹۰۰۰ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقود در میان ویرانی‌های گسترده و قحطی مرگبار شده است.

 تل آویو با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان دادگستری بین‌المللی مبنی بر پایان دادن به تهاجم به شهر رفح در جنوب غزه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی در غزه به این جنگ ادامه می‌دهد. 

مترجم: مینا عظیمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا