اخبار روزاقتصاد

تحلیلگران می گویند که بازار ASIC تحت “تجدید قیمت قابل توجهی” قرار می گیرد

تحلیلگران می گویند که بازار ASIC تحت “تجدید قیمت قابل توجهی” قرار می گیرد

به دنبال نصف شدن ماه آوریل بیت کوین، که پاداش استخراج کنندگان را کاهش داد، بسیاری از مدل های استخراج “کاهش قابل توجهی” در قیمت گذاری داشتند.

بازار ASIC در حال دستخوش تغییرات قابل توجهی است زیرا ریگ‌های ماینینگ در حال تلاش برای انطباق با محیط پس از نصف شدن بیت کوین هستند (BTC) هش قیمت به پایین ترین حد خود رسید. تحلیلگران Hashrate Index می گویند که آخرین نسل استخراج کنندگان بیت کوین مانند S21 و T21 به طور قابل توجهی بهتر از مدل های قدیمی تر در سه ماهه دوم عمل کردند و اضافه کردند که استخراج کنندگان کریپتو کارایی را برای حرکت در محیط چالش برانگیز بازار در اولویت قرار می دهند.


ASIC market undergoes 'significant repricing,' analysts say - 1
قیمت های ASIC | منبع: هاشرات ایندکس

با وجود کارایی پیشرو در صنعت در زمان عرضه، S21 شاهد کاهش قیمت بود که منجر به نصف شدن آن شد، که نشان می‌دهد در ابتدا قیمت آن بیش از حد بود. فقط یک کاهش حاشیه ای.

شاخص هش ریت اشاره می کند که سه ماهه دوم سال امیدوارکننده ای برای قیمت هش بیت کوین بود. پس از یک سه ماهه اول قوی، هش قیمت افت قابل توجهی را تجربه کرد و در ماه می به پایین ترین حد تاریخ 44.43 دلار در ساعت در روز رسید. تحلیلگران می گویند که در سه ماهه دوم، قیمت هش USD بیت کوین 56 درصد کاهش یافت و به 49.16 دلار در هر ساعت در روز رسید که نشان دهنده کاهش سالانه 53 درصدی و افت سالانه 38 درصدی است، و افزودند که بر اساس BTC، قیمت هش 68 درصد بر اساس سال تا به امروز کاهش یافت.


ASIC market undergoes 'significant repricing,' analysts say - 2
عملکرد ماینرهای رمزنگاری با AI/HPC در مقابل آنهایی که AI/HPC ندارند | منبع: هاشرات ایندکس

تحلیلگران همچنین در مورد تلاش‌های متنوع‌سازی درآمد توسط چندین معدن‌کار عمومی اظهار نظر کردند. علیرغم اقداماتی که برای ارائه خدمات محاسباتی با عملکرد بالا و هوش مصنوعی انجام شده است، داده‌های Q1 نشان می‌دهد که خود استخراج همچنان جریان درآمد غالب برای استخراج‌کنندگان عمومی است. به گفته تحلیلگران، بحث در مورد پتانسیل استراتژی های هوش مصنوعی و HPC نشان می دهد که این مشاغل در حال حاضر “کسری از درآمد کلی را تشکیل می دهند”.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا