انتظاری: پرسپولیس به بازیکنان با کیفیت بین المللی نیاز دارد

انتظاری: پرسپولیس به بازیکنان با کیفیت بین المللی نیاز دارد

۰۶:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

سهراب انتظاری مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیت نقل و انتقالاتی سرخابی‌ها اظهار کرد: بازیکنانی که جذب شدند مثل  علی علیپور  که چندین سال در اروپا بازی کرده و بازیکن باتجربه‌ای شده است. به نظرم علیپور خرید خوبی بوده است. قطعا علیپور  کارنامه درخشانی از خود در پرسپولیس به جا گذاشته و تجربه‌ای که در اروپا کسب کرده خیلی می‌تواند کمک حال سرخپوشان باشد. قطعا مهدی عبدی فهمیده است، آن فصلی که از پرسپولیس رفت چه جایگاهی را از دست داده است. او به خوبی می‌داند که در پرسپولیس دیده می‌شود. عبدی هم بازیکن خوبی است و باید فرصت دوباره‌ای به او بدهند تا خودش را ثابت کند. امیدوارم عبدی تلاش خود را بیشتر کند تا بتواند در پرسپولیس مثمرثمر باشد. علیپور و عبدی  که به پرسپولیس برگشتند و عیسی آل کثیر هم داریم و ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در خط حمله داریم.

او افزود: اورونوف و عبدالکریم حسن یکی از ارگان اصلی قهرمانی پرسپولیس در سال گذشته بودند و‌ای کاش عبدالکریم را حفظ می‌کردند. من شناختی از گاریدو ندارم و به طور حتم  او هم با فوتبال ایران آشنا نیست. به هر حال باید زمان بگذرد تا متوجه شویم این مربی چه عملکری در پرسپولیس دارد. با توجه به اینکه امسال  پرسپولیس در  ۳ جبهه جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باید شرکت کند به نظرم باید بازیکنانی جذب شوند که کیفیت بین المللی داشته باشند. به هر حال باید هزینه شود و بازیکنان بزرگ وارد تیم پرسپولیس شوند.  قطعا تیم بزرگ، بازیکنان بزرگی می‌خواهد. این طور نیست که بخواهیم  بازیکنان داخلی  را به خدمت بگیریم و جوانگرایی کنیم، چون این موضوع در ایران جواب نمی‌دهد.  به هر حال جذب بازیکن جوان باکیفیت خیلی خوب است، اما فکر می‌کنم باید بازیکن رزومه دار و باکیفیت جذب شود، چون بازی‌های آسیایی محل آزمایش و خطا نیست و باید از تجربه بین المللی بازیکنان استفاده کنیم. ما یک دروازه بان می‌خواهیم و  پست دفاع چپ با رفتن عبدالکریم حسن خالی می‌شود و به یک مدافع در جناح چپ نیاز داریم. طبیعتا پرسپولیس در پست هافبک،  بازیکن می‌خواهد.

انتظاری گفت: ماچندین سال است که قهرمان لیگ می‌شویم و باید هدفمان فراتر از لیگ ایران باشد و در بازی‌های آسیایی باید حرفی برای گفتن داشته باشیم و اینطور نباشد که در آسیا چند بازی کنیم و بعد به کشور برگردیم. به نظرم هدف باشگاه پرسپولیس باید این باشد که باری بازی‌های آسیایی هم قدم بزرگی بردارد که به مراحل بالاتر صعود کنیم.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان با جدایی بیرانوند، علیپور، اسماعیلی فر و عبدالکریم حسن صدمه می‌بینند، گفت: به نظرم این طور نیست که باشگاه بزرگ پرسپولیس متکی به فرد و بازیکن باشد و خیلی از بازیکنان بزرگ آمدند و رفتند و بازیکنان دیگر جایگزین شدند. به نظرم علیرضا بیرانوند کار درستی نکرد و او به همراه ترابی و اسماعیلی فر  پول را به پرسپولیس ترجیح دادند. معتقدم که پوشیدن لباس پرسپولیس آن قدر ارزشمند هست که با میلیارد‌ها تومان پول نمی‌شود عوضش کنیم. به نظرم این بازیکنان اشتباه کردند که رفتند و زمان ثابت خواهد کرد که باشگاه پرسپولیس خیلی بزرگ است. البته یک مقدار هم باید به مدیران باشگاه خرده بگیریم که قراردادی با علیرضا بیرانوند بستند که چنین اتفاقی را برایمان رقم زد. من نمی‌دانم  به چه صورت با بیرانوند قرارداد بستند که دوباره خیلی راحت توانست از سرخپوشان جدا شود. به نظرم باید باشگاه پرسپولیس قراردادی با بیرانوند می‌بست که حداقل باشگاه از لحاظ مالی متضرر نمی‌شد.

او افزود: این انتقاد را باید از مدیریت پرسپولیس کرد که بیرانوند را به عنوان سرمایه باشگاه چقدر راحت از دست دادند. بیرانوند از حضور در پرسپولیس به همه چیز رسید و دوباره راحت از این تیم جدا شد. تیم پرسپولیس بدون بیرانوند هم قهرمان شده و به فینال جام باشگا‌های آسیا رفته است. بازیکن سالاری در باشگاه پرسپولیس وجود ندارد و آن قدر این باشگاه قدمت دارد که هر کسی به این تیم می‌آید می‌تواند از لحاظ شخصیتی بزرگ شود. باشگاه پرسپولیس همیشه هست و بازیکنان بزرگ و بهتر از نفرات جدا شده به پرسپولیس می‌آیند. باشگاه باید یک دروازه بان خوب بیاورد و در جام باشگاه آسیا یک گلر بین المللی و با تجربه  نیاز داریم تا کمک حال تیم باشد.

انتظاری درباره اینکه پیشنهادات نجومی به بازیکنان ما می‌شود و این بازیکنان ارزش رقم‌های بالا را دارند، گفت: هیچ نظارتی وجود ندارد و برنامه درست و حسابی برای باشگاه‌ها در نظر نمی‌گیرند. فدراسیون فوتبال سقف قراردادی گذاشته است و می‌گویند تا ۴۰۰ میلیارد تومان می‌توانند تیم‌ها هزینه کنند. به نظرم این سقف قرارداد فقط در حد حرف است و این همه ریخت و پاش در فوتبالمان وجود دارد. فوتبال ایران از لحاظ فنی پایین آمده است و من فکر می‌کنم باید پای دلالان را در فوتبالمان قطع کنند، چون تا زمانی که دلالان هستند این روند ادامه پیدا خواهد کرد.  یک بازیکن ۱۰۰ میلیارد می‌گیرد و باید به اندازه بار فنی اش پول بگیرد.  بار فنی و کیفیت فوتبال ما آن قدر بالا نیست که یک بازیکن در یک فصل ۱۰۰ میلیارد بگیرد. در لیگ پارسال به تعداد انگشت شمار هم پدیده‌ای معرفی نشد. در فوتبالی که این همه هزینه می‌شود از تیم‌های استقلال و پرسپولیس یک پدیده سال گذشته معرفی نشد. مگر می‌شود فوتبال ما در یک فصل نتواند ۵ پدیده معرفی کند. به نظرم کار فدراسیون فوتبال هم غلط است که می‌گوید تیم‌ها باید ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کنند. شما حساب کنید که تیم تراکتور با جذب بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر ۲۰۰ میلیارد هزینه کرده است. مگر می‌شود تیم‌ها سقف قرارداد را رعایت کنند و علنا دارند قانون را دور می‌زنند. به نظرم در حد توان و ظرفیت فنی بازیکنان به آنها پول بدهیم نه اینکه پول بی رویه بدهیم. تا وقتی که دلالان در این فوتبال هستند پول‌های مفت در بازار نقل و انتقالات جابه جا می‌شود.

خبرنگار: مریم طایفه 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل