محرومیت احتمالی بیرانوند شامل بازی های باشگاهی و ملی است

محرومیت احتمالی بیرانوند شامل بازی های باشگاهی و ملی است

۰۶:۵۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

رسول باختر کارشناس حقوقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اینکه شایعاتی مبنی بر توصیه قلعه نویی برای محروم نشدن علیرضا بیرانوند مطرح شده است، اظهار کرد: به طور طبیعی نمی‌توانیم بگوییم این حرف درست است، چون اگر کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال  می‌خواست چنین تصمیمی بگیرد تاکنون رای را به نفع بیرانوند صادر کرده بود.

باختر درباره اینکه باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتور هر کدام صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، گفت: به هر حال طرفین  در هر دعوایی می‌گویند که حق با من است. باشگاه پرسپولیس بیان کرده که بیرانوند از سوی باشگاه تراکتور اغوا و تحریک شده است به خاطر همین تراکتوری‌ها گفتند که ما استعلام گرفتیم که بیرانوند قراردادش را فسخ کرده و بعد با او مذاکره کردیم و به خدمت گرفتیم. اینکه خروجی دعوا چه خواهد بود،   کمیته تعیین وضعیت براساس مدارک و اسناد ارائه شده رای صادر می‌کند.

کارشناس حقوقی فوتبال درباره اینکه اگر فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند غیر قانونی باشد، چه حکمی در انتظار این گلر خواهد بود، گفت: اگر ادعای باشگاه پرسپولیس مبنی بر فسخ غیر قانونی بیرانوند ثابت شود در آن صورت این گلر ۴ الی ۶ ماه محروم خواهد شد و از آن طرف هم باید مبلغی به عنوان غرامت پرداخت باید کند که این غرامت می‌تواند برابر با دستمزد فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۴ این گلر باشد. از آن طرف، باشگاه تراکتور  براساس قانون فرض بر این است که بیرانوند را اغوا کرده است و باشگاه تراکتور باید اسناد و مدارک خود را ارائه کند که این عمل اتفاق نیفتاده است. اگر  باشگاه تراکتور بتواند ثابت کند که این بازیکن را اغوا نکرده محرومیتی ندارد، اما اگر  این باشگاه نتواند اثبات کند،  به خاطر اغوا بازیکن  ۲ پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته می‌شود.

او درباره اینکه اگر حکم علیه بیرانوند صادر شود، این گلرملی پوش  از بازی‌های تیم ملی  هم محروم خواهد شد، اظهار کرد: محرومیت بازده زمانی دارد و از روزی که رای کمیته تعیین وضعیت می‌آید تا آن زمان که خاتمه پیدا می‌کند. مهم نیست بازی ملی، دیدار دوستانه و مسابقات باشگاهی باشد، همه بازی‌ها را محروم خواهد بود و نمی‌تواند بازی کند. البته یک استثنا برای بازیکنان ملی پوش وجود دارد که در آن بازدهی که بازی‌های حساس تیم ملی وجود دارد می‌توانند برای مدتی محرومیتش را تعلیق کنند که ما بازی ملی مهمی مثل جام ملت‌های آسیا و جام جهانی پیش رو نداریم.  

خبرنگار: مریم طایفه 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل